Kaptein Vom Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 Her kan jo alle ytre seg uten å måtte tenke på om man skulle bli gjennkjent, da er det jo kjempemorsomt å tulle med enkeltpersoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 Og det var jo selvsigende for alle medlemmene. Dette blir jo bare verre og verre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 Må jo ikke være medlem av bmwccn for å skrive på bimmers da, det er jo et åpent forum. BMWCCN forum er kun for medlemmer. gadd ikke ta med hele quoten. Med den kommentaren mente jeg at det var meningsløst for meg å argumentere for å hjelpe en klubb jeg ikke lengre tilhører da jeg som ikke medlem ikke har noen påvirkningskraft. Bimmers er fritt fram for alle, jeg har vært medlem her inne siden siden het "BMW-Klanen", ikke lenge etter at siden ble opprettet av min nåværende kollega Gunnar. jeg vet heller ikke hvorfor de andre klubbene tar 300kr, men det virker være gjengs markedspris, kun de eksotiske merkeklubbene har høyere kontigent. en lav kontigent vil stort sett stimulere til en større medlemsmasse da kostnaden er overkommelig. banekjøring/treff svaret akseptert. har ikke tenkt å sitte å motta gratis medlemsblader nei, dette siste beholder jeg da det inneholder en artikkel fra e31 treffet vårt jeg har ikke vært på websidene mer enn da jeg registrerte meg, og da jeg fant ut jeg ikke var medlem lengre. jeg var ikke inne på de gamle sidene de siste 2 årene de eksisterte heller, i sterk kontrast til at jeg var på topp 10 listen over de med flest innlegg i perioden 04/06. Summa summarum for min del ble det tatt en helheltsvurdering der jeg ikke anså medlemskap i BMWccn som nødvendig lengre for min del. medlemsavgiften er langt fra eneste grunn til at jeg har valgt å forlate klubben. jeg ønsker derimot klubben lykke til vidre, og håper ikke at disse nye tingene ødelegger klubben fullstendig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 Her kan jo alle ytre seg uten å måtte tenke på om man skulle bli gjennkjent, da er det jo kjempemorsomt å tulle med enkeltpersoner Hvor mange ganger skal du forandre innlegget ditt uten å svare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 For å si det sånn. Jeg sitter i styret i BMWCCN avd. Øst, og har heller ikke fått noe brev om å betale på nett. Jeg har heller ikke fått de 2 siste Fahrfreude, selv om jeg er "presseansvarlig" i Øst. (Så da vet dere hvorfor Øst er dårlig dekket i bladet...) Vi skal ha styremøte til uka, og da takker jeg for meg. (Mye av grunnen ligger også i at jeg for tiden heller ikke kjører BMW, men liten tvil om at det har vært mye kaos i klubben) Å fikse stand osv på Broom og Oslo Motor Show er også noe hovedklubben prøvde å få oss i avdeling Øst til å ha ansvaret for. Jeg synes det er nok at vi har vår- og høsttreffet, som vi gjennomførte med henholdsvis 3 mann (vår) og 2 mann (høst). BTW: Det med stemmer og årsmøte er en forbanna vits, om det ikke har bedret seg vesentlig det siste året. Banker gjennom mange punkter og summer i budsjettet, med godt flertall. Så noen punkter lenger ned finner "økonomiansvarlig" ut at det blir ALT for mye penger ut (Har jo bare litt over en mill på bok....), så da blir alle beslutningene fra tidligere plutselig endret uten mulighet for å stemme. "da setter vi ned den posten 20.000, og den posten 10.000" osv... Forbanna håpløst opplegg... Noe av problemet er også at det er svært få som vil inn i styret i en slik tungrodd suppe, og når først noen vil ta i et tak blir de utsatt for sjikane fra andre medlemmer pga tingenes tilstand. En ond sirkel. Vet ikke hvordan ting er organisert i VAG-klubben, men der får jeg for samme sum som i BMW-klubben både medlemsblad, abonement på Autofil, plastikk medlemskort, og et forum som fungerer. Og det med mange færre medlemmer enn BMW-klubben kan skilte med (enn så lenge). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 Her kan jo alle ytre seg uten å måtte tenke på om man skulle bli gjennkjent, da er det jo kjempemorsomt å tulle med enkeltpersoner Hvor mange ganger skal du forandre innlegget ditt uten å svare? Dersom mannen med den røde skriften innehar tillitsverv i klubben, kan innlegget du har quotet her tolkes som at personer med BMWCCN-tilknytning driver trolling på et konkurrerende forum. Det er i så fall mildt sagt oppsiktsvekkende. Ikke det at jeg sier det er dette som skjer nå, men for å unngå å skape et slikt inntrykk, burde man avstå fra slike utsagn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 Det går f.eks ikke mange dager mellom en eller annen her inne bare må minne meg på at jeg ikke er i 20 årene lenger. Jo, jeg har sett det der. Men flesteparten av bemerkningen stammer vel fra noen ganske få personer som har det til felles at de burde være gamle nok til å vite bedre. Jeg har en snikende mistanke om at dette er egenterapi for at de lettere skal håndtere egen 30-årskrise... Likevel mener jeg at dette klassifiserer som personangrep, og at det burde vært luket bort. Jeg antar at det kan argumenteres med at Fredrik tåler slikt og at det å slå ned på angrep mot et av forumets ledende profiler kan beskyldes for å være sutring og at moderatorpanelet passer på sine egne. Her burde man imidlertid vurdere forsuringen av forumklimaet som “gamlefredrik”- kommentarene skaper. Ytterligere negative konsekvenser kan være: *Personer velger å unngå å delta forumet pga. personangrep mot enkeltmedlemmer. *Kunnskapsrike personer velger bort forumet fordi de får inntrykk av at de selv er for “gamle.” *Det skapes et inntrykk av at Bimmers er et forum man vokser fra. *Aksept for å slengbemerkninger om høy alder kan tvinge med seg aksept for kommentarer om at andre ikke er gamle nok for å ha en mening om noe. Reversert diskriminering er like ille som utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 - Få gjenopprettet all data fra det gamle "skrotnisse-forumet" slik at vi kan ha tilgang til å søke gjennom det. Der ligger det tråder jeg pr. i dag skulle ønske var tilgjengelig for infohenting. Dette alene er nesten verdt et medlemskap. Det gamle forumet er jo ikke bare et gammelt forum, men også en kjempestor databank som i strukturert form og/eller med skikkelige søkemuligheter er verdt mye for mange. Diskusjoner som dette fungerer dårlig på nettet og det er et paradoks at man må til et annet forum får å få tingene på bordet. Jeg liker ikke det jeg hører.... og det er for mye surr. Folk savner et skikkelig forum og det gamle miljøet. Værre er dette ikke. Dagens forumløsning er elendig og blir ikke brukt... selv ikke av folk som har hostet opp alt for mange penger for et medlemskap i klubben. Cut loss... stopp mens leken er sånn nogenlunde god... slik at man kan leke videre senere. Få opp et skikkelig forum, tilby støttemedlemskap til halv pris uten andre fordeler enn tilgang til forumet. Jobb med nye medlemsfordeler... forsikring, deler, drivstoff, klær, reiser, møbler, gadgets... whatever... BMW eiere har mye til felles og de fleste har penger. Er dette på plass samt et profesjonelt styre... kommer folk av seg selv til klubben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tam Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Jeg har vært medlem i BMWCCN i ca 10 år og tviler på om jeg kommer til å fornye medlemskapet. Hvorfor? Fordi selv om 600 kr ikke er mye penger så er det jeg får igjen alt for lite for pengene. Styringen av klubben er etter min mening ikke god,Det virker ikke som om det er noe vilje til forbedring, man lover mye som ikke skjer osv, forumet er tregt og dårlig dessverre. For meg er dette som å piske en død hest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_c Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 det som jo er problemet her er at akkurat disse tingene diskuterte vi for to år siden, ingenting er tatt til etteretning, ingen forbedringer er kommet... jeg har inside information fra et presentasjonsmøte av det nye forumet og hjemmesideløsningen der avdelingslederene på lokalavdelingene fikk presentert løsningen hos firmaet som hadde laget side og som enda drifter den.. dette var for FIRE!!!!!!!! år siden!!!!! Og sidene og forumet hadde da akkurat de samme bugsene og feilene.. SOM DET Er enda???!?!?!??!!? oh my gad FOR EN GJENG MED SUPPEHODER SPOM LAR DETTE FORTSETTE.. Vet dere hvorfor JEG ikke hadde blitt utbrent hvis jeg hadde vert president i bmw klubben? fordi jeg hadde hatt vett til å innse at en slik stor klubb ikke kan drives på dugnad, og hadde deligert bort litt arbeid, og jeg hadde LEVERT varene for medlemmene.. og ikke mast og krevd at DE skulle levere det for klubben.. Da hadde de komt løpende, og da hadde de villet betale medlemsavgiften, slik at jeg igjen kunne lage en enda bedre klubb... Gidd å støtt seg til årsmøre og vedtekter i det moderne 2011.. slike