Gå til innhold

Noen som får www.bmwccn.no til å funke?

Share

Anbefalte innlegg

Alt dette rotet rundt prisen på de nye nettstedene kontra hva man har fått osv tror jeg vi bare må kommer over. Gjort er gjort, og ingen av de som nå sitter i styret/litt oppe i BMWCCN har noe med det å gjøre så vidt jeg har skjønt, så det er nytteløst å skylde på de som prøver å rydde opp i dette nå.

Dog synes jeg dere bør vurdere å åpne forumet for ikke-medlemmer. Aktiviteten der er så laber at det i seg selv er en grunn til at andre ikke gidder å skrive der. Få litt fart på forumet ved å åpne det for allmennheten, så kanskje de gode, kunnskapsrike gamle travlerne der inne vender tilbake også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 848
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis man ikke har 600kr for å være medlem i en bilklubb i året så har man vel ikke penger til å eie en bil heller.

økningen fra 400-600kr tilsvarer 2stk 0,6 pils på byen (i oslo ihvertfall).

Et internettforum dreier seg om kommunikasjon, og kritikken av BMWCCNs forum dreier seg derfor om hvordan klubben kommuniserer med sine medlemmer.

Når så representanter for klubben prisverdig nok tar seg tid til å kommentere i denne tråden, er det en gylden mulighet å informere om hva klubben for tiden legger arbeid i, planer for framtiden - og avslutte med en oppfordring om å slutte opp om klubben og være med å bidra.

I stedet blir man møtt av et innlegg som starter med "Hvis man ikke har 600kr for å være medlem i en bilklubb" - og som så fortsetter med å sammenligne kontingentøkningen med ølpriser, så har dette ikke bare med måter å kommunisere på - det er en så stor mangel på respekt for andre og deres synspunkter at jeg mangler ord.

Og ikke er det mangel på respekt for hvem som helst "andre" heller, men for de som skal være med å finansiere klubben, slik at man i det hele kan en klubb der noen skal kunne ikle seg tittelen "styremedlem".

Helt utrolig.

Da kan jeg bare fastslå at dette innlegget egenhendig har kurert meg for lysten til å være med BMWCCN videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt til å skrive et innlegg alà Der Barockengel sitt, men lot være.. Syntest du bommet litt på det innlegget, Joacim. Syntest det blir helt feil tone å ha overfor medlemmer. Man kan si at det bare er 600,-, men det er snakk om prinsipper her også.. Spesielt når man ikke får det man forventer/har blitt lovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har 600kr for å være medlem i en bilklubb i året så har man vel ikke penger til å eie en bil heller.

Nei må vel bare selge bilen, for jeg sløser ikke bort 600,- for å være medlem der som det er nå.

Ganske bra å skrive no sånt ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var også medlemmene som stemte for ved å øke kontigenten, hvis man var imot forslaget så må man møte opp på årsmøte og stemme! Man må være medlem for å stemme på årsmøte.

Faktura sender vi ikke ut lenger, det må betales via bmwccn.no

BMWccn er mye mer enn bare ett forum. Hvis dere kunn er ute etter/forventer ett forum så finnes det jo mange alternativer. Da er nok ikke BMWccn noe for dere heller!

Er ikke så ofte inne på bimmers, men hvis det er noen her som har noen gode ideer og/eller konstruktiv kritikk eller kanskje noen har lyst til å hjelpe dagens styre med å løfte klubben til BMW verdig så tar vi imot dette med takk!

Send meg en mail på info@bmwccn.no

info mailen tømmes hver dag for tiden. så du får raskt svar!

Hvis det er helg eller jeg er i ferie så er det noe lenger svartid.

Mvh

Joachim Lie

Styremedlem BMWCCN

Joachim, du er flink og bidrar mye - men ta i mot et råd:

Vær lydhør til "folket" og ikke fortell de at 600kr er lite penger.

Når klubben nå begynner å miste medlemmer, og de som ikke lenger vil være medlem forteller deg at de ikke vil være medlem lenger fordi de syntes 600kr er for dyrt - burde ikke vi i styre og stell ta det innover oss, og evt gjøre noe med det?

Er enig i at årsmøte har bestemt at det skulle bli en økning, men hvor mange % av medlemsmassen har en reell mulighet til å komme på årsmøtet?

Jeg tror medlemsmassen nå kommer til å falle mye kommende år. Jeg har vært medlem i klubben siden jeg kjøpte min første 2000Touring i 1992, som 17-åring(lite avbrekk på et par år på 90-tallet), og har i alle år vært en ihuga BMWentusiast. Og jeg må si meg enig med "folket" som "klager" på 600kr for kontingenten(jeg stemte mot vha fullmakt på årsmøtet). Jeg også syntes det er for mye, og vurderer selv å ikke fornye medlemskapet som går ut til nyttår.

Kan du gi meg en motivasjon til å betale de 600kronene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var også medlemmene som stemte for ved å øke kontigenten, hvis man var imot forslaget så må man møte opp på årsmøte og stemme! Man må være medlem for å stemme på årsmøte.

Det er vel vanskelig for oss som er medlemmer i andre deler av landet, og stikke til Østlandet for å bidra med stemming over saker.

Gjelder det for nye medlemmer, eller må vi inn på nettsiden og betale kontigent når den tid kommer??

Jeg har heller aldri dratt noe nytte av kontigentet, da jeg ikke har vært på noe treff i regi av CCN, handler deler med rabatter fra før, og det eneste jeg har igjen av kontigentet blir i grunnen Fahrfreude.

Når det er sagt, synes siste utgave av Fahrfreude var i tynneste laget. Om det kommer av at folk ikke sender inn artikler etc, eller noe annet, vet jeg ikke. Også det nye utseende inne i bladet var et sant rot. Håper dette var et engangstilfelle.

Er i grunnen enig i det Oddis sier, at om forumet hadde hatt en enklere og bedre layout, så hadde det nok vært mere i bruk. Har vært inne på de nye sidene kun få ganger, med det er veldig lite aktivitet der.

Synes i det store og hele at det virker som om det revner litt i klubben. Ser tendensene her, har fulgt med på facebook-siden, der det har blitt nevnt en god del, og det virker som om det er noe som ikke stemmer en plass. Rett meg gjerne om jeg tar feil.

En slik klubb bør være i "regi" av medlemmene, mtp hvordan forum osv skal drives. Så klart, vi må ha hovedpersoner som står ansvarlig for de forskjellige punktene, og all ære til disse, men synes at hovedstyret kunne vært litt flinkere til og behandle konstruktiv kritikk.

Vil på ingen måte rakke ned på arbeidet som har blitt, og blir gjort, men følte for å lufte hva jeg hadde på hjertet.

Jørgen Lie

Varastyremedlem BMWCCN avd. M&R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabbe nr#1:

Undervurder ALDRI støttemeldemmene.

Jeg tok en runde innom alle de store bilklubbene i Norge tidligere.

Ferrari klubben og BMW klubben 600kr i året.

Porsche klubben 500kr i året.

Ford, Opel, Alfa Romeo og VAG klubben 250-300kr i året.

Jeg vet ikke helt om jeg skal si mer om det.

BMWccn var en klubb på over 3000 medlemmer, der sansynligvis 80% av medlemmene var passive støttemedlemmer. Mange er borte, og flere står nok for tur.

er neppe pengene det står på for de fleste, men prinsippet og det man føler man får igjen.

Skal ikke se bort fra at min neste bil faktisk kan ha et lite gult merke med en hest inni, eller en okse.

kontigent økningen skulle være løsningen på klubbens økonomiske uføre, og vittner mer om økonomisk stying på avveie enn noe annet siden løsningen ikke er å få bukt med problemet, nemlig utgiftene, men å be om mer penger så galskapen kan fortsette.

tror nok klubben fort sitter i en situasjon der de etter denne økningen sitter med mindre penger enn på mange år som et resultat.

Tabbe #2

Jeg mener å ha hørt at dette årsmøtet besto av UNDER 50 medlemmer, så den påstanden er kanskje å trekke det litt langt.

å kreve at folk skal betale i dyre dommer for å reise på et årsmøte er ganske hyklerisk spør du meg.

for et medlem fra Finnmark kan vi fort snakke om 10.000kr for fly og hotell.

Årsmøtet i BMWccn kan derfor ikke kalles et årsmøte i en nasjonal klubb, men et lokalt medlemsmøte for medlemmer på sentrale østlandet.

At man fulstendig avfeier teknologiske løsninger for å nå ut i distriktene kan jo nesten tolkes som at maktsentret på østlandet ønsker å gjøre som de selv vil.

De har klart å telle telefonstemmer i melodi grand prix siden 60-tallet, og det er 50 år siden, at ikke en nasjonal klubb kan bruke moderne teleløsninger er meg aldeles hinsides.

Dette må vel kunne kalles et selvmords forsøk.

VIL ikke klubben ha medlemmer lengre?

med tanke på antallet støttemedlemmer som ALDRI er på nettsidene, treff o.l som nå ikke får regning... tror du de registrerer at de er "utmeldt"? jeg for min del ville vel bare syntes det var litt lenge siden sist medlemsblad... og neppe tenkt noe mer over det på en stund.

Sorry.... jeg tror store deler av medlems massen forsvinner nettopp av den grunn.

BMWccn er mye mer enn bare ett forum. Hvis dere kunn er ute etter/forventer ett forum så finnes det jo mange alternativer. Da er nok ikke BMWccn noe for dere heller!

det er sant, jeg har funnet andre alternativer, med ekspertise langt utover det som finnes i BMWccn.

Så du har rett i det du sier, jeg trenger ikke BMWccn.

Det eneste jeg vil savne er det sosiale Rogalands avdelingen har skapt de årene jeg har vært medlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELDIG bra skrevet Egil!!!

Jeg er så hjertens enig!!

Nå vet jeg ikke hvor mye jeg får lov å skrive her før jeg blir utestengt av moderatorene.. MEN!!

Det må da være GRENSER for hvor udugeligt og amatørmessigt denne klubben skal drives etterhvert??

Her er det NULL begrep om organisasjonsledelse, NULL begrep om penger, NULL interesse for medlemmene...

Og den der JÆVLA mongoloide internett siden deres? Men verdens største møkkaforum, og 1million feil....

Jeg har vert en kritisk røst lenge, men nå har jeg bare gitt opp hele dritten.. og de kan bare GLEMME å få 600 kr i medlemsavgift av meg!

En haug med småkonger uten noe form for makt som sitter her og på andre forum og forsvarer ledelsen, og later som om de er på vårt lag.. MEN de demonstrere bare sin egen unyttighet spør du meg..

"Send en mail til meg så skal jeg fikse det.. bla bla bla.."

INGEN FOKKINGS TING BLIR GJORT!!!

JA TIL BIMMERS SOM DEN NYE OFISIELLE BMW KLUBBEN I NORGE!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig H_c!

Jeg har også vært medlem i 5-6 år. Mest pga rabbatt-ordninger og et forum med dyktige bmw entusiaster. Ikke minst er jeg stor bmw entusiast selv. Men jeg kommer aldri til og betale 600kr for de trege sidene. Hva i helvette skjer der? Det tar jo opptil 10 sekunder for og laste ei side med text?!

Hadde vært gøy og visst antall medlemer for 3-4 år siden og det antallet som er i dag.

Jeg vil heller donere et mindre beløp her på bimmers.no som takk for et flott GRATIS og RASKT forum! :-) Har spart masse penger og hatt mye nytte av dette forumet. Vil oppfordre alle som har samme syn som meg om bimmers.no om og donere en liten slant :)

http://www.bimmers.no/index.php?option= ... &Itemid=59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig kan det være å lage en spørreundersøkelse og kartlegge hva medlemmene er misfornøyd med, og reparere?

Tenker ofte på å ta kontakt med styret og by på min kompetanse for å redde klubben, men får en eller annen følelse av at de neppe vil høre på en nykommer som "vet bedre"

Dette er veldig synd, da BMW fortjener en skikkelig represtativ klubb. Merket går stadig bedre, klubben raser mer og mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELDIG bra skrevet Egil!!!

Jeg er så hjertens enig!!

Nå vet jeg ikke hvor mye jeg får lov å skrive her før jeg blir utestengt av moderatorene.. MEN!!

Det må da være GRENSER for hvor udugeligt og amatørmessigt denne klubben skal drives etterhvert??

Her er det NULL begrep om organisasjonsledelse, NULL begrep om penger, NULL interesse for medlemmene...

Og den der JÆVLA mongoloide internett siden deres? Men verdens største møkkaforum, og 1million feil....

Jeg har vert en kritisk røst lenge, men nå har jeg bare gitt opp hele dritten.. og de kan bare GLEMME å få 600 kr i medlemsavgift av meg!

En haug med småkonger uten noe form for makt som sitter her og på andre forum og forsvarer ledelsen, og later som om de er på vårt lag.. MEN de demonstrere bare sin egen unyttighet spør du meg..

"Send en mail til meg så skal jeg fikse det.. bla bla bla.."

INGEN FOKKINGS TING BLIR GJORT!!!

JA TIL BIMMERS SOM DEN NYE OFISIELLE BMW KLUBBEN I NORGE!!!!!!!

Jeg forstår frustrasjonen, men bimmers er et forum og ikke en klubb. Vi har intet ansvar eller forpliktelser overfor noen og hvis Gunnar vil lukke forumet i morgen kan han gjøre det. BMWCCN er som en klubb (forening) forpliktet til å ha et representativt styre samt hele resten av pakken, mens bimmers er et privat prosjekt ledet av en eier som enerådende utpeker sine medarbeidere... og som sammen med ham suverent bestemmer hvordan ting skal være i forumet. Det kan være at denne toppstyrte organisasjonen er mer effektiv enn en demokratisk forening, men hvis folk hadde betalt 600 kroner i årlig medlemskontingent her inne også ville de nok samtidig ha krevet noe mer innflydelse enn de får idag.

Det er viktig å gå etter ballen og ikke etter spillerne. Folk i styret gjør stort sett deres beste med de betingelsene som til enhver tid gjelder og de forutsetninger styremedlemmene har. Noen er bedre enn andre, men slik er det sannelig også alle andre steder der det sitter folkevalgte. Liker man ikke det styremedlemmene gjør får man forsøke å påvirke situasjonen ved neste valg til styret (med mindre annet er bestemt). Styret bør på deres side imidlertid være åpne for konstruktiv kritikk og innspill. Det er den beste måten å skape arbeidsro på mens de ulike beslutningene gjennomføres.

Jeg har alltid ment at BMWCCN og bimmers er en perfekt symbiose. Temmelig mange unge BMW entusiaster har blitt BMWCCN medlemmer etter å ha vært her inne en stund. Nesten alle moderatorene her inne har vært og er aktive BMWCCN medlemmer. Flere av de eldste forumtraverne her inne var også aktive i BMWCCN´s gamle forum. Folk kjenner hverandre på kryss og tvers enten de møtes i BMWCCN regi eller her inne. Den store forskjellen er at bimmers er yngre i formen og dette har vært en formidabel suksess. Det er ikke til å stikke under en stol at man både er mest entusiastisk og har mest tid til bilaktiviteter når man er i begynnelsen av 20 årene og uten bl.a familieforpliktelser.

Det er imidlertid godt å ha muligheten til å spørre de eldre ringrevene når godbilen streiker eller spesielle modefikasjoner skal gjøres. Mange av disse synes nok at formen her inne er litt for ungdommelig og barnslig (og med god grunn mange ganger)... og det er i den sammenhengen at BMWCCN´s gamle forum spilte en viktig rolle. Folk fant frem til likesinnede på en smidig måte, men det er en skjør balansegang. Det går f.eks ikke mange dager mellom en eller annen her inne bare må minne meg på at jeg ikke er i 20 årene lenger. Slikt opplevde man aldri i BMWCCN´s gamle forum for å si det på den måten. På den annen side forstår jeg behovet for både fornyelse og foryngelse. Her inne er situasjonen motsatt og noen av de mest barnslige innslagene hadde det ikke gjort noe å bli kvitt til fordel for mer modne bidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hater lange og kjedelige inlegg slik som DU skriver nå fredrik..

gjentakeles, drøs og VAS...

De fleste bmw entusiaster velger nå dette forumet som treff sted, og her annonsers også samlinger og aktiviteter for bmw entusiaster.. med andre ord, alt vi trenger for å fungere som et bilentusiast samfunn, med fokus påbmw.. Hovedklubben har utspilt sin rolle, og bimmers er faktisk blitt den beste, og eneste plassen vi kan treffes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det som Fredrik skriver er fakta fra ende til annen og ikke noe vas.

Grunnen til at jeg ikke synes at innlegget hans er kjedelig, er nok at jeg er i samme aldersgruppe og har levd såpass lenge at jeg skjønner hva han mener.

Jeg var mye innpå bilforumet i yngre dager, men er veldig sjelden der idag, da det virker som at det kun er 18 til 20-åringer der inne, med dertil oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden både jeg og H_c var 20år, og begge oss har erfaring innen ledelse/drift av bedrift, og prosjekter i næringslivet.

Vi kan m.a.o se tydelig at ting ikke fungerer, og at de grep som blir tatt virker mot sin hensikt, og at løsninger som velges ikke fjerner problemet, men rett og slett ignorerer det.

Se på Tyrkia, Spania, Portugal og Irland, det er det som skjer når man ignorerer problemene.

Alle forslag som har kommet på hva man burde vurdere å gjøre på ledelses nivå i klubben er ikke hørt.

Kall oss gjærne småkonger, men vit at vi besitter mye kompetanse, og grunnen til at man ikke engasjerer seg mer er fordi man vet man ikke har kapasitet til å gjøre en god nok jobb i et verv, men det betyr jo ikke at man ikke kan komme med råd til de som sitter i disse possisjonene.

Bimmers er ikke en klubb, men det er utvilsomt det største samlingspunktet for BMW interesserte i Norge i dag.

bak bimmers kommer facebook gruppene, BMWccn sine web sider vet jeg nesten ikke om er med på listen engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...