Gå til innhold

kjør som folk. snart går det vel ikke ann å forsiker BMWer..

PIIIPower
 Share

Anbefalte innlegg

Og det finnes mange voksne idioter som sykler langs trafikert veg selv om sykkelstien er rett ved siden av hovedvegen.

Det med at syklister sykler langs traffikerte veier kan også ha noe med elendige sykkelstier å gjøre. Dessuten er en syklist som kommer i 50km/t ganske farlig på en sykkelsti også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her var det mange interesanne innlegg. Min erfaring etter å ha kjørt masse nå i sommer i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland er at det ikke er stor forskjell på hastighetene til yngre mot eldre bilførere. Derimot er det stor forskjell i hvordan man kjører og hvilke sjanser man tar. De yngste utsetter seg selv og andre for helt andre risikoer enn de bilførene som har mer erfaring. Som nevnt kjørte jeg mye nå i sommer i Nord-Europa. Selv om ulykkene oppstår kjapt i høye hastigheter i utlandet så var det likevel verst når jeg kjørte hjem fra Kristiansand til Sandnes. Helt tullball å utsette seg selv og ikke minst andre for fare bare for å komme ett hakk lengre frem i køen. Og de verste av disse bilførene var de yngste. Og det med forsikringer; Selskapene har forskjellige bilmodeller på sin "rød-liste". Kjøper du en Calibra koster det 10 ganger normal premie rett og slett fordi sjansen for skade er 10 ganger større for de som ønsker slik bil. Noe forenklet kanskje, men det er slik de regner på det. Med to gutter på 18 og 20 år vet jeg hvor vanskelig det er å finne den "riktige" bilen og samtidig ha råd til å forsikre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betalte 5000 kr for full kasko på min 316 og forsikret på pappa, han har nemmelig 75% bonus i 6 år, er dette dyrt etter deres mening?? 98 mod E36

jeg har å full kasko på fattern, med 75% bonus i 6 år. betaler 6300 på min E36 320iaM

Syntes jo ikke din forsikring var så altfor gal, er jo tross alt bmw det er snakk om. Min er ikke så mye dyrer selv om jeg har 320, men jeg har maks kjøre lengde på 12 og egenandel på 9000.

hvor lang kjøre lengde og hvor høy egenandel har endel å si, men det som er mest forskjellig, er jo forskjellene mellom forsikringsselskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du kjøre fint i en tid fremover :lol:

Og det er ikke sikkert at bonusen hjelper stort da heller med tanke på årlige indeksreguleringer, generelle prisstigninger/avkortninger i polisen og generalisering ved at forsikringsselskapene skjærer alle over én kam. Når du er gammel nok til å være en ansvarlig bilist blir du bare en annen slags risiko fordi du statistisk er gammel.... :lol:

Helt alvorlig... jeg har forespurt forsikringsselskapene ved hvilken alder man er den "perfekte" kunden... altså under forutsetning av at man har maksimal bonus, maksimal ansenitet og kjører en relativ moderat bil... - jeg har aldri kunnet få et klart svar... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal det faen meg bli bonus! :D

Gjør alltid så godt jeg kan for å unngå at jeg er skyld i ulykker, så får håpe det fortsetter som det har gjort

Men om det er andres skyld så gir du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal det faen meg bli bonus! :D

Gjør alltid så godt jeg kan for å unngå at jeg er skyld i ulykker, så får håpe det fortsetter som det har gjort

Men om det er andres skyld så gir du på?

Ja, alltid :wink: Nei, selvsagt ikke. Regner med de fleste alltid gjør alt for å unngå å krasje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...