Gjest Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 er det ikke en bmw forhandler eller lignende i trondhjem som "chipper" \ om pgr, nye bmw diesel biler? alpina eller hartge softwear... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 Det er Hartge hos Strandveien Auto! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 Ved å bruke tuningboksen til AC-Schnitzer beholder man garantien på bilen. Boksen er dyr, men verdt pengene mener nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 Noen som vet hvor man får utført chiptrimming med garanti her på østlandet? Har samme bil og kunne godt tenkt meg litt mer "pepper i bøssa" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 Jeg er veldig usikker på om du får beholde garantien på ved Alpina tuning lik linje som med Schnitzer, men om du får beholde garantien kan trolig Autozentrum, som er offisiell importør av Alpina, hjelpe deg med saken. Det kan trolig vesttuning også, som tar inn Alpina til Norge - billigere enn Autozentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 En ting er sikkert.... både Alpina og AC Schnitzer er dyrt !... tenk deg godt om før du evt. kjøper chip/tuningbokser fra disse firmaene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 Alpina driver ikke med sånt.... AC Schnitzer og Hartge er jo vel-rennomerte tunere, men jeg tror det finns like gode og billigere alternativer... AC Schnitzer prisliste - 21K for 24hk det er dyrt det! KCR er en svensk produsent av tuning-bokser som kan være verdt å prøve - http://www.kcr.se/render_page_vs.asp?pageid=33&vehicleid=1032 - 147hk og 330Nm til 6900 SEK. http://www.ultimo.no/tuning/bmw-tuning.htm - disse programmerer om "fabrikkchipen" - 152hk og 340Nm - for 6000NOK. Utfordringen blir å beholde garantien..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 Alpina driver ikke med sånt.... Jeg tror faktisk at de gjør det, men om det gjelder alle dieselmotorene er jeg usikker på... og jeg er usikker på om man bare kan kjøpe en chip/tuningboks løst eller om man må bygge om motoren hos Alpina. De har iallefall deres egen M47D20 motor (Alpina D3) som yter 200 HK ved 4000 rpm og 410 Nm ved 2000 rpm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 Fra http://www.alpina-automobiles.com/cms/faq/faq_bereich.php?bereich=111114&seite=12&sprache=de#39 Ist es möglich, meinen BMW von ALPINA nachträglich umrüsten zu lassen? Leistungssteigerungen sind grundsätzlich nicht möglich, da ALPINA als Hersteller ausschließlich BMW ALPINA Automobile anbietet. Bietet ALPINA Elektronik-Bauteile (Chiptuning) zur Leistungssteigerung für BMW Automobile an? NEIN!! Motoren i D3 er selvfølgelig chippet/elektronisk optimert, men den er i tilleg modifisert med større turbo, større intercooler og andre dyser, men Alpina selger altså ikke chip/trimkit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 Fra http://www.alpina-automobiles.com/cms/faq/faq_bereich.php?bereich=111114&seite=12&sprache=de#39Ist es möglich, meinen BMW von ALPINA nachträglich umrüsten zu lassen? Leistungssteigerungen sind grundsätzlich nicht möglich, da ALPINA als Hersteller ausschließlich BMW ALPINA Automobile anbietet. Bietet ALPINA Elektronik-Bauteile (Chiptuning) zur Leistungssteigerung für BMW Automobile an? NEIN!! Motoren i D3 er selvfølgelig chippet/elektronisk optimert, men den er i tilleg modifisert med større turbo, større intercooler og andre dyser, men Alpina selger altså ikke chip/trimkit. Så har vi vel fått det på plass, men jeg tror at man for tilstrekkelig med penger kan få bygget om motoren. Det faller imidlertid ikke (som du påpeker) inn under kategorien chip/tuningboks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 ... man for tilstrekkelig med penger kan få bygget om motoren... Ja alt er jo mulig for nok penger, men blir nok billigere å kjøpe en ferdigbygd D3 Ziptuning i Nederland leverer chip til D3 som gir 231hk og 521Nm - ikke verst det av en 2.0 diesel http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Chip-tuning-Alpina-D3-2.0d-200pk-Informatie.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 Orjan: Jeg vil tro AC-Schnitzeren er dyr fordi man får beholde garantien. Hadde du kjøpt den svenske boksen hadde du mistet garantien. Jeg hadde mye heller kjørt bilen original og eventuelt spart opp til en AC-Schnitzer boks.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 Orjan: Jeg vil tro AC-Schnitzeren er dyr fordi man får beholde garantien. Hadde du kjøpt den svenske boksen hadde du mistet garantien. Jeg hadde mye heller kjørt bilen original og eventuelt spart opp til en AC-Schnitzer boks.. Helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 Orjan: Jeg vil tro AC-Schnitzeren er dyr fordi man får beholde garantien. Hadde du kjøpt den svenske boksen hadde du mistet garantien. Jeg hadde mye heller kjørt bilen original og eventuelt spart opp til en AC-Schnitzer boks.. En bil består av mye mer enn en motor... og jeg tviler på at garantien til AC-Schnitzer dekker clutch, gearkasse og drev. I tillegg pleier slike garantier å være relativt begrensede med en rekke klausuler som kan medføre ulike former for avkorting av garantiens omfang og erstatningsbeløp. Chip og bokstuningsbransjen er ikke kjent for å være spesielt seriøs... det er mest uvitenhet og lettjente penger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå