Gå til innhold

Min '98 Z3 Coupe

Share

Anbefalte innlegg

Da begynner det komme deler. Foreløpig bare små - men ekstremt viktige deler. Først ut var Whalen seat bushings. Dette er altså noen små foringer til sete-understellet. Orginalforingene her er av elendig kvalitet, noe som gjør at stolene beveger seg bittelitt frem og tilbake ved bremsing/aks. Utrolig irriterende! Siden setene må ut, så får jeg vente litt med monteringen.

I tillegg kom clutchstopperen! Dette må være den oppgraderingen som gir mest for penga. Montert på to minutter også. 8)

Gammel clutchstopper vs ny.

pict0002.jpg

Litt reklame.

pict0006.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Etter at posten har ruget på camberplatene mine i 2 uker så fikk jeg endelig hentet dem her om dagen og da kunne monteringen starte...

Noe som dessverre ikke skulle bli så lett.. Alt er for så vidt på bilen nå, men det er noe helsikes ulyder fra førersiden foran. Det skyldes at noe er galt mellom camberplaten og den platen som ligger over fjærene fra H&R. Merket ingenting galt før vi montert, men nå har de greid å ødelegge hverandre, så da må jeg bestille nytt av begge. Hurra! :?

Camberplatene:

IMAGE_080.jpg

Dette må forresten være oppsettet for de som liker idiotisk lave biler. H&R oppgir 30-70 senking foran, men siden camberplatene er mye tynnere enn de orginale topplagrene, så blir det jo mye mer.

Her er slik det stod når det kom på, og da kan det fortsatt senkes 3cm iallefall. Og i tillegg er bildet tatt før det "satt seg", den sank over en cm der også... Idiotisk lavt og fullstendig ubrukelig. Blir nok heist opp til omtrent så høyt det går når alt kommer på plass.

IMAGE_072.jpg

Bakfjærene skulle jo også gi endel senking...

IMAGE_078.jpg

Jaja, fortsatt god tid før Våler... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Endelig var iallefall coiloverne på. Ingen av delene fra Millway (camberplatene osv..) ble montert da det bare ble rot. Usikker på om jeg gjør noe feil eller om noe er galt med delene, men inntill videre får det bare være... I tillegg var jo flaksen på min side, ene dempertoppen bak viste jo sin fantastiske kvalitet - gummien bare løsnet...

Ingen som tror at denne bilen har justerbart er det vel? Lav bil er oppskrytt! Den står egentlig bare i en tilfeldig høyde inntill litt testing og veiing er gjort..

pic90.jpg

I tillegg har jeg en del som er levert til lakkering. Z3 Coupe er en ypperlig bil å frakte deler med. 8)

pic89.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer deler ligger jo også og venter på montering. Dette skal schmiedmann ordne neste uke. 8)

Ny eksos, det trengs!

pict4.jpg

IE traversforinger, ikke at de orginale er gåene, men disse skal visstnok dramatisk forbedre bilen. Akkurat det gjenstår nå å se... Fargen er iallefall fet!

pict5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...