Kaptein Vom Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Her kan jo alle ytre seg uten å måtte tenke på om man skulle bli gjennkjent, da er det jo kjempemorsomt å tulle med enkeltpersoner Hvor mange ganger skal du forandre innlegget ditt uten å svare? Dersom mannen med den røde skriften innehar tillitsverv i klubben, kan innlegget du har quotet her tolkes som at personer med BMWCCN-tilknytning driver trolling på et konkurrerende forum. Det er i så fall mildt sagt oppsiktsvekkende. Ikke det at jeg sier det er dette som skjer nå, men for å unngå å skape et slikt inntrykk, burde man avstå fra slike utsagn. Dette var ironisk ment, jeg har lest tråden her og den er smekkfull av personsjikane. Moderatoren her må jo sitte å sove. Er ganske sikker på at personsjikane med fullt navn som foregår i denne tråden er straffbart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_c Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Oljebrenneren, penger burde ikke være et problem, så lenge man legger utgifter og forventninger til FAKTISKE forhold. det vil si medlemstall.. nå er nok bmw klubben nede i under 500 vil jeg tro, og da sier det seg selv at man må begynne på bunn, dyre lokaler, dyre treff etc.. må prioriteres vekk en liten stund.. noen av tingene det brukes penger på er direkte unødvendige også, feks driften av hjemmesiden som det svis af flere hundre tusen på til ingen nytte.. flere av tjenestene kan leveres billigere.. Et banetreff skal kunne finansiere seg selv med nok antall deltakere... jeg har vert med og arrangert et par... så jeg sier dere, PENGER er ikke et problem, eller samtalemne så lenge det hadde blitt gjort riktig.. Noen må begynne på NY med bmw klubben.. Bimmers her er jo til salgs, så bmw klubben kan overta både forum og hele greia.. litt nytt navn, hundre tusen i året til Gunnar, få med de to gode i styret som er der nå... (jeg vil ikke navngi) og så hadde vi faen meg hatt en KONGEKLUBB!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_c Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 jeg har bare personsjikanert Joachim, og det beklager jeg, jeg er egentlig imot personangrep.. Men jeg ble bare så oppgitt på jobben han gjør, og at han her inne fremstår som en representant for bmw klubben.. Sorry joachim.. jeg håper du tålte det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_c Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Og kaptein vom, nei det er ikke straffbart.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 jeg har bare personsjikanert Joachim, og det beklager jeg, jeg er egentlig imot personangrep.. Men jeg ble bare så oppgitt på jobben han gjør, og at han her inne fremstår som en representant for bmw klubben.. Sorry joachim.. jeg håper du tålte det.. Jøss, HC beklager sin oppførsel. Si meg HC, er det fylleangst eller har du bare ramla ned trappa med hodet først? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_c Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Der var du og ja.... hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Så var det pilskveld igjen, men jeg må dessverre være enig med klarlys Jonny. Det er ingen hensikt i å forfølge saken lengre. Som i en brukbar krimfilm er det dog en liten detalj som må løses før vi får en slutt: hvem var Skrotnissen? Jeg mistenker H_C. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 betalte medlemskap på nett. Aldri fått noe brev i posten, ikke fått noe medlemskort enda heller. Fikk ny adresse og ga beskjed om den, men ser ikke ut som det er registrert. Har i flere år vært medlem pga rabatt avtalene, men da jeg ikke har noe medlemskort lenger å vise til og Unison og enkelte andre ikke ser ut til å bry seg om man virkelig er medlem eller ikke så tror jeg dette ble den siste støtten klubben fikk fra meg..