[space] Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Da har det altså skjedd... Jeg og dama flytter fra hverandre etter 5 år, og vi selger da huset vårt. Ut fra verdiøkning, verdivurdering osv, regner vi med å gå minimum en halv mill i pluss. Delt på 2 blir jo det en liten kos sum å bygge videre på. Det åpenbart mest fornuftige er jo å legge disse pengene i ny leilighet, men jeg må få orden på hodet og en del ting, så vet ikke om jeg vil kjøpe med en gang igjen. Sommern står for døra nå, og med det cabrioletsesongen... Hvor ufornuftig er det lov å være? Selge hus og bil, leie leilighet og cashe inn en z4 eller porsche boxter? Må jo ha noe å trøste meg med i sommer!? boxtere kan man få fra 280k og z4 fra rundt 340k. Se f.eks. denne: :whoa: http://finn.no/finn/car/object?finnkode ... =10&tot=24 En fristende og forferdelig ufornuftig tanke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Kjipe saker. Men tja. Har du "grei" inntekt ellers ser jeg ingen problemer med å være litt ufornuftig og kjøpe en fin bil. Det er vel enten nå eller om 30 år du kan ha cab. Men kjøp Z4! Bimmers-treff vettu! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Synd det med dama... Ikke greit når det går rett vest etter så mange år. Menmen, litt ufornuftig må det være lov å være ja. Spørs bare om du fremdeles kan forsvare den investeringen til høsten når bilen har sunket i verdi pga feil sesong og du finner ut at det er på tide med hus. Er og blir en vurderingssak, men skjønner godt at det er fristende hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Er selvfølgelig leit det med dama! Men shit happens! Kjøp deg Z4! Av kun èn grunn! Ikke bare fordi det er BWM, men at boxster ikke ser ut i forhold. Finn deg en strøken Z4 2.5eller noe. mye, mye bedre Kan stemme det hagenisse skriver ang nå eller aldri! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Samlivsbrudd er alltid kjipt uansett årsak, men om det ikke fungerer optimalt, må man bare bite i det sure eplet. Jeg var gjennom det samme i høst. Hadde vært samboere i 3 år. Men til saken; du ser jo hva jeg har gjort. Å være single og bare ha meg selv å tenke på, har gjort at jeg har prioritert meg drømmen min, en M3. Så mitt svar er definitivt ja. En blir tidsnok gammel og full av ansvar, unger og familie. Det er nå du kan være "egoistisk" og prioritere slike ting til deg selv. Om du ikke har ræva full av penger senere i livet da. Om man ikke gjør noen ting, som det du har lyst til nå, tror jeg man ofte angrer senere i livet. Det er min mening, tenkte endel på det før jeg kjøpte M3'n. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThinkPink Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Nå har du muligheten.. Den kommer kanskje ikke tilbake.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 sprøsmålet her er vel egentlig om du har råd om du skal ha bil til 350kmå du ha lån på 100+ også. Men har du penger er det ikke noe å tvile på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Jeg ville ha lagt pengene i ny leilighet med en gang. Det har du mer igjen for seinere. Egenkapital ved boligkjøp er gull verdt med tanke på å få lavest mulig rente, eller for å få lån i det hele tatt. Bankene i dag gir vel kun fullfinans av bolig èn gang, thats it... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Legg pengene i leilighet og lån heller penger til bilen!!men løp og kjøp!!! Bilen taper seg og leiligheten stiger mest sannsynlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Jeg også vil (som sunnmøring) råde deg til å kjøpe leilighet, og heller låne penger til bilen. Dersom du leier en leilighet, så er det vel 5-6-7000 ut av vinduet hver måned. Da er det smartere å betale på en bolig som ihvertfall ikke minker i verdi, og bruke noen tusen i månenden på renter på billånet. EDIT: Selv om du har lyst å prioritere "ufornuftig", så trenger du ikke å finansiere det på en ufornuftig måte Dessuten er sommeren et bra tidspunkt å kjøpe bolig på, se dinside.no/bolig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Det er alltid trist med et samlivs/ekteskapsbrudd, men for å komme fort videre med livet (i mer enn en forstand) kjøper du naturligvis en Porsche. En nyere Boxster er enten vi liker det eller ikke en bedre sportsbil enn en Z4... den er mer fokusert og den er mer balansert med sin midtmotor (les: det er den store forskjellen fra en 911 som har en hekkmotor). Jeg ville ha kjøpt en av tre Porschemodeller... en nyere Boxster S, en klassisk 911 (964 eller tidligere) eller en 968 (alternativt en 944 Turbo). Ellers sier jeg som profilen Wendtan i Autopowerforumet: "Gillar dock Porsche minst lika mycket som BMW, så någon sann märkesentusiast är jag tydligen inte enligt expertisen"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 En kamerat av meg løp avgårde og kjøpte seg en cab (bmw selvfølgelig) tvert det ble slutt med dama og leiligheta ble solgt. Når sommeren var over hade han fått seg ny dame, kjøpt seg nytt hus og tapte 30.000,- på bilen inkludert kostnader til slitedeler. Ifølge han så var det vel anvendte penger Så mitt råd er: Bruk litt penger på deg selv nå mens du enda kan. Er nok ikke like kult å skli rundt med en feit cab når du er 50-60 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 EDIT: Selv om du har lyst å prioritere "ufornuftig", så trenger du ikke å finansiere det på en ufornuftig måte Dessuten er sommeren et bra tidspunkt å kjøpe bolig på, se dinside.no/bolig Høres smart ut. Når jeg ble skilt for 4 år siden, så gikk jeg til innkjøp av denne: Svei i lommeboka, men du verden som den hjalp på humøret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Tran Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 jeg hadde kjøpt leilighet først... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Ja, du trenger jo ikke nødvendigvis å direkte bruke de frigjorte pengene du får på en bil. Poenget mitt er, kjøp deg en "ufornuftig og egoistisk" bil nå som du har mulighet og lyst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå