Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke kjøp denne(eller noen andre e46 uten sportseter) orginalstolene er utrolig kjipe!

Nei... løp så fort du kan den andre veien så en original og velholdt bil blir enda billigere... sportstoler i skinn koster kun 10-12000 kroner i Danmark/Tyskland. Og der er vi ved mitt poeng... folk er utrolig trangsynte når det gjelder biler i Norge... har bilen ikke sportseter, skinn, Xenon, er senket og har store felger... er den ikke interessant. Det meste av dette kan man kjøpe relativt billig i Sverige/Danmark/Tyskland... ergo kan man spare relativt mye ved å velge originale biler som er i skikkelig stand fremfor overprisede biler som er ferdig styla og ofte ferdig ihjelkjørt... :roll:

Skrevet

du begynner vist å bli gammel fredrik! det lønner seg ALDRI å bygge seg den bilen man egentlig vil ha! når jeg kjøpte den bilen jeg har nå så tenkte jeg at det var nok det lureste å kjøpe en orginal velholdt billig bil istedet for kjøpe en som var ferdig med det utstyret jeg egentlig vil ha(som naturlig nok er dyrere

i innkjøp)men etter å ha montert komplett m pakke,nye hjul,sports inredning,orginal cdveksler,facelift lykter osv så kan man trygt si at det hadde nok vært myyye billigere å kjøpt en bil som hadde alt utstyret som jeg egentlig ville ha

Skrevet
du begynner vist å bli gammel fredrik! det lønner seg ALDRI å bygge seg den bilen man egentlig vil ha! når jeg kjøpte den bilen jeg har nå så tenkte jeg at det var nok det lureste å kjøpe en orginal velholdt billig bil istedet for kjøpe en som var ferdig med det utstyret jeg egentlig vil ha(som naturlig nok er dyrere

i innkjøp)men etter å ha montert komplett m pakke,nye hjul,sports inredning,orginal cdveksler,facelift lykter osv så kan man trygt si at det hadde nok vært myyye billigere å kjøpt en bil som hadde alt utstyret som jeg egentlig ville ha

Dette er bare tullball og generelle fraser (hva tror du f.eks Koed lever av ?)... det er kun et spørsmål om pris hvorvidt det lønner seg å ettermontere ekstra utstyr på en bruktbil. Ergo må man vurdere hver bruktbil for seg i relasjon til de ønsker man har for bilen. Mitt poeng er at "alle" ønsker det samme (noe a la din smørbrødliste) og at det påvirker prisen kraftig på bruktbilene... man kan faktisk betale for mye for en E46 320d Touring med litt utstyr også. Min erfaring er at f.eks en original E46 318i med 143 HK er et vesentlig bedre kjøp i 95% av tilfellene.

Min alder er ikke relevant i denne sammenhengen, men om noe så har jeg i det minste lang erfaring med biler og jeg vet hvor mye ungdommelig forfengelighet i virkeligheten koster. Noen har til og med bygget opp en stor forretning på denne forfengeligheten og bruker noe av overskuddet på leketøy som f.eks en Königsegg... :wink:

Skrevet

Jeg er også helt overbevist om at man kan spare mye på å kjøpe en "ferdig" bil. Jeg skal jo handle bil nå, og kjøper jeg en helt orginal bil, så kommer det fort 30-40.000 i "nødvendige" oppgraderinger. Jo mer den har av det jeg vil ha (felger, understell, m-snacks osv) jo bedre er det.

Skrevet

synes vi er inne på en bra debatt hær :)

Ferdig stylet bil eller orginal bil til innkjøp..... hmm...

Skal vente med å kjøpe meg bil til dere finner ut hva som er best og billigst :wink:

Skrevet
Jeg er også helt overbevist om at man kan spare mye på å kjøpe en "ferdig" bil. Jeg skal jo handle bil nå, og kjøper jeg en helt orginal bil, så kommer det fort 30-40.000 i "nødvendige" oppgraderinger. Jo mer den har av det jeg vil ha (felger, understell, m-snacks osv) jo bedre er det.

Nå er jo "nødvendige" oppgraderinger absolut et relativt begrep... og for ordens skyld... jeg mener selvfølgelig ikke at man ikke skal oppgradere bilen. Mitt poeng er at når enkelte mer eller mindre originale biler blir tilstrekkelig billige bør man vurdere om ikke en slik bil alt i alt blir billigere enn en som er ferdig stylet... og som man nesten helt sikkert skal ha gjort noe med allikevel. Et annet poeng er at originale biler ofte har en tendens til å være "voksenkjørt" og det mener jeg utvilsomt er en fordel når man kjøper en brukt bil som har kjørt over 100000 Km. Det norske (og danske) bruktbilmarkedet for BMW´er er en andedam... "alle" mener det samme og "alle" vil ha det samme. Ergo er jeg ikke så sikker på om bruktbilprisene på en tilstrekkelig måte gjenspeiler bilenes kvalitet... det er nok mer show enn substans i mange tilfeller. Jeg har tatt notis av dette fenomenet og har nok kjøpt min siste brukte BMW her i Danmark... Tyskland gir utvilsomt bedre muligheter for et godt kjøp... :wink:

Skrevet
Mulig, men i mitt tilfelle så er de orginale biler faktisk vel så dyre som de som er gjort litt med...

Så ja... jeg vurderer fortsatt :)

Antall tilgjengelige biler har jo også stor betydning for prisen... spesielt hvis det handler om en populær modell. I ditt tilfelle... hvis jeg husker korrekt... er det f.eks totalt produsert under 50000 stk. Z3 Coupe og det viser seg nok også når det gjelder bruktprisene på denne modellen. Jeg er forøvrig ikke overrasket over at originale eksempler er like kostbare eller mer kostbare enn tilsvarende biler som er oppgradert... slik er det ofte når det begynner å være noen år siden modellen gikk ut av produksjon. Hvem ville ikke betalt ekstra for en pent brukt original E30 325i eller E36 325i med få kilometer på klokken ?... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...