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Så var det pilskveld igjen, men jeg må dessverre være enig med klarlys Jonny. Det er ingen hensikt i å forfølge saken lengre. Som i en brukbar krimfilm er det dog en liten detalj som må løses før vi får en slutt: hvem var Skrotnissen? Jeg mistenker H_C. Tror ikke det var H_c, han er for preget av skrivefeil og dialekt til å kunne skrive som Skrotnissen. Tipper det var en streifer som mer eller mindre var seg selv. Må si jeg savner livet som var på gamleforumet, med skrotnisser og klager på antikvarisk layout. Det funket jo unektelig bra. Fått jazza det opp med "se dine innlegg" så hadde det vært perfekt. Betaversjonen som er nå irriterer meg bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Savner også gamleforumet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Kanskje det er på tide å legge alt dette bak seg? For godt? Ting og folk kommer og går, og man må nesten bare akseptere at tidene forandrer seg. Mimring og sutring løser ikke problemet. Man burde behandlet dette som et firma. Kaste alt på båten og begynne på nytt med nye folk, nytt navn, nytt forum og nye medlemstilbud. Men det er jo litt i tiden - bmwccn kan sammenlignes med Hellas, og bimmers er Tyskland. Tyskerne må hjelpe late og evneveike grekere med å komme på beina. La bimmers hjelpe til med å bygge opp bmwccn igjen. I et så lite land som Norge der det er de samme forumbrukerne rundt omkring, burde man tatt et felles sjau istedenfor å sette seg ned i skyttergravene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 betalte medlemskap på nett. Aldri fått noe brev i posten, ikke fått noe medlemskort enda heller. +1 Men får bladet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oljebrenner'n Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 Oljebrenneren, penger burde ikke være et problem, så lenge man legger utgifter og forventninger til FAKTISKE forhold. det vil si medlemstall.. nå er nok bmw klubben nede i under 500 vil jeg tro, og da sier det seg selv at man må begynne på bunn, dyre lokaler, dyre treff etc.. må prioriteres vekk en liten stund.. noen av tingene det brukes penger på er direkte unødvendige også, feks driften av hjemmesiden som det svis af flere hundre tusen på til ingen nytte.. flere av tjenestene kan leveres billigere.. Et banetreff skal kunne finansiere seg selv med nok antall deltakere... jeg har vert med og arrangert et par... så jeg sier dere, PENGER er ikke et problem, eller samtalemne så lenge det hadde blitt gjort riktig.. Noen må begynne på NY med bmw klubben.. Bimmers her er jo til salgs, så bmw klubben kan overta både forum og hele greia.. litt nytt navn, hundre tusen i året til Gunnar, få med de to gode i styret som er der nå... (jeg vil ikke navngi) og så hadde vi faen meg hatt en KONGEKLUBB!!!!!! - Du alternerer mellom fortid og nåtid i din framstilling og det gjør det vanskelig å se hva du mener... Klubbens hovedstyre har så vidt jeg har fått med meg arrangert 3 treff i 2011; Karlskoga, ACR og Rudskogen. De 2 førstnevnte har etter sigende hatt et oppmøte langt under "nullpunktomsetningen"; disse har altså gått i (betydelig) underskudd. Nye Rudskogen har kostet en del og investorene her vil nok ha avkastning på investeringen, noe som jeg er rimelig sikker på betyr vesentlig høyere baneleie. Siden klubben "bare" hadde banen på fredag og lørdag i år (mot vanligvis lørdag/søndag), vil jeg også tro at dette treffet gikk i underskudd. I sum vil jeg derfor sette en meget god flaske rødvin på at treffene har gått med større underskudd enn de budsjetterte kr. 100.000.-... Hvordan mener du da at treffene skal gå i null/pluss (selvfølgeligheten om at et tilstrekkelig antall biler vil medføre kostandsdekning er uinteressant)? Det er som kjent en sammenheng mellom prisingen av deltakerne (treffavgift pr. bil; denne ble satt opp på Rudskogen i år og dessuten ble andre enn BMW-klubben også invitert til å delta) og antall frammøtte/deltakere. Dette er en risiko som klubben idag tar; man kan selvfølgelig ha bindende forhåndpåmelding/-betaling med forbehold om nok antall deltakere for å sikre at treffene ikke går (for mye) i underskudd, men jeg vil tro at potensielle deltakere kanskje vil være tilbakeholdende med å binde seg 1/2 - 3/4 år i forveien (som er tiden avtalen med utleier av banene må inngås). Da blir vel konklusjonen, som du sier, at treffene må utstå en periode. Hva betyr det for klubben? Påstanden om at det koster hundretusenvis å drifte hjemmesiden er selvfølgelig feil; det koster noen titusener. Et poeng her er at det på årsmøtet ble opplyst at SLA sikrer mot nedetid og datatap slik vi opplevde på nyåret. Det er kanskje mulig å finne andre ASP-er som kanskje er billigere/bedre, men da er det kanskje greit å vente til klubbsidene er "stabile" (dvs. at i alle fall bugs er fikset). Jeg tror allikevel ikke at det er de helt store pengene å spare her (uten at det selvfølgelig er noe argument mot å sjekke alternativer). Det er allikevel noen punkter/forslag i denne tråden som er interessante; a) Støttemedlemskap. Det bør være noe styret i klubben absolutt bør vurdere mener jeg. Kanskje kan vi ha ulike nivåer på disse, eksempelvis; 1) "Bronse" for å enten a) bare motta Fahrfreude (papir?) eller å delta på treff eller c) få medlemsrabatter Pris pr år 150 - 200 kr (?) 2) "Sølv"; her kan f.eks. 2 kombinasjoner av de over brukes. Pris pr år 300 - 400 kr (?) 3) "Gull"; her kan alle de 3 ovennevnte kategoriene inngå. Pris pr år 600 kr (?) 4) "Platina"; full pakke som "Gull", men i tillegg kjøre gratis på treff, få enda flere medlemsfordeler (billigere produkter i nettbutikken?, garantert beste vilkår hos forsikringsselskapet Unison etc., etc.) Pris pr år må vurderes nøye etter innhold. (Her kan alt fra 2000 og opp vurderes). NB! Framstillingen er kun for illustrasjon av konseptet og tallene er derfor ikke ment å nødvendigvis være realistiske!) Forumsidene på BMWCCN. Ja, disse er ubetinget for dårlige. Feilretting pågår, men som det er påpekt hjelper det lite når søkefunksjoner og databanken med mange års interessant historikk ikke er tilgjengelige eller for dårlige. Hvor ble det av historikken? Forsvant den i diskkrasjet? Kan den i så fall gjenvinnes? Og hva koster det? c) Kaste den nye web-løsningen og få noe annet/bedre. Ja, det er alltid et alternativ å stoppe både utviklingen og videreutviklingen av denne. Personlig mener jeg at løsningen som er levert er altfor dårlig; for dyrt, for lav kvalitet/funksjonalitet og for lang tid på leveranser. Styret har imidlertid hatt valget mellom å betale kr. 437.500.- og få opp en prematur løsning (som hittil ikke har imponert for å si det mildt), eller å betale kr. 437.500.- og få ingenting. Det sittende styret har de siste årene måttet rydde opp i en misere av dimensjoner og har, i samråd med årsmøtet, besluttet å velge det første alternativet. Vurderingen framover bør allikevel være om klubben skal kaste flere "gode" penger etter dårlige, med mindre det kommer massive forbedringer til en meget overkommelig pris. Uansett bør et tilbud om videreutvikling være særdeles godt spesifisert. Som sagt: hvilken klubb vil medlemmene ha? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 Det er mye fornuftig i det du skriver Oljebrennern og jeg vil egentlig kun legge én ekstra ting til. Det er ingen tvil om at klubbens gamle forum ikke appellerte til de aller yngste entusiastene av oss. Hverken designet eller innholdet falt i smak. Mange av disse fant hva de søkte etter her inne iom. at dette forumet på alle måter har en yngre profil. Allikevel velger mange av disse unge å melde seg inn i klubben. I denne sammenhengen tror jeg det kan være viktig å minnes en uttalelse fra Ove Kvam der han i det gamle forumet skrev at det ofte er temmelig tilfeldig hva slags bil man ender opp med når man har fått lappen. Jeg tør påstå at dette er så korrekt som det kan sies og at et skikkelig forum både trigger og forsterker den interessen man allerede har for et bilmerke. Det er derfor helt avgjørende at klubben får et skikkelig forum på plass slik at den viktigste rekrutteringen til klubben igjen er sikret. Når dette er nevnt kan man selvfølgelig filosofere litt rundt de ulike relasjonene mellom klubben og bimmers. Det tar lang tid å bygge opp skikkelig trafikk i et forum... uansett hvor gode hensiktene er og hvor godt designet er. Dette forumet er til salgs for en fornuftig sum penger og jeg vil tro at Gunnar er til å forhandle med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 Vil Gunnar svare da? Sendte mail med spm om annonsering, fikk aldri noe svar. Hva slags pris ønsker han for forumet da? Ellers enig, velfungerende og aktiv forum som knytter medlemmene sammen er bare positivt for fremtidig økning i antall medlemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå