Saltkjelen Skrevet Mai 22, 2007 Skrevet Mai 22, 2007 Da har jeg fått svar fra BMW Norge og det er mulighet for oppgradering til 2D kart og pilvisning. Det må visstnok skiftes en del komponenter og bilen må oppgraderes (software). Man må kontakte BMW forhandler for pris. Jeg fikk i samme slengen vite at det er fabrikkinnkalling på min bil grunnet varmesetene og undersøker derfor hva Autozentrum/Stenshagen skal ha for kartoppløsningen når jeg først er der. Kommer med ny oppdatering så snart jeg vet noe.
Hofmeister-Knick Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Da har jeg fått svar fra BMW Norge og det er mulighet for oppgradering til 2D kart og pilvisning. Det må visstnok skiftes en del komponenter og bilen må oppgraderes (software). Man må kontakte BMW forhandler for pris.Jeg fikk i samme slengen vite at det er fabrikkinnkalling på min bil grunnet varmesetene og undersøker derfor hva Autozentrum/Stenshagen skal ha for kartoppløsningen når jeg først er der. Kommer med ny oppdatering så snart jeg vet noe. Fikk du noe svar på dette? Har en -04 525dA med Busniess Navi, hadde vært interessant å vite hva som må til, eventuellt om det går...
Saltkjelen Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Jeg har solgt bilen og byttet til ny bil med Navigasjonssystem Professional. Jeg kom derfor ikke så langt til at jeg fikk oppgradert min Business navigasjon til 2D kart og piler. Det er mulig å få det oppgradert, men da må du, som jeg har nevnt - skifte en del komponenter og software i bilen må oppgraderes. Da vil det fungere. Pris vet jeg desverre ikke noe om, det må undersøkes hos BMW verksted. Husk at navigasjonsCD'en må så i CD rommet for at du kan få kart. Med andre ord er CD rommet opptatt hele tiden og du kan ikke spille av CD'er når du skal ha på navigasjonssystemet med kart med mindre du ikke har CD veksler i hanskerommet.
Hofmeister-Knick Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 OK, takk for svar. Tror jeg skipper dette da med tanke på at DVDen alltid må stå i. Årsken til at jeg lurte er egentligden at min 2005-1 DVD er korrupt og jeg må skaffe meg en ny disk. Du vet ikke tilfeldigvis om det er bare å skaffe seg så ny som mulig, eller om det kreves SW-oppdatering av Navien da? Har SW-versjon ifra 2006 (CIP 21...). BMW kan vel uansett svare på dette.
Saltkjelen Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Man må nok skifte en del komponenter og at SW'n må oppdateres for å få kart. Hjelper desverre ikke å bare kjøpe ny CD. Om du må ha ny CD hadde jeg kjøpt den siste versjonen som har kommet. 01 eller 02-2008 (den har egentlig ikke kommet ut offisielt), jeg har denne med alle oppdateringer på veier osv. Dessuten har BMW nå valgt å putte Norge, Danmark, Sverige og Finland inn i Europa CD'n, så nå slipper man å måtte kjøpe en egen Scandinavia CD for at navigasjonssystemet skal fungere i Norge. Man slipper også å ha 2 CD'er (1 for Europa og 1 for Scandinavia) om man tilfeldighvis vil bevege seg litt lenger enn bare Norge, Danmark, Sverige og Finland..
Hofmeister-Knick Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Jeg har har hele Europa på min 2005 DVD inkl skandinavi, men det er kanskje flere versjoner ute og går her. Får teste en ny DVD da og se om det funker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå