Gå til innhold

Bestille Nankang dekk..men det er flere typer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er forskjell på disse:

NS-2 235/40 R18 95W RF TW

NS-2 235/40 R18 95W

Lurer da mest på hva RF står for TW står vel kanskje for Taiwan eller?

Skrevet

Reinforcement betyr vanligvis armering eller forsterkning. Nakang bruker kanskje et eget språk?. Du bør også kontrollere om de bruker kodespråk for dekkbredde og profil, eller om det i det hele tatt er dekk de selger...

EDIT: TW kan bety Tred Wear. Tipper RF og TW da står for: Forsterkede dekksider og lengere levetid på mønster (hardere gummi?). Men jeg er ikke sikker :)

Skrevet
Reinforcement betyr vanligvis armering eller forsterkning. Nakang bruker kanskje et eget språk?. Du bør også kontrollere om de bruker kodespråk for dekkbredde og profil, eller om det i det hele tatt er dekk de selger.

Nei dette var hos Dekkonline, jeg ringte å spurte en dame der men hun snakket engelsk, det er jo mulig hun har misforstått, menjeg spurte om det var lagt ny gummi på RF dekkene siden det står på sidene deres at de også leverer regummierte dekk.

Skrevet

NS-2 235/40 R18 95W

HEHE!! RF Står for forsterka dekk, at de f.eks tåler mere last osv. RF står ikke for reguminert. :lol:

Skrevet

NS-2 235/40 R18 95W

HEHE!! RF Står for forsterka dekk, at de f.eks tåler mere last osv. RF står ikke for reguminert. :lol:

ok, men det går vel greitt med de andre dekkene for det, de tåler jo 270km/t + at de tåler over 650kg, jeg kommer nok uansett ikke til å kjøre fortere enn 100-140 dette året, hehe

Skrevet
Styr unna dritten, de bråker som #¤&%

:roll::?:(

Hmm, dette er det visst delte meninger om her på forummet, men de kommer greitt ut i test ser jeg, litt dårlig på våte veier dog, men så kjører jeg ikke så uforsvarlig heller :P skal til byn å hente Rondell felger i morgen ca 13 000,- for dekk og felger til sammen og da er det ekte Rondell felger.

Får heller kjøpe dyrere dekk når Nankang dekkene har sagt takk, gidder ikke å bruke 3000,- pr dekk i år når jeg har kjøpt felger.

Skrevet
Mener at RF står for RunFlat jeg da men....

Innertier fra Calle :) .

Når jeg tenker meg om så tror jeg dekk med forsterkede sidevegger pleier å merkes med XL. Hadde vært moromt med en fasit her.

Skrevet

Kan legge til min erfaring med Nankang Ultra sport på E34 520Ia Touring -92 mod. Cobra suspension kompl sett 40/30.Powerflex og allle deler i for/bakstilling byttet og firehjulskontroll og godkjenning hos BT.

Med Rondell 8,5" og 225/40R18 foran:

hadde Kumho ku19 montert og bilen var ikke noe særlig behagelig å kjøre.

Byttet til Nankang og fikk NY bil :D

Ikke noe støy,sporing eller noe, er kjempefornøyd....

Og så kostet de en brøkdel av Kumho.

http://www.dekkimportorene.no/sider/Om_ ... erking.htm

Skrevet
Kan legge til min erfaring med Nankang Ultra sport på E34 520Ia Touring -92 mod. Cobra suspension kompl sett 40/30.Powerflex og allle deler i for/bakstilling byttet og firehjulskontroll og godkjenning hos BT.

Med Rondell 8,5" og 225/40R18 foran:

hadde Kumho ku19 montert og bilen var ikke noe særlig behagelig å kjøre.

Byttet til Nankang og fikk NY bil :D

Ikke noe støy,sporing eller noe, er kjempefornøyd....

Og så kostet de en brøkdel av Kumho.

Høres bra ut, skulle egentlig ha disse kopi felgene til Gs med Kuhmo dekk, men er glad de var utsolgt, jeg betaler ca 13 000,- for 4 Rondell 58 , 2x8.5 og 2x10 med 235/40 18 og 265/35 18, synes ikke det er så verst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...