Gå til innhold

CD spiller i e46!


Anbefalte innlegg

Hmm, merkelige kommentarer i denne tråden synes jeg. Lyden som en original e46 spiller byr på er faktisk meget bra. Er Alpine som lager disse spillerne. Rett meg om jeg tar feil.

Becker og Blaupunkt lager også originalspillere til BMW. Kommer an på om det er Reverse, Business eller Prof.

Ok. Da er i allefall Business spillerne i e46'ene Alpine. Det var iallefall min! :) Og det er vel slik at flesteparten av e46'ene har business-spiller...

kjennern: Hva erstattet du den originale spilleren med? Husk at m3 er en grisesprek bil, men finnes alltid biler som er sprekere. Tok du den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjennern: Hva erstattet du den originale spilleren med? Husk at m3 er en grisesprek bil, men finnes alltid biler som er sprekere. Tok du den? :)

HeHe, eg tog han ;)

Satte inn en JVC CD spiller, med mp3 og DAB støtte :)

Savner DAB faktisk, syntes det var bra kvalitet på det fremfor FM som er idag.

PS: Vet noen kommer til å si meg imot på det om DAB hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes at mitt anlegg spiller veldig bra, orginalt spiller og høytalere levert av BMW. Høytarene er av merket: Harman Kardon. Har fått veldig mye skrytt av lyden i denne bilen. Er veldig godt fornøyd selv. Står alt i alt 12 høytalere i bilen, alle levert i pakken som ny bil. Bra med bass og diskant og mellomtoner. Mangler egentlig bare en kraftfulle bassen. Vett dere om det er uttak i org. spiller til signalkabler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes at mitt anlegg spiller veldig bra, orginalt spiller og høytalere levert av BMW. Høytarene er av merket: Harman Kardon. Har fått veldig mye skrytt av lyden i denne bilen. Er veldig godt fornøyd selv. Står alt i alt 12 høytalere i bilen, alle levert i pakken som ny bil. Bra med bass og diskant og mellomtoner. Mangler egentlig bare en kraftfulle bassen. Vett dere om det er uttak i org. spiller til signalkabler?

Ditt annlegg er et betydelig mer påkostet annlegg enn det tråden handler om. Annelgget i tråden handler om en standard og relativt enkel BMW Business radio/cd spiller med 6 høyttalere... og lyden er ikke spesielt imponerende. Lyden er ren og klar, men mangler dynamikk og bass... og det er ikke mulighet for AUX inn (iallefall ikke originalt). Det er i tillegg kun de aller siste Business radioene til E46 som kan spille Mp3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere kan kjøpe en omformer å koble på høytalerkablene på ene høytalern i bilen og dermed koble på frosterker med sub, da kan du og bytte ut orginale høytalere å koble de direkte på forsterker eller koble de orginale på forsterkern og jeg vill tru de blir bedre lyd i bilen da,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere kan kjøpe en omformer å koble på høytalerkablene på ene høytalern i bilen og dermed koble på frosterker med sub, da kan du og bytte ut orginale høytalere å koble de direkte på forsterker eller koble de orginale på forsterkern og jeg vill tru de blir bedre lyd i bilen da,

Akkurat gjort det i min E39. Ble en helt annen verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har 2003 mod E46 med original BMW business CD og tenkte jeg skulle prøve å få til en ekstra inngang for en mp3-spiller til å ha i hanskerommet. Derfor fulgte jeg en tråd i dette forum og fikk importert et sett fra england (http://www.nexxia.co.uk/iPod_MP3_Adaptors/bmw.htm) CTVBMX002. Denne funket slik den skulle og ga god lyd med en Creative mp3spiller, ingen forskjell fra CD som jeg kunne høre. Eneste problemet jeg opplevde var at selve koblingen tok litt plass i et ellers relativt trangt dashboard, et problem jeg ikke stresset for mye med å løse (grunnen kommer under).

Problemet mitt er at jeg har kommunikasjonspakken med integrert mobiltelefon, og denne går tilsynelatende inn i eneste frie porten bakpå cd-spilleren.

Så nå sitter jeg her med valget om enten integrert mobil, eller en ekstra ingang for mp3. Valget mitt har falt på mobiltelefonen. Derfor har jeg en pakke med Connect2-koblinger til overs hvis noen er interessert. Pakken kostet 50 pund pluss 260 kr i toll. Prisen kan forhandles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...