Ron Jeremy Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Dessverre et klassisk problem på E30 touring, håper jeg unngår dette.
Dag Thomas Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Da er det jo bare å selge bilen...kan jo ikke kjøre rundt med slik risting!
Andreas1 Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Jeg tipper du har ubalanse i mellomakslingen, evnt slark i innfestingen. "Ga" gass fra undersiden mens bilen girte seg avgårde, og du kan tro det ristet godt fra mellomakselen ved et turtall jeg kan tippe er rundt 90 km/t i lock-up. Ristet godt et stykke til etersom jeg gasset på, men så avtok det når hastigheten ble noe høyere. Nå står det for tur og skifte hardyskive, mellomakseloppheng og "fette" opp knuten i bakenden av mellomakselen. Vil tro du sliter med det samme på din bil, prøv dette og du blir overrasket. Sjampisen kan vi dele på "skål" tråden Jeg hadde en gang en 500SEL som hadde symptomene trådstarter beskriver og der var kast i mellomakslingen problemet. Den bilen hadde jeg ut og inn hos Juul Gulbrandsen sikkert 10 ganger fra problemet oppsto til det var borte, inkludert feilsøking, bomturer (fant ikke feilen), skifte av mellomaksling, nytt skifte av mellomaksling, og til slutt forbedringer det gikk an å leve med. Da er det jo bare å selge bilen...kan jo ikke kjøre rundt med slik risting! Og om noen uker dukker et nytt topic opp på bimmers; "HJELP - Nybilen rister!!!" .
Dag Thomas Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Utrolig nok så skiftet jeg nye vinterdekk før helgen, da vi skulle en tur til gøteborg. Satt på Micehelin X ICE og nå er ristingen helt borte!!! Utrolig
E34Stvg Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Her kommer to merkelige svar, men sannsynnligvis så kan det være en løsning på ditt problem. Det kan hende at du har problemer med bensinpumperele siden bilen er kjørt bortimot 140 tkm. De pleier å bli utslitt rundt da. Symtomene på dette kan bli sjelvinger i bilen. Et annet moment kan være bakluken som må justeres inn da dette er en bærende del av bilen. Er ikke denne i riktig posisjon så kan det oppstå skjelvinger/vibrasjoner.
E34Stvg Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Sorry så ikke at du allerede hadde funnet en løsning på problemet. Men håper alikevell innleget kan være informativt for andre med samme problem.
HiFonics Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Hei. Mye av det du beskriver her, kjenner jeg meg godt igjen på. Hadde risting på rattet, mye av delene foran var byttet. Jeg hadde uorginale M5 felger, prøvde med orginale BMW felger i 16",17" og 18". Ristingen ble mindre med 16", større med 18". Dette var orginale BMW felger, med slitte dekk. Selv med andre felger så ristet det litt, dette er et problem på enkelte E39 modeller. Tannstanga på E39, har en svakehet, dette ble jeg fortalt av verksmester på Stenshagen. Mulig du bør se i den retninngen. Vet at det finnes repsett til dette, søk på nett. Ny/brukt tannstang er dyrt. Jeg ga opp til slutt, solgte bilen. Det er jo ett alternativ det også
Dag Thomas Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Hos meg var det rett og slett dekka som ikke var runde. Fikk de også til å balansere hjula med et såkalt bmw nav. Blir da bedre presisjon på balanseringa.
DieselVegard Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 BMW her skal forøvrig ha fire timers arbeid for disse fire foringene. I Sverige var jobben gjort på litt over 1,5 time. Skandaløst..! Fikk gjort dette av en kompis. Han skiftet alle fire på 35 min
hauken Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 Her kommer to merkelige svar, men sannsynnligvis så kan det være en løsning på ditt problem.Det kan hende at du har problemer med bensinpumperele siden bilen er kjørt bortimot 140 tkm. De pleier å bli utslitt rundt da. Symtomene på dette kan bli sjelvinger i bilen. Et annet moment kan være bakluken som må justeres inn da dette er en bærende del av bilen. Er ikke denne i riktig posisjon så kan det oppstå skjelvinger/vibrasjoner. interessant dette,min bil rister,og bakluka er sånn helt uten videre blitt skjev...de høres jo helt utrolig ut,men kan dette virkelig ha noe med risting i bilen å gjøre?
Kjennern Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 Min bakluke var også skjev, gikk ikke helt ned øverst til høyre. Også var den veldig treg å bruke. Viste seg å være utslitte hengsler faktisk..... 6100,- måtte jeg ut med. Måtte lakeres også. Bytta begge da når jeg først måtte bytte den ene.
Kjennern Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 BMW her skal forøvrig ha fire timers arbeid for disse fire foringene. I Sverige var jobben gjort på litt over 1,5 time. Skandaløst..! Fikk gjort dette av en kompis. Han skiftet alle fire på 35 min Det værste her er at Autozentrum i Oslo skulle ha 10.000,- for å bytte de 4 travers foringene på min Vet ikke om de regna feil, men jeg spurte 2 ganger + at jeg fikk det skriftelig. Fikk en bekjent til å bytte dem en kveld for en slik og ingen ting
hauken Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 Min bakluke var også skjev, gikk ikke helt ned øverst til høyre.Også var den veldig treg å bruke. Viste seg å være utslitte hengsler faktisk..... 6100,- måtte jeg ut med. Måtte lakeres også. Bytta begge da når jeg først måtte bytte den ene. min stikker opp på høyre side,ja,har prøvd og justere,men blir bare verre...
Kjennern Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 Min bakluke var også skjev, gikk ikke helt ned øverst til høyre.Også var den veldig treg å bruke. Viste seg å være utslitte hengsler faktisk..... 6100,- måtte jeg ut med. Måtte lakeres også. Bytta begge da når jeg først måtte bytte den ene. min stikker opp på høyre side,ja,har prøvd og justere,men blir bare verre... Er luka tung? Det jeg merket etter bytte er at jeg kan løfte opp luka med lillefingern. Skal ikke noe kraft til. Før måtte jeg ta skikkelig i.
hauken Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 Min bakluke var også skjev, gikk ikke helt ned øverst til høyre.Også var den veldig treg å bruke. Viste seg å være utslitte hengsler faktisk..... 6100,- måtte jeg ut med. Måtte lakeres også. Bytta begge da når jeg først måtte bytte den ene. min stikker opp på høyre side,ja,har prøvd og justere,men blir bare verre... Er luka tung? Det jeg merket etter bytte er at jeg kan løfte opp luka med lillefingern. Skal ikke noe kraft til. Før måtte jeg ta skikkelig i. selve luka er ok,men de er hengslene på vindusruta som er problemet,går tregt ja,bakruteviskeren fungerer heller ikke,virker som den bender..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå