Gå til innhold

Er det seriøst ?

Arax
 Share

Anbefalte innlegg

Det vil alltid være idioter i diverse "parlamenter" som ikke har noe som helst annet å gjøre enn å lage kvalm.. Dette her er ikke nytt, selv her i norge har det jo hvert snakk om å sette på fartssperre på biler..

Jeg blir helt matt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske latterlig å dra inn CO2 argumentet i diskusjonen om fartsperre. Hvor mange prosent av det totale antall kjørte kilometer i europa skjer i hastigheter over 160km/t ? 0.000001% ?

Kanskje vi samtidig skal sette en minimumsfart på bilen til 60 km/t, siden alle hastigheter under dette øker forbruket per mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25% mer enn 130kmt stod det..

Ja..? (130x25/100 = 32,5) 32,5+130 = 162,5 km/t.

Forøvrig vil jeg tilføye at forslaget er lite gjennomtenkt! Hva definerer dem som sportsbil? En bil med 2 dører som kan gå fort eller gjelder dette sedaner/stasjonsvogner som 550i, M5, E500, E63 AMG, , A6 4.2, RS6 osv? Eller hva med en X3 2.0d som topper 198km/t?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare et forslag til en videreføring av sperren på 250 km/t.

Om det inntrer i nye biler fra 2013 er det ikke så mye å bekymre seg for. Jeg kommer ikke til å ha råd til disse bilene før rundt 2020, og da er det sikkert forbudt å bruke bensin uansett. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det inntrer i nye biler fra 2013 er det ikke så mye å bekymre seg for. Jeg kommer ikke til å ha råd til disse bilene før rundt 2020, og da er det sikkert forbudt å bruke bensin uansett. :lol:

Godt tenkt. men de vil sikkert også skrive en lov der alle biler må ha fartsperre også.. hvis ikke er det bare og beholde den gode gamle bilen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tenkt. men de vil sikkert også skrive en lov der alle biler må ha fartsperre også.. hvis ikke er det bare og beholde den gode gamle bilen sin!

Skjer ikke. Lover blir nesten aldri skrevet med tilbakevirkende kraft. Katalysator f.eks. - innført på alle _nye_ biler fra 89.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at sånne utsagn kommer fra folk som "hater" biler...

La oss finne ut hva denne "idioten" har til hobby og lage en kampanje om forbud mot det.

Kommer det en slik sperre i framtiden, ja da henter jeg en Lada. Den får ikke 162km/t engang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...