Gå til innhold

Noen som får www.bmwccn.no til å funke?

Share

Anbefalte innlegg

Håper flere enn Joachim, fra styret i CCN, leser dette!! Her kommer det jo usannsynlig mange gode idéer og forslag som kunne løftet klubben mange hakk!!

Det sto i siste Fahrfreude at tips osv kunne sendes til en mail-adresse, og jeg lurer nesten på om jeg skal skrive sitater fra alle tipsene og tankene som har kommet opp her og sende til den adressen. Kan ikke skjønne annet enn at om mye av dette følges opp, så kan klubben snu trenden og styre enda mere mot en positiv retning!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 848
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil Gunnar svare da? Sendte mail med spm om annonsering, fikk aldri noe svar.

Hva slags pris ønsker han for forumet da?

Dette vet kun Gunnar, men såvidt jeg forstår har han idag ikke tid til bimmers og det er derfor forumet er til salgs. Jeg tror at Gunnar selger forumet til den rette kjøperen... ellers ikke. Det handler trolig ikke om å få mest mulig for forumet, men om at forumet havner i de rette hender til en nogenlunde fair og fornuftig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der allikevel noen punkter/forslag i denne tråden som er interessante;

a) Støttemedlemskap. Det bør være noe styret i klubben absolutt bør vurdere mener jeg. Kanskje kan vi ha ulike nivåer på disse, eksempelvis;

1) "Bronse" for å enten a) bare motta Fahrfreude (papir?) eller B) å delta på treff eller c) få medlemsrabatter

Pris pr år 150 - 200 kr (?)

2) "Sølv"; her kan f.eks. 2 kombinasjoner av de over brukes. Pris pr år 300 - 400 kr (?)

3) "Gull"; her kan alle de 3 ovennevnte kategoriene inngå. Pris pr år 600 kr (?)

4) "Platina"; full pakke som "Gull", men i tillegg kjøre gratis på treff, få enda flere medlemsfordeler (billigere produkter i nettbutikken?, garantert beste vilkår hos forsikringsselskapet Unison etc., etc.)

Pris pr år må vurderes nøye etter innhold. (Her kan alt fra 2000 og opp vurderes).

NB! Framstillingen er kun for illustrasjon av konseptet og tallene er derfor ikke ment å nødvendigvis være realistiske!)

Jeg liker tanken din, men synes kanskje dette ble noe vel komplisert.

Jeg har tidligere sakt at jeg gladelig hadde betalt 200kr i året for å være medlem av Rogalands avdelingen.

Da kunne jeg kommet på de lokale klubbkveldene og de lokale treffene.

uten å påstå alt for mye, så ville f.eks disse 200kr direkte til Rogalands avdelingen vært 2-3 ganger så mye som klubben får pr. vanlige medlem i årlig støtte fra hovedklubben.

skulle man derimot betalt disse inn til hovedklubben og lokal klubben skulle få normalt beløp i retur, vil jeg forvente litt mer.

Ikke at jeg har så stort behov for rabatt/forsikrings ordningene, men de kunne jo vært greie å ha med.

Ikke trenger jeg medlemsblad i papirformat, hadde fint tatt til takke med en PDF fil på mail, en årbok på slutten av året, og/eller en "web-avis" på nettsidene.

min "visjon" for web-sidene ville være noe slikt (noe finnes i dag).

1- gratis åpen framside med info om klubben og hva den kan tilby.

2- gratis lese rettigheter på forum for alle.

3- Forum med oppbygging/struktur ala bimmers, med underkategorier.

4- Farhrfreude online, en nettavis der alle artikkler legges ut fortløpende, man slipper da å lese om Isbanekjøring i august, men kan lese det rett etter det har skjedd. kan også brukes som info kanal fra styret til medlemmene.

5- webshop med profil artikler.

6- DIY bibliotek basert på modell nr. (kan kombineres med forumet) dette må annonseres på framsiden for å stimulere til medlemskap.

7- kalender på framsiden med hva som skjer og link til info om event.

8- total oversikt over hvilke rabattavtaler som finnes, delt inn i nasjonalt og regionale undergrupper.

jeg vet at man de siste årene har brukt nærmere 500.000kr på en løsning ingen liker.

det har tidligere blitt sakt at det finnes masse gratisløsninger der ute som noen datakyndige kunne satt opp å driftet kjapt og billig.

Er nok medlemmer som har barn/tenåringer som sikkert mer enn gjerne hadde satt opp et forum og driftet dette for et temmelig beskjedent beløp.

men dette er ikke noe å snakke om nå lengre egentlig, gjort er gjort.

Ser man på banetreff underskuddene må man kanskje snu litt på det å se på behovet, om det bare er noen få som kommer, er det da vist i å arrangere, og kanskje man skal redusere antallet banetreff?

tidspunktet er også essensiellt, og må ikke undervurderes.

akkurat det får meg til å tenke på ei pondus stripe der de er på vei i et bryllup og han sier noe slikt som. "her skal man altså planlegge livets viktigste dag, forberedelsene begynner man på månedsvis i forveien, men å sjekke om det skjer noe på Anfield denne dagen er det ingen som gjør"

Noe satt på spissen vel og merke, men man bør sjekke om det skjer noe i den tiden man legger treff, være seg skoleferier, idretts arrangement, festivaler, konserter o.l. da folk gjerne har andre interesser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Egil S!

Takk for tilbakemelding; poenget med mitt innlegg var bare å trigge tanker og idèer om hva som kan gjøres og hvordan. Du har også mange gode tanker og med øvrige forslag og idèer her i tråden er jeg sikker på at det er mulig å lage løsninger som den overveldende majoriteten av medlemmene vil se seg tjent med.

Strukturen i det du skisserer er allikevel interessant; kanskje bør lokalavdelingene få både større "alburom", andel av kontigenten og bredere representasjon sentralt. Poenget er, forutsatt at klubben skal favne bredt og være en klubb for "alle", at den virkelig appellerer til målgruppen og ikke framstår som en "Østlandstung", sentralstyrt organisasjon hvor andre lokalavdelinger ikke føler seg inkludert eller har nok "tyngde" til å fremme og ivareta sine behov/krav/ønsker. Uansett må koordinering skje sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil Gunnar svare da? Sendte mail med spm om annonsering, fikk aldri noe svar.

Hva slags pris ønsker han for forumet da?

Dette vet kun Gunnar, men såvidt jeg forstår har han idag ikke tid til bimmers og det er derfor forumet er til salgs. Jeg tror at Gunnar selger forumet til den rette kjøperen... ellers ikke. Det handler trolig ikke om å få mest mulig for forumet, men om at forumet havner i de rette hender til en nogenlunde fair og fornuftig pris.

Ser jo det... Håper en som er glad i forumet og vil ta vare på det, kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Egil S!

Takk for tilbakemelding; poenget med mitt innlegg var bare å trigge tanker og idèer om hva som kan gjøres og hvordan. Du har også mange gode tanker og med øvrige forslag og idèer her i tråden er jeg sikker på at det er mulig å lage løsninger som den overveldende majoriteten av medlemmene vil se seg tjent med.

Strukturen i det du skisserer er allikevel interessant; kanskje bør lokalavdelingene få både større "alburom", andel av kontigenten og bredere representasjon sentralt. Poenget er, forutsatt at klubben skal favne bredt og være en klubb for "alle", at den virkelig appellerer til målgruppen og ikke framstår som en "Østlandstung", sentralstyrt organisasjon hvor andre lokalavdelinger ikke føler seg inkludert eller har nok "tyngde" til å fremme og ivareta sine behov/krav/ønsker. Uansett må koordinering skje sentralt.

problemet er i dag at sentralklubben har så store utgifter at mer til lokalklubbene ikke lar seg gjøre i nåværende organisatoriske form.

jeg tror de får 80kr pr.medlem tilbake, av i dag 600kr, det betyr at 77% av medlemskontigenten går inn i det store sentrale "sluket".

Medlemsbladet står jo alene for rundt 500.000kr av de årlige utgiftene, uten kutt der vil ikke det la seg gjøre å la lokal klubbene få mer "albuerom", er derfor jeg skisserer en nett-avis løsnig siden dette vil bli mye mye billigere, ètt opptrykk av en årbok vil sikkert koste under 1/3 av dagens papirløsning. altså flere hundre tusen spart.

et annet alternativ er jo å trykke bladet på litt dårligere papir kvalitet, man må jo ikke bruke det fineste/tykkeste papiret man kan oppdrive.

Jeg vil også tro at sentralklubben har utspillt sin rolle som organisator av treff, dette bør deligeres ned på lokalklubb nivå, men at noen kan få sentral støtte og "nasjonal treff" status.

Man skal ikke se bort fra at hele organisajsons modellen i BMWccn må revurderes, og ikke minst må man klart definere hvert ledd i organisasjonens oppgaver og plikter.

Slik jeg ser det har sentralstyret kun som oppgaver å distribuere ressurser til lokal klubbene, håndtere klubbens økonomi, og styre klubbens strategi inn i fremtiden.

medlemsblad, web-løsninger, medlemsregister og treff er ikke styrets oppgaver, dette må de settes egne organisasjoner til å gjøre.

jeg har også ment at sentralstyret bør bestå av medlemmer fra hele landet, ikke bare fra øst. er lett å glemme hvordan ting er for alle rundt i landet når alle i styret som tar avgjørelsene er fra samme geografiske område.

pri èn for klubben bør være å redusere utgiftene, samt løfte klubben inn i den moderne teknoligiske verden, samtidig som man ivaretar de "teknologisk hemmede".

kanskje man kunne hatt en web avis, samt at men kun sendte ut et fysisk blad til de som ønsket det, dette ville nok redusert opplaget og kostnaden noe, eller som nevt, bare sende ut en årbok av god kvalitet.

For 8-10 år siden var det alltid en DVD med siste klubblad, en årskavalkade med film fra diverse treff, men det er mange år siden det ble slutt på det desverre.

trenger man et banetreff vår og høst, eller kanskje bare ett?

banetreff i Sverige (karlskoga), god tanke, men den ekstra reise lengden gjør at mange faller fra, det er langt nok å kjøre 65 mil fra Stavanger for å kjøre på Rudskogen eller Våler, legger man på 15-20 mil til og muligens en ferge så gidder ikke folk komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betalte medlemskap på nett. Aldri fått noe brev i posten, ikke fått noe medlemskort enda heller.

+1

Men får bladet.

vet ikke om jeg får bladet lenger heller jeg... noen som kan si meg når det siste kom? hvis det siste var det første bladet til den nye redaktøren har jeg fått alle bladene tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk, for sikkerhets skyld, TO blader av siste utgave. I tillegg fikk han som kjøpte gamlebilen min visstnok også et eksemplar av siste blad, i sitt eget navn. Og han har aldri vært medlem(?)

På min profil står det forresten Blad: Nei. Og det får jeg ikke til å endre på.

Forøvrig er jeg veldig enig i det som egil s skriver. En god nettside er helt obligatorisk for en klubb som dette. Og en god nettside bør inneholde alt det som egil s skriver lenger oppe. Ting som f.eks. en online medlemsavis, DIY-artikler, bruktbilomtaler/guider, i tillegg til et levende og informativt forum er alle ting som gjør nettsiden attraktiv og godt besøkt. En nettside er også på mange måter klubbens ansikt. Så det er en fordel om den ser bra og ryddig ut.

Forøvrig er jeg selv i stor grad et støttemedlem, og synes 600 er mye å betale for dette. Ønsker klubben alt det beste, men har ikke bestemt meg for om jeg er medlem i 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er jeg veldig enig i det som egil s skriver. En god nettside er helt obligatorisk for en klubb som dette. Og en god nettside bør inneholde alt det som egil s skriver lenger oppe. Ting som f.eks. en online medlemsavis, DIY-artikler, bruktbilomtaler/guider, i tillegg til et levende og informativt forum er alle ting som gjør nettsiden attraktiv og godt besøkt. En nettside er også på mange måter klubbens ansikt. Så det er en fordel om den ser bra og ryddig ut.

Det Egil påpeker er viktig, men ikke nytt. Gunnar opprettet nettopp en ny site inkl. et forum fordi han ikke var tilfreds med klubbens sider. Allerede i begynnelsen av 2003 så BMWGuiden.no lyset som en komplett side med nettopp mye av det innholdet Egil etterlyser. Den svenske pendanten BMWPower.se fikk imidlertid BMW på nakken pga bruken av BMW i navnet og de endret derfor navnet til Autopower.se. For å være på forkant med denne mulige utfordringen endret Gunnar derfor navnet på sidene til bimmers.no.

Ta en titt på BMWGuiden.no anno september 2003. Det mangler noen bilder, men ellers fremstår forsiden som autentisk. Det var mer innhold på disse sidene enn det er på klubbens sider idag... nesten 9 år senere.

http://web.archive.org/web/200309261553 ... guiden.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klubben har arrangert 3 banetreff iår. Tradisjonelt sett har det vært et banetreff på Rudskogen i mai/juni også Vålerbanen i september. Iår valgte hovedstyret å legge hovedtreffet til ACR, noe som kunne vært innsett tidlig at ikke ville gå rundt økonomisk da flertallet av klubbens medlemmer befinner seg i landsdeler kanskje 100 mil fra ACR.

Så valgte klubben å droppe Vålerbanen og arrangere Rudskogentreffet på fredag og lørdag, da søndag var opptatt. Dette tapte klubben enormt på, uten tvil. Ikke alle kan ta seg fri en fredag.

På Karlskoga treffene er vel også relativt tynt oppmøte, noe som igjen henger sammen med lang reisevei og det passer ikke for alle å overnatte, ta seg fridager fra jobb osv.

Alle tidligere år har også Rudskogen og Våler krasjet med Gatebil arrangementene, noe som nok også merkes i deltagelse, selv om undertegnede har vært på begge nevnte treff i årevis og kan melde om helt greit fremmøte og fullpakket hotell i Elverum under Våler-treffet.

Klubben må innse at hovedmassen av medlemmer befinner seg på Vest- og Østlandet og derfor ikke bør satse neste år på tilsvarende opplegg rundt banetreff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klubben har arrangert 3 banetreff iår. Tradisjonelt sett har det vært et banetreff på Rudskogen i mai/juni også Vålerbanen i september. Iår valgte hovedstyret å legge hovedtreffet til ACR, noe som kunne vært innsett tidlig at ikke ville gå rundt økonomisk da flertallet av klubbens medlemmer befinner seg i landsdeler kanskje 100 mil fra ACR.

Så valgte klubben å droppe Vålerbanen og arrangere Rudskogentreffet på fredag og lørdag, da søndag var opptatt. Dette tapte klubben enormt på, uten tvil. Ikke alle kan ta seg fri en fredag.

På Karlskoga treffene er vel også relativt tynt oppmøte, noe som igjen henger sammen med lang reisevei og det passer ikke for alle å overnatte, ta seg fridager fra jobb osv.

Alle tidligere år har også Rudskogen og Våler krasjet med Gatebil arrangementene, noe som nok også merkes i deltagelse, selv om undertegnede har vært på begge nevnte treff i årevis og kan melde om helt greit fremmøte og fullpakket hotell i Elverum under Våler-treffet.

Klubben må innse at hovedmassen av medlemmer befinner seg på Vest- og Østlandet og derfor ikke bør satse neste år på tilsvarende opplegg rundt banetreff.

Les i kalenderen på bmwccn.no alle treffene ble lagt ut der for lenge siden.

Det har også stått på forsiden vår at kalenderen er oppdatert i lang tid.

Datoene er ikke spikret enda, men det er de datoene vi ønsker å arrangere treff.

Datoene blir spikret så fort vi får bekreftet fra de forskjellige banene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min "visjon" for web-sidene ville være noe slikt (noe finnes i dag).

1- gratis åpen framside med info om klubben og hva den kan tilby.

2- gratis lese rettigheter på forum for alle.

3- Forum med oppbygging/struktur ala bimmers, med underkategorier.

4- Farhrfreude online, en nettavis der alle artikkler legges ut fortløpende, man slipper da å lese om Isbanekjøring i august, men kan lese det rett etter det har skjedd. kan også brukes som info kanal fra styret til medlemmene.

5- webshop med profil artikler.

6- DIY bibliotek basert på modell nr. (kan kombineres med forumet) dette må annonseres på framsiden for å stimulere til medlemskap.

7- kalender på framsiden med hva som skjer og link til info om event.

8- total oversikt over hvilke rabattavtaler som finnes, delt inn i nasjonalt og regionale undergrupper.

1. Dette har vi og den brukes flittig, her kommer det mye info.

2. Det krever ingen inlogging på bmwccn.no for å lese forumet og hjem siden.

3. Underkategorier kan vi sette opp, jeg har opprettet noe, flere kommer etter behov. Vi ønsker ikke å ha for mange da det også blir rot

4. Det har vi snakket om og vi ser på mulighetene. Det er ikke tatt noen avgjørelse på dette. Vi ønsker å få tilbakemelding fra medlemmene om dette før vi gjør noe.

5. Webshoppen er der, dog med bare ett produkt(medlemskap) det jobbes med å få til en avtale med noen som kan ta seg av hele den siden. Det krever endel penger å få kjøpt inn nye varer til webshoppen. Pengene er der men det er ikke budsjettert noe for dette. Man snakker om rundt 150.000kr +- 50.000kr, kommer litt ann på hvor mye vi kjøper inn av varer.

6. meget godt tips! Det er notert!

7. det har vi og den er oppdatert, det er ikke alle datoene vi har fått bekreftet fra baneeierne enda!

8. Jeg har lagt ut en liste på dette, den vil bli bedre oppdatert underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare personsjikanert Joachim, og det beklager jeg, jeg er egentlig imot personangrep..

Men jeg ble bare så oppgitt på jobben han gjør, og at han her inne fremstår som en representant for bmw klubben..

Sorry joachim.. jeg håper du tålte det..

Nå vet ikke du hva jeg gjør for klubben så skjønner ikke hvordan du kan påstå det du sier!

Beklagelsen er mottatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...