TEM Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more ... /1.3054339 Is bil tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mboy Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 var:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Sjekket forsikring på meg når jeg kjøpte bmw'n e36 325coupe... Da skulle de ha 115 000,- hos Vesta... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Jeg forsikret min E30 325i til gjensidige, 20% bonus. 16000 km, kun ansvar, kostet meg 7000 kr.(da var jeg 19 år) Nå har jeg 50% bonus å E30 M3 215hk 12000km full kasko , 13000 kr. Er nå fylt 22 år gammel.Synes ikke det var så ille jeg da igrunn. Med tanke på at 325`n kostet over 20000 kr med kasko. <<< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Jeg synes de over 70 skaper mer problemer i trafikken, enn "ungdommene".... Og til dere "eldre" her inne, har dere glemt hva dere gjorde når dere var unge??? Nei dere var ikkeno bedre. Og må føye til at ALLE her inne har brutt en fartsgrense! Nå er du langt fra sannheten. Alle har brutt fartsgrensen ja, jeg gjør det fremdeles, men det er FARLIG kjøring ungdommer driver med, større fart i svinger enn det de kan mestre, ofte på vått føre også, det er forbikjøring over bakketopper og i eller nær kurver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Tror kanskje det er pga. av at¨ungdommer¨ikke har hatt lappen i 10 år, og ikke har fått ræst ifra seg.. Det er jo gøy å kjøre fort? På bane selvfølgelig, eller Hitler sin vei i Tyskland. Bare en liten digresjon... det er en alminnelig misforståelse at selve konseptet Autobahn ble oppfunnet av Adolf Hitler & Co, men det ble det faktisk ikke. Navnet Autobahn stammer fra 1929... altså 4-5 år før Hitler kom til makten med fraksjonsmordet på Ernst Röhm i 1934. De første delene til den kommende Autobahn ble til da Tyskland hadde forfatningen Weimarrepublikken i perioden 1919-33 (altså før Nazitiden). Testbanen AVUS eller Automobil-Verkehrs- und Übungs-Straße ble bygget allerede i 1921 utenfor Berlin og var en slags prototype på Autobahn. Hitler og ikke minst hans sjefarkitekt Albert Speer så imidlertid et stort potensiale i konseptet og utviklet det videre til hva vi kjenner som Autobahn i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Jeg betaler 7800kr i fullkasko på min 320, Men det er på mamma med 75% bonus På meg hadde det blitt 24000kr. det var dyrt... Jeg betalte 5700 på en 328 coupe med 70% andre året og jeg er 23 år... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Kasko eller? Hvor har du forsikringa hen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Kasko eller?Hvor har du forsikringa hen? Gjensidige... full kasko ja men med bare 12000 i kjørelengde... Men nå tror jeg den koster nesten 10 000 etter at damen knuste den Mistet litt bonus kan du si, har vel 40% nå EDIT: Men faen, det tenkte jeg ikke på, jeg er jo fordelskunde i gjensidige siden jeg har hus, bil, reise,livsforsikring! Blir litt billigere da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Jeg er ute etter en 328 jeg også, så jeg må vel prøve der når jeg finner rett bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 kjøp min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Kanskje det, hvilken mod er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Greit nok, jeg skal ikke si ungdommen er bedre her nå, for ingen er bedre enn andre, det er sannheten. Men som det sies, store prosentdeler av ungdommen som nylig har fått lappen kjører gjerne litt hardt fra seg, dvs mer enn de behersker, tar sjangser. Men det finnes faktisk de som kan kjøre fra seg uten å ta sjangser og, så jeg syns det er feil å bruke ordet ALLE ungdommene. Det er forskjell fra å kjøre aktivt, kjenne draget fra motoren, føle kreftene og akslerere opp til moderate hastigheter på strekker hvor det er lite trafikk og god sikt enn det er på de som tar forbikjøringer i svinger, eller legger seg på tverra (prøver seg på breisladder de egentlig ikke har lært seg..) på smale uoversiktlige svinger. Har også hørt snakk om at det skal bli forbudt for 18 årige gutter å kjøre bil i helgene, samt forbudt å ha personer under 20 år i bilen før man selv har passert 20 eller noe slikt, MEN jentene skal få lov til alt dette, snakker man ikke da kjønnsdiskriminering også eller? Så vil jeg bare ha sagt, at de som virkelig lever for bil og motor, de raser nesten alle litt fra seg til å begynne med, det er en del av opplevelsen med å ha sin egen bil på veien, og ha lov til å kjøre! Om så aldersgrensa blir øket til 20 eller 25 år, hva så, har "ungdommene" mer erfaring i trafikken av den grunn? 18 eller 20-25, en plass må ALLE begynne, erfaring og kunnskap kommer ikke av alderen, det kommer av opplevelsene man har hatt i trafikken, enten de er gale eller ei.. skulle det vært en måte å sørge for at nye i trafikken ikke kjører seg og andre ihjel, så måtte det blitt satt hk/nm og hastighetsbegrensninger det første året. Det har jeg større tro på. (selv om jeg ikke har lyst at nettopp det skal bli innført, da jeg selv har over snittet førstebil når det gjelder hk/nm) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Man blir straffet når man har bmw og ung virker det som. Sjekket forsikringen på en 525 91mod for 5år siden og dem skulle ha 35tusen og da var jeg 19år. Kjøpte tilslutt en 91mod E36 og hadde den på faren min med 70% bonus, delkasko, kosta meg 8500 i året 20.000km kjørelengde. Og nu har jeg en E36 318is 92mod og denne står på meg selv, har 40% bonus og kun ansvar og syns jeg betaler fremdeles ganske mye, 8000km i kjørelengde og kun ansvar, må ut med 4900kr. SYKT!!! Og nevnte at jeg har kjørt skadefritt i alle år, blitt påkjørt en gang og en annen gang hadde et vogntog kjørt på bilen min utafor en bensin stasjon Og har kun brukt IF, vriker som om dem er værstingen eller? Skal jo anskaffe meg en 320ci E46 2000mod og nyere, hva må jeg ut med da? 50000kr?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Kanskje det, hvilken mod er det? Sendt pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå