Gå til innhold

Månedens bil juni 2007 - E60 520dA

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pen bil!

Bra det er noen som tør å skille seg ut med hvit bil. Det hadde ikke skada med mer motor, men 520d er det eneste fornuftige alternativet vi har i Norge. M6-felgene passa veldig bra. M5-felger er oppbrukt. Ikke galt med utstyr heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil dette! som nevnt er det et dristig farge-valg, men i mine øyne riktig. Så lenge du er NAZI med vasken så blir det krutt!

m6 felgene er fine, men synes denne hadde fortjent noen 20" med dyp kant bak og svart senter!!! Da hadde denne tatt av!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit E60 er bare rått!

Acs eksos og kanskje?

ville kanskje hatt litt mørkere ruter rundt om jeg da, og kanskje no 20" sorte felger! synes hvite biler virkelig klarer "pull off" den black'n whithe looken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk bil dette. Snedig at du tok Head-up display. Mange velger bort dette, men det er faktisk ganske brukbart. Spesielt i kombinasjon med navigasjonen.

Også en meget adekvat, men samtidig fornuftig motor. Den passer egentlig E60 svært godt.

Hvorfor gjøre noe med eksos på en diesel ? Vil fremdeles høres ut som en diesel. Skal noe gjøre så måtte det vel være å fjerne det fæle enderøret som kun er der for å differensiere bilen fra de øvrige motoralternativer. Eksospotten ser i alle fall veldig lik ut som alle de andre modellene med dieselmotor (også 535d)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feit børse!

Alpine White er absolutt en av de fineste fargene som eksisterer, og den passer veldig bra med M6 felgene. Men så var den den dagligdagse 520 motorn da, hadde så aboslutt fortjent noe mer krutt med et sånt ytre.

Men gratulerer!

Den er da ikke sååå langt bak din fra 0-100, og f.eks. E36 320i osv. må bite i støvet.

En chip i tillegg, så havner den på ca. 200hk og vel rett over 400Nm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvom det kan høres ut som diesel så kan det faktisk bromme rimelig godt! hvertfall på en 530d med eisenmann! :P

eisenmann på bilen +1! :)

Ja, men nå er det stor forskjell på diesel-seker og en diesel-firer. Blir mye mer kakling på sistnevnte... Uansett ville jeg ha vurdert å bytte til Eisenmann eller/evt. kappet av det nåværende røret og få sveiset på 2x76mm Eisenmann tuter.. (500kr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker i førsteomgang bare å bytte ende-stusen til dobbelt utblås...

Slik som 525D har..

Lurer litt på å kjøpe bakre potte som 525D har men er ikke sikker på om den passer...

Når jeg får chippet bilen vil den være like kjapp som 528iaen jeg hadde... :D

Jeg var på en litt lengre tur om dagen da lå den på 0.57... Ikke værst fom en automat.... Selv om det ikke betyr noe... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feit børse!

Alpine White er absolutt en av de fineste fargene som eksisterer, og den passer veldig bra med M6 felgene. Men så var den den dagligdagse 520 motorn da, hadde så aboslutt fortjent noe mer krutt med et sånt ytre.

Men gratulerer!

Den er da ikke sååå langt bak din fra 0-100, og f.eks. E36 320i osv. må bite i støvet.

En chip i tillegg, så havner den på ca. 200hk og vel rett over 400Nm. :)

2 sekunder ca er vel passe forskjell det?

Poenget var jo uansett at med det spekteret motorer E60 blir levert med, så syns jeg det å gå for 2litern er litt bedrøvelig. Men det er meg da..

Men på en annen side så er jo bilen splitter ny og har en fin pris i utgangspunktet, og prishoppet til neste motor er ganske stort.

Og til sammenlikning så er motorvalget i Z3 Coupe veldig begrenset, og utvalget av biler like begrenset. Du kan jo se på finn.no hvis du vil.

Dessuten er det 2 helt forskjellige biler;)

Og jeg har 540n enda, så vi kan jo ta utgangspunktet i den.

Blir forskjellen stor nok for deg da? :weirdwalkingthing:

Og nei, jeg har ikke råd til en 2007 E60, dette er på ingen måte ment negativt :geek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hvorfor man går for 2 literen. Enten så er det det eneste alternativet, eller så er det å kjøre en eldre bil. Prisspranget på 520d og 525d er nesten 100 000kr og det merkes når avkrysningen på utstyrslisten begynner. 523i kunne imidlertid blitt interessant med siden den "kun" er omtrent 50 000kr dyrere enn 520d. Jeg ville heller ha ventet å sett når ny 520d med 177hk og 340Nm lanseres til sommeren, samtidig som 520i kommer tilbake med 170hk og 210Nm.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy fader så sinsykt deilig bil <3 Du har gjort et bra valg med farge kombinasjon og felger!

Jeg fikk låne en 520dA 07 stasjonsvong en dag for litt siden, ble utorlig overasket over draget i den. Trudde denne skulle gå som en dass :P Hadde ikke hatt noe problem med å kjøpt denne bilen om pengene hadde vert tilstede. Kan jeg få spørre hva herligheten kosta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...