ting kan rettes og lages på et kvarter over nettet, så kan en i stedet konsentrere seg litt om det som virkelig betyr noe i stedet.. Når jeg sist var med å srive bilklub, så hadde vi en admin del på forumet hvor vi samlet oss og tok avgjørelser og planla fremtiden.. funket utmerket, og avgjørelser kunne tas på en dag, da alle hadde tilgang til internett daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 En erkjennelse. På en klarlys dag innser jeg at det gamle forumet og det gode miljøet der er borte for alltid og at det er ingen hensikt i å piske en død hest. Det er bare på pilskvelder jeg mister besinnelsen og får skriveklåe og lyst til å ta noen som er ansvarlig for denne forumfadesen. Vel, snart er det lørdagskveld og pilstid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 En erkjennelse.På en klarlys dag innser jeg at det gamle forumet og det gode miljøet der er borte for alltid og at det er ingen hensikt i å piske en død hest. Det er bare på pilskvelder jeg mister besinnelsen og får skriveklåe og lyst til å ta noen som er ansvarlig for denne forumfadesen. Vel, snart er det lørdagskveld og pilstid. Skål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oljebrenner'n Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Mange som har klare oppfatninger her inne, men det er også en del som ikke har satt seg godt nok inn i en del av informasjonen som er tilgjengelig. Blant annet kommer det en del utsagn og påstander om manglende økonomisk styring. Ser vi på regnskapene ligger det masse informasjon: a) Treffene går i underskudd (i 2009 med ca. 150.000.-) og i 2010 med ca. kr. 160.000.-. Vedtatt budsjettet for 2011 sier ca. 100.000.-. Man ønsker altså å redusere subsidieringen av treffene, noe som også er målsettingen (treffene skal i utgangspunktet være selvfinansierende). Utgiftene til Fahrfreude er redusert fra kr. 555.000.- i 2009 til kr. 421.000.- i 2010. Skyldes både frafall av mva på trykkingen og sikkert også redusert omfang (færre sider). Budsjett 2011: kr. 400.000.-. c) Bunnlinjen i 2009 sier et underskudd på ca. kr. 150.000.- og i 2010 var det kr. 354.000.-. Egenkapitalen i klubben er redusert fra kr.1.345.000.- pr. 01.01.2009 til kr. 988.000.- pr. 01.01.2011. Det er budsjettert med et betydelig underskudd i år også. Det sier seg selv at klubben ikke kan drive med større underskudd i årevis. Hvordan skal i så fall balanse/overskudd oppnås samtidig som klubben framstår som en attraktiv klubb for medlemmene? Det har kommet mange forslag om å redusere kostnadene. Jeg kan imidlertid ikke helt se hvor kostnadsreduksjonene skal gjøres med mindre man går på de postene som betyr noe; Fahrfreude, lokaler og treffene. Ja, det er mulig å gi ut FF i elektronisk format. Ja, det mulig å si opp lokalene og leie et mindre lager/arkiv/møtelokale. Ja, det er mulig å redusere omfanget av treffene, og/eller øke egenbetalingen ytterligere. Ja, det er mulig å ansette en hel/deltidsressurs for å håndtere daglig drift (forutsatt at vedkommende enten jobber provisjonsbasert e.l. eller har et betydelig resultatinnslag i sin lønn. Finnes det i så fall kandidater?). MEN; er dette ønskelig? Dette er i bunn og grunn et rent spørsmål om hvilken klubb BMWCCN skal være. Sentral styring/organisering osv. kan det sies mye om, men det synes som om alle innleggene her bygger opp under behovet/ønsket/kravet om mer desentral struktur/styring. Dette jobbes det også med iflg. Kaptein Vom. Men når det gjelder økonomistyringen har styret de siste årene holdt seg (godt) innenfor rammene som er gitt av årsmøtet. Dessuten har revisorene bidratt til å forbedre styringen/rutinene og økonomien. Beretningene er da også uten kritiske bemerkninger både for hovedklubben og distriktsklubbene/lokalavdelingene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaptein Vom Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Her kan jo alle ytre seg uten å måtte tenke på om man skulle bli gjennkjent, da er det jo kjempemorsomt å tulle med enkeltpersoner Hvor mange ganger skal du forandre innlegget ditt uten å svare? Jeg endrer inlegget om det viser seg at man har svart på et spm som er tatt ut av sammenhengen. Det er jo en av de fine redigeringsmulighetene man har her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaptein Vom Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Takker for denne gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå