Gå til innhold

BMW 1-serie Coupé

Share

Anbefalte innlegg

Mulig det, men bilen er fortsatt tøff. :wink:

Hvis du trer en papirpose over bakenden. :wink:

Chris Bangle´s kreasjoner er absolut omdiskuterte, men det er alt vi for tiden har og den nye 1-serien er blandt de bedre modellene i mine øyne. E65 er grusom, E60/61 har jeg stadig problemer med og X3/X5 stiller i klasse med John Deere´s comprehensive tractor lineup... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forskjellen i størrelsen mellom modellene er betydelig når man vet at E92 har en akselavstand på 2760 mm og den nye baby coupe´en ditto har en akselavstand på 2600 mm.

Og skikkelige biler er godt nede på 24xx mm :wink:

E36 Cab er absolutt en av de peneste BMW-modelene ja. At den har et skikkelig kebabpreg er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris Bangle´s kreasjoner er absolut omdiskuterte, men det er alt vi for tiden har...

De er så absolutt omdiskuterete men hvis vi vil ha tilbake god klassisk BMW design så hjelper det i alle fall ikke å lure seg selv med å prøve å late som om du liker det som er på markedet nå (hvis du egentlig ikke gjør det). At Adrian van Hooydonk i tillegg har erstattet Chris Bangle som designsjef virker jo heller ikke som en bedring siden han virker som en enda større "fruitcake" enn det Bangle var. CS Concept er heller etter min smak (og den som burde telle siden det er jeg som har god smak :wink: ) noe steg i riktig retning.

(Jeg kjører forresten rundt i en 1-serie selv. Men uten M-sport kittet fungerer designet overhode ikke i mine øyne, men heldigvis har min bil det montert.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så absolutt omdiskuterete men hvis vi vil ha tilbake god klassisk BMW design så hjelper det i alle fall ikke å lure seg selv med å prøve å late som om du liker det som er på markedet nå (hvis du egentlig ikke gjør det). At Adrian van Hooydonk i tillegg har erstattet Chris Bangle som designsjef virker jo heller ikke som en bedring siden han virker som en enda større "fruitcake" enn det Bangle var.

Hvorvidt det er Bangle eller Hooydonk som er in charge vedr. designet spiller knapt noen rolle lenger. BMW´s klassiske linjer får vi ikke tilbake så lenge målet for BMW er å selge flere biler på verdensbasis. Toppen vedr. design så vi med Claus Luthe, men det var i en annen tid og en annen økonomisk verdensorden... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det finnes arvtagere etter Z3-en! :)

Hehehe... mine tanker går også i den retningen... far kjøper en ny 120i Coupe når den kommer og resten av familien følger etter i vår nåværende 318d Touring... helt sikkert en populær løsning... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tegne tar alt for mye tid. Men skulderlinjen burde overhode ikke fortsette rundt til den andre siden, i hvert fall ikke slik den her er utført. De burde helst stoppe ved baklyktene som igjen ikke burde ha den idiotiske knekken. I tillegg så er den vel høy i forhold til bredden, ikke akkurat coupelinjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"E36 cab, uten tvil den mest elegante"? Hmm.. Litt sterke ord?

Ang 1'coupe, så er den slettes ikke verst. Baken er jo faktisk veldig bra i mine øyne. Jeg tenker litt Volvo C70 (kanskje?), men det er ikke negativt nødvendigvis.

0510_naias_04+2006_volvo_c70_convertible+rear_left_view.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"E36 cab, uten tvil den mest elegante"? Hmm.. Litt sterke ord?

Nope, men det er kun E36 Cabriolet med påmontert hardtop som er gjennomført elegant. Den er som en Coupe... bare lavere og med en renere linjeføring... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tegne tar alt for mye tid. Men skulderlinjen burde overhode ikke fortsette rundt til den andre siden, i hvert fall ikke slik den her er utført. De burde helst stoppe ved baklyktene som igjen ikke burde ha den idiotiske knekken. I tillegg så er den vel høy i forhold til bredden, ikke akkurat coupelinjer.

Jeg mener at designet er gjennomført med respekt for BMW´s historiske linjer. Den karakteristiske skulderlinjen er helt klart hentet fra "02", proporsjonene fra E30 og baklyktene fra E46 sedan... :wink:

00512.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...