tre Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Jeg mener at designet er gjennomført med respekt for BMW´s historiske linjer. Det hjelper bare så lite når sluttresultatet ikke fungerer. Og her ligger problemet etter min mening, designerne skal implementere designelementer fra historiske ditt og datt, og så videre og så videre. Dritt i det, design en bil som ser skikkelig ut!!! Design en BMW!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Men design er jo smak og behag. Er jo bare tullball og mene at bmw-ene skal se like ut som for 20 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Det hjelper bare så lite når sluttresultatet ikke fungerer. Og her ligger problemet etter min mening, designerne skal implementere designelementer fra historiske ditt og datt, og så videre og så videre. Dritt i det, design en bil som ser skikkelig ut!!! Design en BMW!!! Etter flere mindre heldige modeller er det akkurat hva de nå har gjort etter min mening... og jeg har virkelig sansen for at de også implementerer historiske tradisjoner som f.eks skulderlinjen og Hofmeister-Knick´en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tre Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Men design er jo smak og behag. Er jo bare tullball og mene at bmw-ene skal se like ut som for 20 år siden. De trenger ikke å se ut som for 20 år siden, men de trenger jo heller ikke å se ut som om de hører hjemme på sirkus. Etter flere mindre heldige modeller er det akkurat hva de nå har gjort etter min mening... og jeg har virkelig sansen for at de også implementerer historiske tradisjoner som f.eks skulderlinjen og Hofmeister-Knick´en. Hofmeister har vel vært med hele tiden bortsett fra på X3 (og til en hvis grad 1-serie). Skulderlinjen på 1-serien sammen med tidenes største designidioti, "flame surfacing", er vel ikke direkte lykket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Det er det jo i så fall Z3 Coupeen som gjør (klovnesko). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Hva er falame sufacing? Edit: goolet litt, og da gikk det opp for meg Det jeg liker minst på E87 er frontlyktene, og det at det ser ut som om den siger ned på midten. Coupe'n her ble faktisk mer vellykket en hva jeg hadde ventet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tre Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Det er det jo i så fall Z3 Coupeen som gjør (klovnesko). Hvis du vil dra din egen bil ned i gjørma, gjerne for meg. Z3 coupe fungerer designmessig på grunn av en lang snutte som oppveies av en kort butt hekk. At den ser litt disfunksjonell ut er så, men designet fungerer som en helhet. Flame surfacing er de unødvendige bølgene i siden under skulderlinjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Hva er flame sufacing? Det sakalte "flame surfacing" designet er Chris Bangle´s designtema der kjedelige karosseriflater skal formes organisk så de fremstår som "levende" (les: flammer). Poenget er at skygger og lys skifter mer med betrakningsvinkelen hvis flatene er konvekse/konkave istedenfor rette. Det beste eksempelet på dette designet er også den mest vellykkede modellen... Z4. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Poenget er jo uansett at det kun er smak og behag. De unødvendige bølgene kan være det som gjør at det blir mer spennende, fremfor sovne-designet til audi f.eks. Her er en av tidenes tøffeste design: Er vel noen her som ikke er enig, vil jeg tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Er vel noen her som ikke er enig, vil jeg tro? Hehehe... Citroën DS er for særinger og som Cabriolet er den helt fantastisk elegant... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Syns den nye 1-serie coupèn ser ganske pen og interesangt ut Minner litt om 2-dørs E30 samtidig et lite forsiktig hint av sharknose Gleder meg til den kommer for sånn vil jeg ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 En liten promotionvideo. Den er finere på film enn på bilde, og er nok som alt annet enda finere i virkeligheten igjen. Kult med såpass macho motor i en relativt liten bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Å Gud, nå kommer hagenisse og Fredrik med den grufulle romskip-båt-bilen igjen... :-& Da er tross alt denne 1-serie Coupéen bedre, men som jeg har sagt før. Den er altfor SØT. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Men små biler skal være det Magnus! Denne f.eks er jo bare helt NUSSELIG! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tre Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Men en BMW 1 er ikke liten på samme måte som en Daihatsu Copen. Det er faktisk ganske så mange centimeterene mellom de, men det var du jo kanskje klar over også hagenisse, var du ikke det hagenisse, nusselige lille hagenisse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå