Gå til innhold

Noen som får www.bmwccn.no til å funke?

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 848
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"med tid og stunder?" Dere betaler for en tjeneste, men krever ikke spesielt stort..

Betaler man for en tjeneste når man er med i en klubb? Jeg ser ikke slik på det, jeg betaler for tilhørigheten i klubben. Også er det selvsagt bra om man kan få fungerende nettside, forum, blad osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"med tid og stunder?" Dere betaler for en tjeneste, men krever ikke spesielt stort..

Betaler man for en tjeneste når man er med i en klubb? Jeg ser ikke slik på det, jeg betaler for tilhørigheten i klubben. Også er det selvsagt bra om man kan få fungerende nettside, forum, blad osv.

Jeg har respekt for "dugnadsånden" du skisserer, men i praksis blir det som å være medlem av Fantometklubben (noen som husker den?). Hvis du ikke kjører på baner får du litt klubbutstyr og ei blekke av nogenlunde holdbar kvalitet, men heller ikke stort mer.

Jeg synes at klubben skal være langt mer offensiv på vegne av medlemmene. Hvis produktet (klubben) er bra nok vil folk ikke stille spørsmål ved medlemskontingenten. Idag er produktet dessverre ikke bra nok og derfor er det mange klager.

For 600 kroner pr. år i medlemskontingent forventer jeg at de som har påtatt seg et tillitsverv i klubben bruker de små grå når det gjelder hva innholdet i klubben skal være. Det er ingen tvil om at klubben idag mangler salgsargumenter (selling points). Forumet er det viktigste, men også andre medlemsfordeler utover baneaktiviteter, rabatt på deler og billig forsikring bør overveies. Kanskje kan det være en idé å kikke bredere enn bare bilbransjen. Folk med BMW´er kjøper også klær, gadgets, reiser etc. .... jeg er helt sikker på at gode medlemstilbud på slike produkter ville ha blitt godt mottatt blandt klubbens medlemmer. Det er kun mangel på gode ideer som setter begrensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet på sidelinjen og vurdert medlemskap i flere måneder, er litt skremt over hvor lite premium det er over klubben, står ikke i stil med BMW som merke/produkt(kontigenten er for såvidt grei,men mye rot og lite info)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet på sidelinjen og vurdert medlemskap i flere måneder, er litt skremt over hvor lite premium det er over klubben, står ikke i stil med BMW som merke/produkt(kontigenten er for såvidt grei,men mye rot og lite info)

Enig. I og med at klubben er en offisiell representant for BMW, underlagt retningslinjer og krav fra BMW, og har fått en såpass omfangsrik medlemsmasse, tror jeg det blir vanskelig å drifte den på dugnadsbasis.

All ære til de som gidder å bidra, men det er ikke sikkert at kompetansenivået eller arbeidskapasiteten er på plass selv om viljen er der.

Vi ser jo stadig at folk går tomme for energi etter en stund i sjåførstolen, og ikke makter å holde på med dette krevende arbeidet ved siden av ordinær jobb. Da blir det stadige utskiftninger, og neste mann inn får som oppgave å rydde opp fremfor å drive klubben videre.

Jeg vet ikke noe om økonomien tåler det, men det er ikke tvil om at det er plass til en dedikert 100% stilling i BMWCCN. Det kan hende dette hadde vært i BMW Norges interesse også, og at en slik stilling kunne plasseres under deres paraply?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til info så kan jeg bare si at BMW AG bryr seg forsvinnende lite om hvordan klubbene drives, og de stiller minimalt av krav til klubbene sine, og hvordan de representerer seg ovenfor medlemmer og andre.

Selv om BMWccn nå er noe skakkjørt og kanskje ikke oppleves som en optimalt drevet klubb i skrivende stund så kan jeg fortelle at det finne MYYYYE værre BMW klubber der ute.

Jeg er selv med i et styre på et uavhengig internasjonalt e31 forum, på samme måte som Bimmers her er.

Den klubben som er den offisielle internasjonale BMW E31 klubben under BMW AG er drevet som et diktatur, lederen er ikke valgt, og kan ikke kastes, medlemsavgiften går rett i lederens lomme, salg av profil artikler o.l går også rett i lederens lomme.

denne klubben drives som en persons private foretak, og all fortjeneste går i hans lomme.

han driver en nettside som er den offisielle internasjonale klubbsiden, men det eneste stedet der er aktivitet er på den Tyske delen, på de andre landene/regionenes forum har det ikke vært et innlegg på mange år.

Vårt forum/klubb med et levende internasjonalt forum har i flere år forsøkt å få den andre klubben kastet og overta som den internasjonale klubben, drevet vidre på et faktisk internasjonalt miljø og demokratiske verdier.

BMW AG har ved alle anledningene sakt at de henstiller oss til å gå sammen med den eksisterende klubben og at de ikke legger seg borti hvordan klubbene drives.

m.a.o. kan ikke en allerede godkjent klubb kastes uansett hvor vrangkjørt den er.

for oss er dette uaktuelt da den andre klubben ikke drives som en klubb, men som en persons private foretak.

Så kort oppsummert, BMW AG bryr seg ikke noe som helst om hvordan BMWccn drives eller profilerer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, her har det skjedd ting. Har ikke vært innom denne tråden på veldig lenge. Vet ikke helt hva jeg skal tenke om det som skrives, men må jo si at jeg syns at det er ganske utrolig (og tragisk) at denne debatten i det hele tatt går her inne i stedet for på CCNs egne nettsider. Jeg har ikke tenkt å fyre noe særlig oppunder. Er ikke medlem lenger (av samme grunner som de fleste andre) og må bare konstantere at siden 2003, da jeg satte disse sidene i drift (fordi jeg ikke trivdes med BMWCCNs nettsider/forum), så har det bare blitt verre og verre.

Og det eneste som faktisk hadde en stor verdi virker å være totalt fortapt. Altså alt informasjonen som lå på det gamle forumet. Hvordan kan det ha seg at det gikk så skeis at det ikke finnes et eneste innlegg å gjenopprette? Hvordan kan det ha seg at det ikke finnes en eneste backup fra de 10 årene det var i drift? Finnes det noen som vet dette?

I min verden finnes det kun EN eneste grunn til å finne opp et forum fra bunn selv, og det er om en av en eller annen grunn ikke skulle ha mulighet til å overføre data fra et tidligere forum og inn i et kjøpt/åpent forum. En må forstå at det eneste som gjør et forum er BRUKERNE og INFORMASJONEN som finnes på det. Alt annet er underliggende, og må trås forsiktig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Skal man fortsette på gamle tråder, må man klippe og lime inn i nytt forum? Det er jo bare helt tullete!! Enten får de kjøre 2 forum, ellers kutte ut det nye. Det hadde vært best for alle.

Man kan jo ikke kjøre to forum. I det gamle forumet lå det mengder av nyttig informasjon. Alternativet er å gjøre det tilgjengelig eller ikke ha det tilgjengelig. Selvfølgelig vil man ha det tilgjengelig.

Om kilden til noe man vil ta opp er det gamle forumet eller en helt annen nettside spiller da ingen rolle i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
må jo si at jeg syns at det er ganske utrolig (og tragisk) at denne debatten i det hele tatt går her inne i stedet for på CCNs egne nettsider.

Grunnen til det er vel fordi folk ikke har tilgang til BMWCCN sitt forum (lengre), og dette er "det eneste" stedet det kan diskuteres (desverre).

Nå ser jeg at BMWccn har kallt inn til ekstraordinært årsmøte pga klubbens (økonomiske) situasjon.

Via andre kanaler har jeg hørt at budsjettet fra tidligere i år plutselig er blitt blodrødt, og jeg hørte en halv million i minus til tross for kutt.

Klubben har visst hatt en vanvittig medlemsflukt de siste månedene.

Den nye medlemsavgiften trådte visst ikke i kraft før i månedskiften Juni/Juli, så de fleste medlemmene som har forsvunnet har altså forsvunnet på 5 måneder, og det er nok sansynlig at bunnen ikke nås før Juni neste år.

Svært synd for klubben, men desverre var det det jeg forutsa tidligere.

Jeg er spent på om de klarer å redde stumpene nå, eller om dette er slutten, iallefall i klubbens nåværende form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, så vidt meg bekjent så er stor medlemsmasse lik større utgifter, færre medlemmer er lik mindre utgifter. Her må BMWCCN finne balansen, administrative utgifter i forhold til medlemsmassen...

Håper og tror dem er innenfor med dagens medlemsavgift. Tror det som gjør tallene "røde" i år er at budsjettet som ble vedtatt i sommer, dvs økt medlemmsavgift ble vedtatt øket etter at minst halvparten av medlemmene hadde betalt (400,-) før budsjettet ble vedtatt. Med dagens betalingsløsning virker medlemmskapet i ett år fra den dagen du har innbetalt og ikke som tidligere hvor det løp fra år til år på ett fast forfall for alle medlemmene. Derfor vil det nok være en form for forskyvning som mest sannsynlig vil ballansere seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...