Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
De har tenkt til å godta E85 da! Flott det da :D 102 oktan og kjappere forbrenning. Hehe.

Synes vi skulle brukt mer resurser på å få andre store land til å skjerpe seg, enn å prøve å bevise for resten av verden at vi er "best"

USA driter i det uansett, det ser vi jo, så bytt taktikk.

Orker ikke si min mening om Norges miljøpolitikk, har for mye på hjertet til at jeg gidder å begynne.. :)

Helt enig, E85 er jo mange ganger bedre enn bensin. merket stor forskjell da jeg blandet 50% e85 i S4`en min som jeg hadde for litt siden. Merkbar effektforskjell, Samt annen lukt av eksosen;)

men nå begynner jo diesel motorene å få litt effekt og;)

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

En SAAB 9-5 som kan gå på E85 har 150 hester når du fyller bensin på tanken.. men den får 180 hester hvis du fyller E85!

Jeg ser ikke problemet med å forby rene bensinbiler jeg :D

Skrevet
En SAAB 9-5 som kan gå på E85 har 150 hester når du fyller bensin på tanken.. men den får 180 hester hvis du fyller E85!

Jeg ser ikke problemet med å forby rene bensinbiler jeg :D

eneste er vel att den bruker ca 20 % mer på mila,

gikk opp fra 1.3 til 1.5 på mila på min s4.. kan vel komme av att det var morsommere å kjøre når motoren oppførte seg unormalt;)

Skrevet

En ting som er negativt med e85 er jo at det produseres gjennom landbruk. Og da lurer jeg på om man da klarer å produsere nok e85 til å forsyne hele europa og usa med e85... og vil ikke man da "stjele" jordbruksareale som vanligvis produserer mat. Og da er det vel folk som har lite mat fra før av som dette går utover.

Skrevet
En ting som er negativt med e85 er jo at det produseres gjennom landbruk. Og da lurer jeg på om man da klarer å produsere nok e85 til å forsyne hele europa og usa med e85... og vil ikke man da "stjele" jordbruksareale som vanligvis produserer mat. Og da er det vel folk som har lite mat fra før av som dette går utover.

Dette er allerede et problem i Mexico og enkelte andre latinamerikanske land der prisen på bl.a mel er mangedoblet. Arsaken er at det er mer lønnsomt for bøndene å dyrke raps og sukkerrør til produksjon av biofuel/sprit enn mer tradisjonell produksjon av f.eks korn.

Skrevet

Dette er allerede et problem i Mexico og enkelte andre latinamerikanske land der prisen på bl.a mel er mangedoblet. Arsaken er at det er mer lønnsomt for bøndene å dyrke raps og sukkerrør til produksjon av biofuel/sprit enn mer tradisjonell produksjon av f.eks korn.

Biofuel og kokain ...... :roll:

Skrevet

Hørte en dag på nyhetene at gjennomsnittsalderen for vrakbiler lå på 19 år her i landet. For å bli kvitt vrakene vil de sette opp vrakpanten. Er jo forsåvidt greit det, men en ny bil koster framdeles skjorta. Hva med å fire litt på avgiftene på nye biler? Fjerne engangsavgiften f.eks slik at de fleste får råd til å kjøpe en sikker, miljøvennlig og god bil?

Skrevet
De må for gudskyld la klimaendringene gå sin gang, ellers vil ikke Norge få trope varme om 50år...hurra for utslippene.

Hvor mange klimaflyktninger tror du Norge har da? Et godt stykke mer enn dagens innbyggertall.. !

Utslippet må reduseres, men som alltid går det ut over den vanlige billist, som alt annet i Norge synes å gjøre. :roll: Som vanlig starter de i feil ende.

Skrevet

EDIT: I tillegg kan jeg jo nevne at det er full ståhei i USA fordi bensinen ligger over 3$ pr gallon, eller 4kr pr liter.

Den er vel strengt tatt oppe i 6.35kr pr liter da eller 4$ per gallon...

Skrevet

Og hvis man da atpåtil tjener en 50 lapper i timen..

Amerikanerne driver ihvertfall med spør på flesk, det finnes vel knapt mindre motorer enn V6 'over there'. Så de er ikke helt uskyldige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...