T.R.Melum Skrevet August 2, 2007 Share Skrevet August 2, 2007 hmm... denne lesingen liker jeg dårlig! Min bil står nå på et verksted i Trondheim (EMM Sport) for skifte av diff og drivaksel, håper for gudsskyld at de ikke testkjører den slik som beskrevet i innlegg ovenfor! Var påpasselig med å nullstille kjørecomputeren, men det er jo enkelt å nullstille den igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 2, 2007 Share Skrevet August 2, 2007 Jeg er også livredd for å sette fra meg bilen på verksted i Norge.Så jeg drar heller til Hamburg og leverer den inn på service, der er de ikke interessert i å prøvekjøre, de har sett det meste før. Satt bilen fra meg på Star Bil i Skien for hjulstillingskontroll, og den var gått 9 km etterpå. Enda jeg ga klar beskjed om at den ikke skulle kjøres. Ikke så mye synes kanskje noen, men for meg er det totalt uakseptabelt, og jeg kommer aldri til å bruke det verkstedet igjen. Jeg gidder ikke betale for andres morro. Hvem vet hva som har foregått av galskap, med rusing av kald motor, grisekjøring etc. Fortalte til serviceberateren på BMW Hamburg om denne fine lille tradisjonen vi har i Norge angående prøvekjøring av kundebiler, og han stirret på meg med svære glugger. Han trodde vel jeg satt og løy. For dem var dette helt utenkelig, annet enn i jobbsammenheng, og da bare etpar kilometer, maks. Til dem som driver med dette, håper dere blir oppdaget, og får skikkelig h****** med bileieren. Det skulle ihvertfall jeg laget! På en hjulstillingskontroll må bilen prøvekjøres etterpå for å kontrollere om rattet ble rett, men hadde dem kjørt 9 km med min M3 hadde de nok fått høre det!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet August 2, 2007 Share Skrevet August 2, 2007 Jeg leverte inn min E30 for tectylbehandling, og tok km stand før innlev. Ga også eieren beskjed om at bilen ikke måtte kjøres noe da datasprutet kun hadde grunnmapp. (nybygget turbomotor) Da jeg fikk den igjen hadde den gått 14km. Det var da enkelt å mistenke hjelpemannen der, en guttunge på 18-19 år. Men alle sverget på at ingen hadde rørt den, selv om jeg var sikker på tallene jeg hadde notert. Jeg bruker ikke den sjappa noe mere kan du si! Har senere fått komentaren"når du setter inn en slik bil må du forvente at den blir testa litt" Og dette kommer fra folk som jobber på div verksteder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet August 2, 2007 Share Skrevet August 2, 2007 Håper virkelig ikke dere som har hatt biler som har blitt kjørt uten deres samtykke og/eller kjøres når dere sier de ikke skal har betalt for det de har utført. De må jo kunne følge kundens ønske, og kjøring av biler når det ikke absolutt må gjøres er jo helt horribelt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet August 2, 2007 Share Skrevet August 2, 2007 Er vanlig praksis å ta en liten kjøretur før (sammen med kunden for å høre på ulyder osv) og etter for å teste at det funker som det skal. Rundt der jeg jobber er det en del ruter på 1-3 km som er greie å ta. Er bedre at vi oppdager evt. feil enn at kunden får problemer i første sving. Det med at biler blir litt hardt kjørt er dessverre et kjent fenomen. Kjenner til tilfeller der mekanikere er blitt tatt i full sladd ut av rundkjøringa mens kunden sto å så på. Det ble dyrt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 2, 2007 Share Skrevet August 2, 2007 Ikke god lesing dette her. Selv misstenker jeg at minst en av ripene i døra mi kommer fra en løftebukk på et av verkstedbesøkene mine. Kom på det når jeg hjalp verkstedmannen med håndbrekket mitt i forbindelse med eukontrollen. Ikke mye plass til å åpne dørene når den står på bukken. Faktum jeg vet er at hvertfall ingen av de uavhengige verkstedene jeg har vært på har brukt setetrekk. (Vet ikke med Trondrud) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frossi Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Hm, er dette en person jeg evt kan benytte meg av også? Hva/hvor er Furubakken? Se: http://www.furubakken.no/ Har svært god erfaring med dette verkstedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KiMMerN Skrevet August 6, 2007 Forfatter Share Skrevet August 6, 2007 hørte om en som hadde en X5 som hadde chip og kompressor,når den hadde vært inne til service så hadde noen som jobbet på det verkstedet tatt den med ut på en offroad tur i skogen. det var en bil til godt over millionen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Jeg har også dårlige erfaringer med at verkstedet har tatt seg til rette. Kan nevne bulk i fremskjerm (uten at de ville ta på seg skylda) og råkjøring med kald motor mens jeg så på. Kan si det sånn at jeg ble lettere sjokkert da reperatøren dro på for fullt ut fra verkstedet med min gamle M106 som er veldig ømtålig for hardkjør på kald motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaphod Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Ikke hyggelig lesestoff for en som snart skal ha bilen på verksted ivertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KiMMerN Skrevet August 6, 2007 Forfatter Share Skrevet August 6, 2007 alle verksteder er vel ikke sånn. noen er vel litt mer nøye og passer litt mer på enn andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 prata med en mekaniker kompis som kunne bekrefte at de liker å få inn motorsterke biler. ekkel tanke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frossi Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 prata med en mekaniker kompis som kunne bekrefte at de liker å få inn motorsterke biler. ekkel tanke.. Mekanikerne er vel motorinteresserte (som mange av oss ..) som synes det er "mer interessant" å skru på en M3/M5 motor enn de "vanlige" 1,6; 1,8 eller 2 liters motorene. Det at de liker å få inn slike biler er ikke ensbetydende med at de benytter enhver anledning til å kjøre fletta av bilen under dekke av at det er nødvendig prøvetur.... Det er i så tilfelle helt uakseptabelt og noe som verkstedet må slå ned på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 På en hjulstillingskontroll må bilen prøvekjøres etterpå for å kontrollere om rattet ble rett Hæ? Man setter jo rattet rett, og justerer så. Hvorfor skulle man trenge kjøre noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Se: http://www.furubakken.no/Har svært god erfaring med dette verkstedet. Takk for det. Kom på en teori her; Grunnen til at de er så uentusiatiske når jeg leverer inn bilen, er at de skal ha meg til å tro de nesten ikke har interesse av å kjøre bilen bort til bukken en gang, mens de egentlig klapper inni seg av fryd for gratis underholdning i opptil flere dager... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå