Gå til innhold

Hva ville dere valgt? Porsche 928 S4 eller BMW 850i?

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er dette noe å lure på ?... :? ... Porsche 928 S4 anno 1986 har en V8 motor på 4957 cm3 som yter 320 HK ved 6000 rpm og 430 Nm ved 3000 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 5,7 sekunder og topphastigheten er 274 Km/t. Det finnes imidlertid en GTS utgave også (anno 1991) og den har den samme V8 motoren, men med et motorvolum på 5397 cm3. 345 HK ved 5700 rpm og 500 Nm er nok til at den klarer 0-100 Km/t på 5,4 sekunder og en topphastighet på 275 Km/t. Porsche 928 har betydelig mer substans enn en E31... 928 er en ekte sportsbil... E31 er kun en GT (Grand Tourer)... :wink:

Her er min tidligere 1980 Porsche 928S i 1986

928S.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står en hvit 928 utenfor et verksted på Hedmarken som det kan se ut som har vært rallybil, med reklame og greier. Du kan jo for eksempel høre med eieren av den om hvordan han synes det har fungert, -og om den evnt er til salgs osv...

Den har forøvrig stått rolig en veldig lang stund nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser for meg en E30 med V8, har vært gjort før, og den leveres jo med automat. motorene er ikke dyre heller, samt at bilen er lett og lettkjørt. skal heller ikke være problem å finne noen som kan putte i motoren :) Dessuten får du skreddersydde veltebur, noe som gjør den jobben langt enklere, og billigere. her prater vi potensiale til ekstremt morsom bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser for meg en E30 med V8, har vært gjort før, og den leveres jo med automat. motorene er ikke dyre heller, samt at bilen er lett og lettkjørt. skal heller ikke være problem å finne noen som kan putte i motoren :) Dessuten får du skreddersydde veltebur, noe som gjør den jobben langt enklere, og billigere. her prater vi potensiale til ekstremt morsom bil :)

Det er sant! Er jo muligheter det da :) kunne jo bygd på bilen jeg har, bare kosta på understell.. Synd bilen min er så rusten :? hehe.. Det finnes ikke M-motorer med automat vel? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...