Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg mener at designet er gjennomført med respekt for BMW´s historiske linjer.

Det hjelper bare så lite når sluttresultatet ikke fungerer. Og her ligger problemet etter min mening, designerne skal implementere designelementer fra historiske ditt og datt, og så videre og så videre.

Dritt i det, design en bil som ser skikkelig ut!!! Design en BMW!!!

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det hjelper bare så lite når sluttresultatet ikke fungerer. Og her ligger problemet etter min mening, designerne skal implementere designelementer fra historiske ditt og datt, og så videre og så videre.

Dritt i det, design en bil som ser skikkelig ut!!! Design en BMW!!!

Etter flere mindre heldige modeller er det akkurat hva de nå har gjort etter min mening... og jeg har virkelig sansen for at de også implementerer historiske tradisjoner som f.eks skulderlinjen og Hofmeister-Knick´en.

Skrevet
Men design er jo smak og behag. Er jo bare tullball og mene at bmw-ene skal se like ut som for 20 år siden.

De trenger ikke å se ut som for 20 år siden, men de trenger jo heller ikke å se ut som om de hører hjemme på sirkus.

Etter flere mindre heldige modeller er det akkurat hva de nå har gjort etter min mening... og jeg har virkelig sansen for at de også implementerer historiske tradisjoner som f.eks skulderlinjen og Hofmeister-Knick´en.

Hofmeister har vel vært med hele tiden bortsett fra på X3 (og til en hvis grad 1-serie). Skulderlinjen på 1-serien sammen med tidenes største designidioti, "flame surfacing", er vel ikke direkte lykket?

Skrevet

Hva er falame sufacing? Edit: goolet litt, og da gikk det opp for meg :wink:

Det jeg liker minst på E87 er frontlyktene, og det at det ser ut som om den siger ned på midten.

Coupe'n her ble faktisk mer vellykket en hva jeg hadde ventet.

Skrevet
Det er det jo i så fall Z3 Coupeen som gjør (klovnesko). :wink:

Hvis du vil dra din egen bil ned i gjørma, gjerne for meg. Z3 coupe fungerer designmessig på grunn av en lang snutte som oppveies av en kort butt hekk. At den ser litt disfunksjonell ut er så, men designet fungerer som en helhet.

Flame surfacing er de unødvendige bølgene i siden under skulderlinjen.

Skrevet
Hva er flame sufacing?

Det sakalte "flame surfacing" designet er Chris Bangle´s designtema der kjedelige karosseriflater skal formes organisk så de fremstår som "levende" (les: flammer). Poenget er at skygger og lys skifter mer med betrakningsvinkelen hvis flatene er konvekse/konkave istedenfor rette. Det beste eksempelet på dette designet er også den mest vellykkede modellen... Z4.

0560.jpg

Skrevet

Poenget er jo uansett at det kun er smak og behag. De unødvendige bølgene kan være det som gjør at det blir mer spennende, fremfor sovne-designet til audi f.eks.

Her er en av tidenes tøffeste design:

citroen-ds11f[1].jpg

Er vel noen her som ikke er enig, vil jeg tro? :wink:

Skrevet

Er vel noen her som ikke er enig, vil jeg tro? :wink:

Hehehe... Citroën DS er for særinger og som Cabriolet er den helt fantastisk elegant... 8)

1419.jpg

Skrevet

Syns den nye 1-serie coupèn ser ganske pen og interesangt ut :) Minner litt om 2-dørs E30 samtidig et lite forsiktig hint av sharknose :)

Gleder meg til den kommer for sånn vil jeg ha :D

Skrevet

Å Gud, nå kommer hagenisse og Fredrik med den grufulle romskip-båt-bilen igjen... :-&

Da er tross alt denne 1-serie Coupéen bedre, men som jeg har sagt før. Den er altfor SØT.

Skrevet

Men en BMW 1 er ikke liten på samme måte som en Daihatsu Copen. Det er faktisk ganske så mange centimeterene mellom de, men det var du jo kanskje klar over også hagenisse, var du ikke det hagenisse, nusselige lille hagenisse... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...