Gå til innhold

Ny bil?

Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Fin den, bare få ut tømmeret som er inni :)

Glem interiørlistene... det blir relativt meningsløst og å fokusere på noen trelister til 1200,- kroner når det gjelder en bil til 199000,- kroner. Du bør heller konsentrere deg om hvorvidt du virkelig har bruk for en dieselbil... du kan spare mange tusen kroner på å heller velge f.eks en 318i. Hva med å kikke etter en tidlig E46 318i med facelift ?... trolig koster ikke den så veldig mye mer enn en pent brukt E46 med diesel. Diesel er helt klart hypet i Norge for tiden... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, diesel er jo for å være litt mere økonomisk.

Har lyst på en større motor, men jeg kjører 60 km hver dag, så det nytter nok ikke med bensin da viss jeg vil ha 320.

Har sett litt på 318i også, men hvordan er denne i forhold til 316 - 1,9 l?

For den var rimelig dau å kjøre alså...

Pen bil den antiloop, MEN jeg er kresen - feil farge og den mangler takluke :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på en større motor, men jeg kjører 60 km hver dag, så det nytter nok ikke med bensin da viss jeg vil ha 320.

Pen bil den antiloop, MEN jeg er kresen - feil farge og den mangler takluke :P hehe

Hvis du velger en E46 318i med facelift har den en moderne N42B20 motor (1995 cm3) som yter 143 HK ved 6000 rpm og 200 Nm ved 3750 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 9,3 sekunder og topphastigheten er 217 Km/t. Denne motoren er en tidligere versjon av motoren som i dag brukes i f.eks E90/91 320i. Bensinforbruket er også fornuftig på denne modellen med et gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring iht. BMW på kun 0,74 liter/mil.

Dr_S: OK... dermed forstår jeg bedre ditt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøve kjørt bilen ?

Ser at det er 6månders garanti, så da har jo man god sikkerhet.

Mitt råd er: Liker du bilen , og vil ha den, så kjøp den :)

Men husk nå på at facelift kom i 2002 med større motor og litt oppgraderinger her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt dumt å sitte på en bil med en slik farge. Sier ikke at den er stygg, men kanskje litt vanskelig å selge videre. Om du vet hvor mye du kjører, og vet hva de forskjellige motorene bruker kan du jo lett regne ut hvor mye dyrere det blir å kjøpe en bensinbil over en dieselbil. Om du tar i betraktning at en bensinbil kanskje er billigere i innkjøp er det ikke sikkert en diesel blir så mye billigere for deg alt i alt. Dette kommer selvsagt an på hvor lenge du har tenkt til å beholde bilen.

Sett opp ett regnestykke. Tallene vil vise vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke farger foruten rød er godkjent da? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...