FatLaces Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Hei, jeg vurderer kjøp av Bmw Z4. Blir trolig en brukt 2003 eller 2004 modell, 2.5 liter. Så jeg lurte litt på om noen har erfaringer med Z4, kjøreegenskaper, kjente feil eller sårbare ting.. generell info rett og slett. Er det mye styling tilgjengelig, eller "extras" man kan putte under panseret ? Alle svar mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Jeg har kjørt en del z4 riktignok 2,2 liter. Synes den er ordentlig moro så 2,5 er vel enda litt mer moro! Det ligger en ute på nette som er litt anerledes en de andre, har visst m aerodynamikk pakken. http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =15&tot=19 Min mening er at du må få den en med hvite blinkere, de med orange er ikke så pene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Tror det er smått med Z4-eiere her, men du kan jo lese deg opp litt her: http://www.zed-cars.eu/discussion/default.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2007 takker for svar, skal sjekke ut det forumet du linka til Orjan. Det med hvite blinkere, dette er kanskje noe man kan skifte ut selv ? For jeg er enig, hvite blinkere er finere enn gule.. Milhouse: Hvordan syns du bilen oppfører seg i svinger og sånt ? Regner med veigrep ikke er noe problem ? Kjører for tiden mx-5, så jeg ser igrunn etter noe med lignende kjøreegenskaper, men samtidig litt mer komfort og litt mer hester. Og ja, hva er det å ikke like med designet på Z4 ? Pokker så pen bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Z4 er en veldig fin bil, men kan oppleves litt vel stiv noen ganger. Men er det slik man liker det blir nok ikke det noe problem. 2,5 litern passer nok Z4 veldig godt. Ikke glem å prute skikkelig på prisen. Jeg har intrykk av at det er ganske dårlig marked for Z4. Noen av de som ligger på finn har vært der lenge. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Har bare prøvesittet en Z4 en gang da den nettopp hadde kommet og reagerte på at standardsete var veldig spinkle og dårlige å sitte i. Hadde litt å si at jeg er 190cm lang (regner med du ikke er det siden du får plass i en mx5 og jeg ikke får det), men var mest det at setet var ukomfortabelt egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Det med hvite blinkere, dette er kanskje noe man kan skifte ut selv ? Såvidt jeg har skjønt, så kan man gjøre det selv, men foran må hele lykta skiftes, og da blir det fort €€€€....... Forøvrig må jeg bare medgi at Z4 er en pen bil - likte den ikke når den kom, men den har vokst seg fin kan man si En Z4 2.5 må være helt genial sånn pris-/ytelsesmessig sett. Og som Håkon sier, så burde det være bra prutningsmonn på noen av de på finn.no ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Z4 er jo en fantastisk pen bil, spesielt med aerodynamikk pakken som skiller den litt fra de vanlige utgavene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Den satt kjempe godt i svingene og var stiv som haakon sier. Hjelper jo ikke at kompisen min hadde 19 tommere på den. Samtidig slapp den med rompa hvis du ønsket det. Ikke at jeg prøvde med hans bil. Bytte selv tror jeg kan bli vanskelig, prøv å finn en med orginalt. En annen ting er at du bør/må ha sportsetene i den bilen, de er noen av de beste seten jeg har sittet i. Vet ikke hvorvidt det er lett å prute masse nå, det er jo høysesong for disse bilen nå. Jeg har kjempe lyst til å kjøpe en selv, men den har litt liten plass for meg og jeg har litt lite penger til den. Og for å være helt ærlig så lurer jeg litt på om det er en jentebil??!! Men jeg hadde kjøpt den på flekken hvis pengene hadde stått på konto! Og ja jeg er mann... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2007 litt stiv er ikke noe problem, er igrunn det jeg vil ha. Stiv med svære felger og lavprofil derimot er jeg ikke noe fan av.. Jentebil ja.. hehe.. etter så mye "frisørbil" pjatt man får høre når man kjører mx-5 så blir man ganske hardhuda etterhvert (inn det ene øret og ut det andre) pleier uansett å stilne når svingene kommer Så at Dinside også klagde over setene, så det er ikke helt bra. Men jeg får vel prøvesitte selv og se hva jeg syns. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Spør du meg så er z4 en av de mest macho cabene. Kunne godt tenkt meg en selv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Man trenger ikke store felger for at Z4'en skal se fin ut. BMW har noen skrudde 18" som ser veldig fine ut. Jeg mener også at man kunne kjøpe Z4 både med og uten sportsunderstell. Kan være lurt å undersøke dette slik at du får den bilen som passer deg best. Sikkert noen som ikke har oversikten over hva slags utstyr bilene deres har. Om du bestemmer deg for å kjøpe er jeg litt interessert i å høre hvor mye du fikk prutet prisen ned. Spesielt interessant er det om man kjøper fra en BMW forretning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2007 da har det blitt BMW på meg og Z4 3.0i, 2003 modell. gått 37 000 side: felger (19"): interiør: gammelt og nytt: prisen endte på 442 000,- fikk da med 17" med vinterdekk, som originalt står på Z4 Coupe. Er ikke akkurat noen stor kremmer, men er igrunn fornøyd. Nå er planen å få inn en multimedia løsning med gps, men vet ikke helt.. syns det er litt synd å "bryte" interiøret.. uansett, for en bil! elsker motoren, bra med kraft hele veien fra start, og digg brumming. gleder meg bare til jeg har sovet litt så jeg kan kjøre mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Grattis med flott bil! Så meget pen ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Gratulerer med grom bil. Ser utrolig artige ut de Z4ene. Gleder meg til Z bilene faller såpass i pris at det kan bli aktuelt for meg å kjøpe en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå