Arax Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=145866 Dette så jeg med en gang jeg våknet til morgenen i dag, ikke spesielt hyggelig.. Det er dermed ikke sagt at jeg kjører over denne grensen til vanlig, men det er veldig fint og vite at bilen min klarer det og at jeg kan ta en tur til tyskland vis jeg ville kjøre fort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aracna Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 Det vil alltid være idioter i diverse "parlamenter" som ikke har noe som helst annet å gjøre enn å lage kvalm.. Dette her er ikke nytt, selv her i norge har det jo hvert snakk om å sette på fartssperre på biler.. Jeg blir helt matt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 Dette går ikke igjennom med det første..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 En fartssperre går nå uansett an å fjerne, men hvorfor henger de seg så opp i dette da, vi har da fartsgrenser og de fleste holder vel de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SIG Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 Ganske latterlig å dra inn CO2 argumentet i diskusjonen om fartsperre. Hvor mange prosent av det totale antall kjørte kilometer i europa skjer i hastigheter over 160km/t ? 0.000001% ? Kanskje vi samtidig skal sette en minimumsfart på bilen til 60 km/t, siden alle hastigheter under dette øker forbruket per mil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 om det fås igjennom kan man nok bare fjerne en stjært og en plong så har vi full guff igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 hvorfor akkurat 162? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 25% mer enn 130kmt stod det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 25% mer enn 130kmt stod det.. Ja..? (130x25/100 = 32,5) 32,5+130 = 162,5 km/t. Forøvrig vil jeg tilføye at forslaget er lite gjennomtenkt! Hva definerer dem som sportsbil? En bil med 2 dører som kan gå fort eller gjelder dette sedaner/stasjonsvogner som 550i, M5, E500, E63 AMG, , A6 4.2, RS6 osv? Eller hva med en X3 2.0d som topper 198km/t? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 Det er vel bare et forslag til en videreføring av sperren på 250 km/t. Om det inntrer i nye biler fra 2013 er det ikke så mye å bekymre seg for. Jeg kommer ikke til å ha råd til disse bilene før rundt 2020, og da er det sikkert forbudt å bruke bensin uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 Det er vel bare et forslag til en videreføring av sperren på 250 km/t. Om det inntrer i nye biler fra 2013 er det ikke så mye å bekymre seg for. Jeg kommer ikke til å ha råd til disse bilene før rundt 2020, og da er det sikkert forbudt å bruke bensin uansett. Godt tenkt. men de vil sikkert også skrive en lov der alle biler må ha fartsperre også.. hvis ikke er det bare og beholde den gode gamle bilen sin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 Det er vel bare et forslag til en videreføring av sperren på 250 km/t. Om det inntrer i nye biler fra 2013 er det ikke så mye å bekymre seg for. Jeg kommer ikke til å ha råd til disse bilene før rundt 2020, og da er det sikkert forbudt å bruke bensin uansett. Godt tenkt. men de vil sikkert også skrive en lov der alle biler må ha fartsperre også.. hvis ikke er det bare og beholde den gode gamle bilen sin! Skjer ikke. Lover blir nesten aldri skrevet med tilbakevirkende kraft. Katalysator f.eks. - innført på alle _nye_ biler fra 89. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glomsaker ///M h5ehQz7k Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 Men vis de setter på sånn en sperre, så er det jo alltid noen som finner ut av åssen enn tar den vekk hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Juni 29, 2007 Share Skrevet Juni 29, 2007 Jeg føler at sånne utsagn kommer fra folk som "hater" biler... La oss finne ut hva denne "idioten" har til hobby og lage en kampanje om forbud mot det. Kommer det en slik sperre i framtiden, ja da henter jeg en Lada. Den får ikke 162km/t engang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå