Azeton Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 kom nettopp inn nå! Etter å ha fronta med et rådyr i GODT over 100 på E6 med en golf. Golfen ble selvsagt meget kvadda, men det første vi gjorde når vi kom ut av bilen var å løpe å sjekke at rådyret var dødt. ETTER det var konstantert dødt ble viltnembda kontaktet deretter fikk vi tatt en titt på stakkars golfen. Blir så grinete av å se folk som kjører på dyr og løper ut å begynner å regne på hvor mye skadene kommer på, mens dyret ligger der og lider! Ser det er noen med hodet i behold! kjørte selv på et reinsdyr for en stund siden. problemet var bare det at når jeg skulle sjekke hvordan det gikk med det. løp det av sted! viltnemda ble selvfølgelig kontaktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 Fint at det hvertfall er noen av oss med hodet i behold ja! Enten man liker dyret eller ei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 en kompis av meg kjørte på ei katte for noen år siden.. og han hadde ganske bra fart, og katta fikk seg en hard smell, så da han gikk ut og skulle sjekke så han katta vandra i veigrøfta.. han tenkte at den katta umulig kunne ha det bra etter den kollisjonen så han fant en kjepp og slo den ihjel... da han skulle se på skadene på bilen etterpå, til sin store fortvilelse så han den katta han kjørte hengende fast i fanger'n... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verticalescape Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 kom nettopp inn nå! Etter å ha fronta med et rådyr i GODT over 100 på E6 med en golf. Golfen ble selvsagt meget kvadda, men det første vi gjorde når vi kom ut av bilen var å løpe å sjekke at rådyret var dødt. ETTER det var konstantert dødt ble viltnembda kontaktet deretter fikk vi tatt en titt på stakkars golfen. Blir så grinete av å se folk som kjører på dyr og løper ut å begynner å regne på hvor mye skadene kommer på, mens dyret ligger der og lider! Sånn mener nå jeg holdninga til folk bør være Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 en som faren til exen kjenner... var ute og kjørte, så traff han en katt.. så skulle han stoppe for å avlive den.. så slo han den ihjel med en spade.. etter han hadde gjort det, så så han katten han HADDE kjørt på , ligge lenger borte i veien må si det er det morsomste jeg har hørt om.. (ja klart det er leit) men så komisk og da redigering: oioi nesten samme som skjedde her som to innlegg over så ikke det.. men det ER faktisk sant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 Dere som hyler og bærer dere så vanvittig over at en katt har blitt påkjørt - hva i alle dager er det som feiler? Det skjer med hundrevis hver eneste dag, lev med det! Det er ikke det denne tråden handler om. Og at andre ikke liker katter må dere for svarte klare å akseptere og overse. Engasjer dere heller i alle de tusener av mennesker som blir drept/sulter/påkjørt osv. hver eneste dag. Kattepåkjørsel er nå litt av et sted å sette inn energien sin på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 Dere som hyler og bærer dere så vanvittig over at en katt har blitt påkjørt - hva i alle dager er det som feiler? Det skjer med hundrevis hver eneste dag, lev med det! Det er ikke det denne tråden handler om. Og at andre ikke liker katter må dere for svarte klare å akseptere og overse.Engasjer dere heller i alle de tusener av mennesker som blir drept/sulter/påkjørt osv. hver eneste dag. Kattepåkjørsel er nå litt av et sted å sette inn energien sin på... I grove trekk så er et liv et liv samma faan om det er menneske eller dyr, men ville naturlig nok reagert litt annerledes om det var ett menneske som kom løpende ut i veien enn en katt ja. Men som Gunnar så pent prøver og si, så er det ikke akkurat et dyre forum dette her. Men at folk reagere forskjellig på diverse kommentarer kan jeg jo forstå. En viktig ting om man er en ihuga dyre elsker er vel da og styre unna slike tråder som dette. Selv ville jeg prioritert dyret før en eventuell takst av bilen ja. Altså avlivet det!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 Men som Gunnar så pent prøver og si, så er det ikke akkurat et dyre forum dette her. Men at folk reagere forskjellig på diverse kommentarer kan jeg jo forstå. En viktig ting om man er en ihuga dyre elsker er vel da og styre unna slike tråder som dette. Nettopp. Katten er påkjørt og sikkert død den, ikke noe å gjøre med det. Kjempetrist for en eventuell eier, men går katten løs MÅ man regne med at slikt kan skje. Man kan ikke forvente at folk skal ofre bil og lemmer for å svinge unna en katt. Man lærer faktisk til og med på førerkortopplæringen at man IKKE skal svinge unna smådyr/fugler i veien! Bilen kan derimot fikses, og det er det som diskuteres her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 konklusjonen er vel den at vi bør alle kjøre rundt med børsa baki bilen. tillfelle vi skulle treffe på noen dyr.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 en kompis av meg kjørte på ei katte for noen år siden.. og han hadde ganske bra fart, og katta fikk seg en hard smell, så da han gikk ut og skulle sjekke så han katta vandra i veigrøfta.. han tenkte at den katta umulig kunne ha det bra etter den kollisjonen så han fant en kjepp og slo den ihjel... da han skulle se på skadene på bilen etterpå, til sin store fortvilelse så han den katta han kjørte hengende fast i fanger'n... Må bare beklage til de som ikke syns den der er morsom, for dæven den lo jeg godt av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 en kompis av meg kjørte på ei katte for noen år siden.. og han hadde ganske bra fart, og katta fikk seg en hard smell, så da han gikk ut og skulle sjekke så han katta vandra i veigrøfta.. han tenkte at den katta umulig kunne ha det bra etter den kollisjonen så han fant en kjepp og slo den ihjel... da han skulle se på skadene på bilen etterpå, til sin store fortvilelse så han den katta han kjørte hengende fast i fanger'n... Må bare beklage til de som ikke syns den der er morsom, for dæven den lo jeg godt av hahah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 Dette er en konge tråd, og må absolutt ikke stenges. Og den er jo meget reel! Har ledd så jeg har grini av denne tråden her, helt konge. Personlig er jeg ingen dyrevenn, til de av dere som foreslår børse i bilen, etter innleggene her å dømme er det nok å rygge over dyret, evt ha en spade i bagasjerommet - hehe. Måker er vel min "greie", etter å ha blitt ned driti av en måke en gang en vakker sommerdag (mens tusentalls stod smilende rundt meg) så gir jeg gass med en gang jeg ser en måke i veien, jævlig svin. Litt stupid med en E90 kanskje men dog, jeg får kjøpe meg en sliten E36, og jage litt måker med den - hehe. Let the games begin! Flere hysteriske historier takk! Til de av dere som er hysteriske dyrevenner, engasjer dere i ting dere kan gjøre noe med, katter flyr vilt, og det kan forventes et visst "svinn". Dessverre får man si, men det er verre dyr å "rygge på". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 Hahaha så vist jeg ser en e90 frese rundt etter måker så veit jeg hvem det er Er en klynge med 17måker her oppe på stridsklev som samler seg vær natt/morgen, vist du tar skikkelig rennafart tror jeg du kan få med ganske mange i slengen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oderschvank Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 en kompis av meg kjørte på ei katte for noen år siden.. og han hadde ganske bra fart, og katta fikk seg en hard smell, så da han gikk ut og skulle sjekke så han katta vandra i veigrøfta.. han tenkte at den katta umulig kunne ha det bra etter den kollisjonen så han fant en kjepp og slo den ihjel... da han skulle se på skadene på bilen etterpå, til sin store fortvilelse så han den katta han kjørte hengende fast i fanger'n... hahahaha to fluer i en smekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 Kuleste av alt er at den ligger under teknisk! Det tekniske ved det hele nå er vel hvordan man tar livet av dyr som har blitt påkjørt! Men kan sammenligne med en annen tråd her som ente med dødsfall den skylinen og poloen. der folk mente at han som kjørte skyline burde blitt hengt. Men så har det seg sånn at majoritet som kjører bil IKKE vil kjøre på en katt og drepe den, eller et annet menneske. det det er sånt som skjer dessverre. større sjange og gjøre det i høyhastighet ja. men det er fortsatt ikke ønsket. Men måten man reagerer på etter på er vist helt forskjellig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå