Mexos Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Skrevet Desember 18, 2007 fått årna dæ eksosanlegg no da? ;D Har dialog med en her inne som har "effekt"anlegg med katalysator å selge så håper det løser seg nå Skal på Biltilsynet å snakke med en Kyllingberg etterpå nå angående godkjenning av ombyggingen Ønsk meg lykke til
Frode D Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Hvem kontaktet du for å få tak i BMWCCN skiltholdere? (Webshopen er vel nede?) Hvordan gikk det med godkjenningen?
Mexos Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Sendte mail til Trøndelagsavdelingen Han jeg skulle snakke med på biltilsynet var borte så skal tilbake imorgen (Onsdag) Og snakke med han. Håper og regner med det ordner seg da jeg tidligere har fått så godt som klart signal på telefon.
Frode D Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Okei, det høres lovende ut. Lykke til med godkjenningen, det ordner seg vel
Mexos Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Idag har jeg vært på Biltilsynet og snakket med en angående ombyggingen. Han sa at jeg måtte snakke med Bmw norge og få de til å dokumentere forskjellen på bilene slik at jeg kunne vise at alle nødvendige oppgraderinger er gjort. Dette burde gå greit. Skal på Strandveien Auto etterpå og hente no deler så får høre etter om de kan hjelpe meg. Så trengte jeg en kvittering fra selger av motor slik at jeg kunne dokumentere at motoren var kjøpt og ikke stjålet, og at den ikke var ulovlig importert. Dette synes jeg var litt tungvint, men forståelig så får prøve å kontakte selger av motor og lage en kvittering. Ulik dekkdimensjon foran og bak får jeg ikke godkjent sa han, men resten så veldig greit ut Trenger nye sommerdekk til våren så får kjøpe 235 eller 225 hele veien rundt da istedet for å ha 225 foran og 245 bak slik som det er nå. Blir vel fin strekk bak da Så da trenger jeg bare å få ordnet papirene fra Bmw Norge, kvittering på motor og levere inn søknaden. Han ønsket alle papirene samlet. Så måtte jeg bestille visningstime etterpå. Den kostet vel en 4-500kr. Så dette skal nok gå fint Ser for meg at jeg får et verdifullt vognkort etterpå med, motor, sommerhjul og effektanlegg skrevet inn. Skal også ta med TUV papirene på Demon Eyes'ne når jeg skal på visning slik at jeg har papirer på alt uoriginalt Tok også ut skiltene idag og monterte de på bilen Skal kjøpe nytypen skilt uten flagg når jeg har råd, men må nesten prioritere å få bilen på veien først
oddis Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Sånne papirer som fra BMW Norge er døfødt, det har vært hovedproblemet til BMW ombyggere i snart 10 år. BMW Norge leverer ikke ut slike, under noen omstendigheter. Derimot kan du gjøre som mange andre, altså å printe ut x antall hundre sider med deleregistre og/eller gjøre en avtale med den lokale BMW-forhandler som du lager et papir der du skriver opp alle delene du har byttet, og at de verifiserer at det stemmer, noe som jeg anser som det letteste. Derimot spørs det om det er godt nok for din kontaktperson.
Mexos Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Sånne papirer som fra BMW Norge er døfødt, det har vært hovedproblemet til BMW ombyggere i snart 10 år. BMW Norge leverer ikke ut slike, under noen omstendigheter.Derimot kan du gjøre som mange andre, altså å printe ut x antall hundre sider med deleregistre og/eller gjøre en avtale med den lokale BMW-forhandler som du lager et papir der du skriver opp alle delene du har byttet, og at de verifiserer at det stemmer, noe som jeg anser som det letteste. Derimot spørs det om det er godt nok for din kontaktperson. Ja jeg husker det var et problem når jeg søkte om ombygging til en M3 i vår. Jeg tenkte å få Bmw forhandleren til å vertifisere at de delene jeg bytter ut er de som skiller en 316 fra en 318is. Det var faktisk en som hadde søkt om samme ombygging som meg på trafikkstasjonen idag så skaffer en av oss nødvendig dokumentasjon burde det holde for begge. Men dette burde ihvertfall greit la seg gjøre. Biltilsynet virket veldig positiv så dette skal jeg få til
Galskap Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 rekker du dette nå da julian:P 3 dager til deadline ^^
Mexos Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Skrevet Desember 20, 2007 Hehe, deadline er vel faktisk umulig å klare Ihvertfall siden delene på bilen blir lakkert 1. helgen på nyåret Lakkereren min drar til Nord-Norge på juleferie, noe han nesten må få lov til Har prioritert litt julegavehandling og sånt selv disse dagene så er ikke gjort så mye. Men jeg drar ikke til Oslo på nyåret uten bil. Så jo lenger tid det tar, jo lenger ferie får jeg
Mexos Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 Imorgen starter den store skrudagen Da kommer Han som hjalp til med å ta ut motoren for å hjelpe meg og sammen er vi dynamitt så skal nok få gjort en del imorgen Så blir det bestilt opp litt mer deler så alt blir i boks
Mexos Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Skrevet Desember 29, 2007 Har koblet om stikket på motornettet nå. Gjorde følgende koblinger i tilfelle noen skal gjøre det samme: E36 -> E30 12 Brun/Fiolett (Vanntemp) - > 4 Brun/Fiolett 13 Grønn/fiolett(Bensinpumpe) -> 13 Grønn/Fiolett 15 Sort/Grønn (Starter Shedder relay) -> 15 Sort/Grønn 18 Sort/Gul (Starter) -> 18 Sort/Gul 19 Hvit/grønn (SI reset) -> 11 Hvit/Blå 20 Sort (Turteller) -> 9 Sort 21 Tykk Grønn (Spenning+) -> 7 Tykk grønn 23 Brun/Grå(oljetrykk) -> 5 Brun grønn 25 Blå (Ladelampe) -> 1 Blå Dette var info jeg fant på nettet til M50 25 pin mot E30 20 pin. Regner med M42 har samme plassering da stikkene må være like på alle nettene? Sitter igjen med noen ubrukte ledninger: E30 stikket: 6 Grønn/Gul 8 Hvit 14 Sort Hvit 16 Hvit Sort 17 Brun 20 Rød gul Noen av disse som må brukes? Hva skal de eventuelt kobles opp mot? Ubrukte ledninger på E36 Stikket: 4 Sort/Blå 5 Grå/Sort 6 Fiolett/Grå 7 Sort/Fiolett 8 Grå 10 Blå/Gul 11 Brun/Gul 14 Sort/Hvit 16 Hvit/Gul 17 Hvit/Fiolett 21 Grønn/Hvit Tykk 24 Sort/Hvit Fikk også festet gassvaieren til motoren idag da delene til spjeldet var hentet rett før jul Venter enda på kameraten min som skal komme å hjelpe meg. Han tar vel turen ikveld så blir kanskje gjort litt mer da. hadde planer om storskruing idag, men har ikke blitt det enda
Mexos Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 Da er katalysator og Ac Schnitzer effektanlegg bestilt fra Koed bestilte med nye bmw rondeller, pærer til sideblinklysene, manual til bilen, lommelykt til ladestasjon i hanskerommet, to nye deksel til døråpnerne foran, repsett klips til dørtrekket på førerdøra pluss no småtteri jeg sikkert har glemt Etter å ha ladet batteriet i et døgn prøvde jeg å starte bilen idag. Vridde om nøkkelen og hørte et klikk ifra et rele, men ikke no mer. Coupelyset lyste plutselig mye dårligere når jeg vrei om nøkkelen også. Tror batteriet mitt er gåent så skal kjøpe nytt. Men så når jeg skulle koble fra batteriet merket jeg at pluss polen var varm. Så må være en plass det går fryktelig mye strøm! Forstår ikke hvordan jeg kan ha koblet noe feil når jeg har brukt oppskriften jeg fikk på bmwccn. Samtidig så er det en egen strømkabel i motornettet til E30 motoren. Prøvde å koble begge på batteriet, men da ble alt svart. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen tips? Begynner å miste litt motivasjon og det er ikke bra. Er så lei av den jævla E30 motoren. Har nesten lyst til å skaffe en ny E36 motor og selge E30 motoren videre til noen med E30. Hadde det vært en E36 motor som jeg ble fortalt hadde jeg vært ferdig for lenge siden! Samtidig sier jeg til meg selv hele tiden at dette må og skal jeg få til!
Galskap Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 sjekk att du har koblet på jordingsledninga på motorfestet! er lett og glemme denne
Galskap Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 må no bare si fra om du trenger no hjelp med skruing ellerno har forsåvidt lite og finne på i disse dager selv da jeg går og venter på ny toppakning som vistnok skal ta år og dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå