c_ellef Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Nå er det på tide å få FrP til makta og få slutt på alt dette miljøtullet. Er så lei av å høre ordet "klimautslipp". Til og med kuene er en klimatrussel nå. De fiser visst for mye og står for mer forurensing enn transportsektoren. Kuer er en helt naturlig ting som har vært der bestandig. Hvis transportsektoren forurenser mindre enn dem, så kan ikke utslippene fra biltrafikken være så kritiske. Her er siste fra grønnskollingregjeringen http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=188301 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Når jeg leste det der ble jeg fast bestemt på at en tidsmaskin hadde tatt meg tilbake til 1.April. Noe jeg desverre hadde feil i. Men hvis dette er et seriøst forslag så emigrerer til "söta bror" om 7 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betakaroten Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Herregud jeg skjønner ikke hvorfor vi skal ty til slike drastiske midler her i lille Norge. Selv om vi kutter ut all bilkjøring, fyring med olje, fjærting og annet co2 tull så merkes ikke det i det heletatt på det globale miljøet så lenge resten av verden (les: USA og Kina) gir F. Da er det faktisk bedre å få byttet ut alle de kullkraftverkene i Kina og få de smellfeite amerikanerne til å forstå at de ikke trenger 4 SUV'r hver for å kunne fungere normalt. Dessuten så har vel de fleste her i Norge normale motorer i bilene sine. Av vill gjetning vil jeg tro at gjennomsnittsmotorvolumet i Norge er på ca 2L. I motsetning til i USA hvor det sikkert er 8L EDIT: I tillegg kan jeg jo nevne at det er full ståhei i USA fordi bensinen ligger over 3$ pr gallon, eller 4kr pr liter. Tror ikke det hadde skadet dem å betalt nærmere 10kr pr literen.. Da igjen tror jeg ikke det hadde skadet oss om fikk fikk betale 10 kr for literen. Ikke 12.50kr Jeg er ikke så oppgitt over vår miljøpolitikk at jeg stemmer FRP, men jeg er ganske sikker på at Kristin Halvorsen skulle hatt seg en på trynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Jeg fikk også litt 1. April følelse når jeg leste dette. Hurra for foregangslandet Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiny Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Ref VG: "Regjeringen vurderer å forby salg av nye biler som kun kan gå på bensin - om bare syv år" Det var en ting jeg fant litt beroligende her hvertfall.... det faktum at det står nye, så da kan vi hvertfall kose oss med klassikerene.... Men uansett, det må jo være andre måter å kutte CO2 på enn å melke bilistene enda mer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Det er fa*n meg ikke til å tro! Makan til dusteregjering skal man virkelig lete lenge etter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikS Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Heia Norge Det er helt klart hvem jeg ikke skal stemme på ved fremtidige valg. Og skulle disse partiene klare å få gjennomført forsalget vil jeg, som UniX, emigrere fra Norge. Og når de er så opphengt i miljøet, hvorfor ikke legge forholdene til rette for bla. kollektivtrafikk? Det tilbudet vi har her i Norge er altfor dårlig. Hvis jeg skal bruke kollektivt fra Ås til Hønefoss, så koster den turen meg 210,- en vei. Hadde jeg hatt egen bil så ville det kostet meg ca. 70,- (i bensin). Ser man på det over et år (230 dager), så vil kollektivt koste ca 96 600 og bilen 32 200 i bensin. Då ser man hva som lønner seg både økonomisk og valget er heller ikke så vanskelig når valget er buss eller bil! AP- tolket det som at det ikke heller vil være mulig å bruktimportere bensinbiler. Håpløst! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Overformynderi og forkjærlighet til alt som heter forbud, avgifter og begrensninger, det er Norge det! Men det er vel igjen folkets avgjørelse at røde sosialistiske miljøbevisste marxistleninistiske inkompetente personer sitter i ledende stillinger. En får det en fortjener. Så stå på folkens, Stem SV, AP, SP eller best av alt RV, så kan vi kanskje om få år marsjere rundt på grusveier, rope "Solidaritet", mens vi vifter med røde faner og tenker at nå skal kapitalisten endelig føle nedslaget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 At det er mulig!? Som sagt over her så har Norge noe av det dårligste utbygde kollektivtrafikk som finnes, så folk blir "tvunget" til å kjøre selv! Norge vil være ledende i CO2 bekjemping, og det er fint det! men idag er Norge ledende på lavt CO2 utslipp, ingen land har lavere utslipp pr. innbygger enn Norge, men da igjen, så står Norge for et sted mellom 1% og 2% av det totale utslippet i verden... så det eneste regjeringen driver med er "Førstemann til å nå minst CO2 utslipp" for så å skryte av det... Kina og USA er nevt tidligere her, planen til USA er å kutte ned CO2 utslippet sitt tilsvarende japan sitt innen 2030 :S og i Kina så står det ferdigbygget et kullkraftverk hver 30. dag! Noe som ikke stemmer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Lie Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Men hvis dette er et seriøst forslag så emigrerer til "söta bror" om 7 år. Helt enig!! det er vel nesten på tide å emigrere nå egentlig. alt er bedre med Sverige! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 AP, SV og Sps transportfraksjon på Stortinget har foreslått et forbud mot bensinbiler fra 1. januar 2015. Dvs. rødgrønne regjeringen, vil ikke akkurat anbefale folk å stemme Frp når sosialistene som ødelegger, Frp vil oss ikke akkurat god de heller Men å forby bensinbiler kunne jeg ha støttet, men ikke om sju år, og vi burde kanske hatt et alternativt drivstoff klart til den tid. Skal liksom Sverige forsyne oss med biomasse? Hvorfor er det ikke nok forskning på alternative drivstoff i Norge med tanke på at vi er verdens rikeste? Transportsektoren står i dag for 25 prosent av Norges CO2-utslipp, og bensinbilen er en av klimaverstingene. Den tviler jeg litt på Og hva med all yrkestransport? Og hvordan skal de forsvare all energien som går tapt når man skal ødelegge gamle og lage nye biler? Hvor mange år er det til de stopper bensin kranene helt i Norge da? Nei, først ny teknologi, så kan sosialistan forby (vist de overlever neste valg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Helt enig!! det er vel nesten på tide å emigrere nå egentlig. alt er bedre med Sverige! Javel... da er det imidlertid litt dumt at EU (som Sverige er medlem av) trolig også kommer med et lignende forbud (Euro 5/6 anno 2012). Delstaten California i USA har allerede vedtatt den såkalte "Pavley" loven der hensikten er at man får redusert drivhusgassene (primært CO2) med 30% fom. 2009. I tillegg skal 80% av NOX utslippene (primært fra dieselmotorer) være vekk innen 2020. Dette betyr en total omlegging av transportsektoren... der hybrid, hydrogen og elektriske kjøretøyer vil bli favorisert. Til og med president George Bush (som normalt blir omtalt som oljeindustriens mann) har erklært at USA på nasjonalt nivå skal gjøre seg mindre avhengig av fosilt brennstoff. Det skal bygges flere atomkraftverk og vindkraftverk... og i tillegg skal bilindustrien tvinges til å utvikle mer effektive motorer som skal kunne utnytte alternativ energi. Det er med andre ord alvor... og jeg støtter derfor regjeringens forslag. Poenget er at Norge ikke går solo i denne saken... for det er rimelig meningsløst. Når imidlertid både EU og ikke minst USA også innfører lignende forbud og lover er det imidlertid et fornuftig forslag. Jeg tror ikke at det evt. hjelper å stemme FrP hvis man ikke liker lovforslaget... som det populistpartiet FrP er kommer nok de også til å støtte forslaget når de ser hva som gjøres for miljøet utenfor landets grenser... Jeg har forøvrig en egen tråd der jeg diskuterer Hydrogen som alternativ energibærer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Denne regjeringen viser nok en gang hvor talentløse de er. Litt morsomt når faktisk 530i slipper ut 2 g/km (Co2) mer enn 530d.. Dvs. 178 g/km vs 176 g/km.. Om de virkelig ville ha satset på miljøet hadde de for lengst utvidet muligheten for å fylle hydrogen her til lands.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 regjeringa kan ikke bygge ut mulighetene for hydrogen fylling vettu, da får de ikke inn de ikke inn avgiftspengene de trenger til julebord og lignende... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Derfor jeg har bil som er en c02 værsting for tiden Ikke lenge igjen før det er kun el.bil og strikkmotorbiler.. viktig å få kjørt fra seg før det blir slutt gitt.. Men om det kommer..det gjenstår. Da må de jo hente alle de milliardene de tjener på bensin/diesel et annet sted.. Hører jeg mer skatt!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå