Gå til innhold

E36 325 hk

Anbefalte innlegg

Hva er så grunnen til at hk forsvinner? Har bilen topp komp.er det ingen grunn til at den har mistet krefter. En motor bør ikke ha lekkasje etter 200.000km. Tror du at stempelfjærene begynner å slippe ut mer og mer helt fra den er ny? STEMPELFJÆRER, ja det navnet er vel for at de presser ut og tetter hele tiden helt til de er utslitt, og det tar LAAANG til. Nei den teorien om at motoren gradvis mister krefter hele veien stemmer ikke i det hele tatt. Derimot når den er helt ny yter den ofte ikke max. VW sier at deres dieselmotorer kan ha effektøkning helt opp til 10.000 km, da er alt slitt på plass slik det kan være.

Vel... jeg har kjøpt noen helt nye biler i min tid med biler... i forbindelse med kjøpet av en helt ny 1989 Mercedes-Benz W201 190E 2,3 og en helt ny 1991 Mercedes-Benz W124 230E ble jeg gjort oppmerksom på at motorene først var skikkelig innkjørt ved ca. 60000 Km. Da jeg kjøpte en helt ny 1997 Peugeot 406 2,1 TDSV Break ble jeg gjort oppmerksom på at motoren først var innkjørt ved ca. 80000 Km. I alle tre tilfellene vil jeg påstå at de antydede kilometeranvisningene var sånn nogenlunde korrekte... iallefall når det gjelder opplevd motorkarakteristikk. En moderne motor som har hatt en skikkelig servicehistorie er naturligvis ikke signifikant slitt ved f.eks 200000 Km, men motoren blir ikke mer effektiv med årene. Den slites langsomt, men sikkert ned med antall kjørte kilometer... og i den sammenheng kan man jo tenke litt over hva det egentlig betyr at en motor kjøres inn (les: slites til)... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt OT, men ser du har nr #128 i signaturen din fredrik!

Har alle et eget bimmers nr?

Ja... alle har et unikt registrert nummer i databasen. Hvis du fører musen over profilknappen i bunnen av ditt innlegg ser du på statuslinjen i bunnen av browseren at ditt nummer er 3012. Ergo er du bimmersmedlem nr. 3012... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt OT, men ser du har nr #128 i signaturen din fredrik!

Har alle et eget bimmers nr?

Ja... alle har et unikt registrert nummer i databasen. Hvis du fører musen over profilknappen i bunnen av ditt innlegg ser du på statuslinjen i bunnen av browseren at ditt nummer er 3012. Ergo er du bimmersmedlem nr. 3012... :D

Ok... Da vet jeg at jeg er nr 3012, men jeg får ikke opp nr når jeg stryker musen over profil... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle aldri ha skrevet det jeg skrev for nå har jeg satt igang en stor diskusjon her ser jeg :P En motor som er perfekt kjørt og vedlikeholdt vil nok sikkert ikke ha store effekttapet etter 200 000km, men er mange faktorer som da kan spille inn som nedsoting, dårlige plugger, dårlig luftfilter osv som kan gi effekttap, men er selvsagt ikke alle motorer som har gått langt som har det ;) En grei måte å finne ut dette er jo å se på bensinforbruket. Bruker motoren litt unormalt mye bensin er den nok slitt og har mest sannsynlig dårligere effekt enn en motor som fungerer like godt som når den var ny ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat det som du får nei!

Jeg får opp dette:

http://www.bimmers.no/profile.php?mode= ... 71fe6e3dc8

Men som du ser finner jeg ut hvilket nr det er nå som jeg vet hvilke nr jeg skal se etter :wink:

Ps: Beklager off topic :oops:

Du skal ikke trykke på profilknappen... du skal kun føre musen over knappen og samtidig lese hva som står i statuslinjen i bunnen av browseren... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat det som du får nei!

Jeg får opp dette:

http://www.bimmers.no/profile.php?mode= ... 71fe6e3dc8

Men som du ser finner jeg ut hvilket nr det er nå som jeg vet hvilke nr jeg skal se etter :wink:

Ps: Beklager off topic :oops:

Du skal ikke trykke på profilknappen... du skal kun føre musen over knappen og samtidig lese hva som står i statuslinjen i bunnen av browseren... :wink:

Nå skjønner jeg ingenting :roll:

Jeg kan SVERGE på at jeg ikke trykte knappen i sted heller, men det var det som jeg skrev som kom opp når jeg strøk musen over :?:

Men nå kommer det sånn som du viste bilder av?!?!?!?!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...