The StigMeister Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 Noen som vet hva de oppgir ifra fabrikk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 0-100 km/t klarer E36 320i på 9,8 sekunder og toppfarten står til 214km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 http://www.bimmers.no/statisk.php?id=modellguide_e36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The StigMeister Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2007 Men er det slik at når man skal måle 0-100, så skal man begynne på 0 rpm, eller kan man ruse den og slippe clutsjen!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 Begynne på 0 blir litt vansklig, men tomgang mente du sikkert. Er vanlig å ruse litt(/mye) når du måler 0-100 ja, gjør du ikke det vil du nok få et dårlig resultat på din 320. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The StigMeister Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2007 Mente vel det ja Da går min vesentlig fortere enn det som er oppgitt! Hmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 Hva har du målt din til? 318iser ble jo målt til rundt 9 sekunder og de er oppgitt til 10,2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 Jeg målte også min kjappere enn oppgitt. Den er oppgitt 12,3 jeg målte 11,9 (hjula hadde litt større rulleomkrets enn orginal dimensjon). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 Hvilket måle instrument brukte dere da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 Jeg har brukt g-tech pro når jeg har målt mine biler. Med resultat som virker nogenlunde riktige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 Speedometer og stoppeklokke, speedometeret var på forhånd kontrolert med gps så 102 på meteret var 100 på gps (stoppa da klokka på 102, en passasjer som gjorde det). Gjorde det flere ganger med ca likt resulatat. Ikke den beste måten men funker når man ikke har annet utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 Vår E46 318d Touring skal klare 0-100 Km/t på 10,6 sekunder, men vi er alle sammen i familien enige om at den med en skikkelig rivstart egentlig klarer dette på 7-8 sekunder... bare vi lukker øynene og nyter dieselrekkefirerens brøl på 4500 rpm ved hvert gearskift... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 Min E36 320i 91-mod klarer det på rett under 10sek. Bilen er vel å merke gammel, men siden det er chip, effektanlegg og filter holder den vel sånn ca samme nivå som da den var ny. Forresten, men mindre dekk (mindre rulleomkrets) og lettere felger vil du få raskere aks... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The StigMeister Skrevet Juli 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2007 Bruker stoppeklokke.. 7,8 sek! Det er jo ikke mulig?? Har prøvd flere ganger.. og havner på rundt det samme hver gang.. kansje bilen min er en 325? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Vel, her er at par alternativer: 1: Du har 2,5 eller 2,8 motor i bilen. Muligens gjort et bra kjøp hvis du betalte "2.0" pris på den. Sannsynligvis ikke godkjent motor 2: Speedometer og stoppeklokke er lite stabile 3: Du er ikke helt stabil når det gjelder det å trykke på stoppeklokka 4: Du kjører med veldig små dekk (veldig liten rulleomkrets), noe som fører til raskere aks og at speedometer lyver mye. I tillegg trykker du litt for sent på stoppeklokka i starten og stopper den litt tidlig. Hvis du i tillegg har filter, effektanlegg, chip, medvind og nedoverbakke så kan det vel hende at du får dette resultatet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå