Gå til innhold

Overgang fra 4 syl til 6 syl! Min fortelling!

ReWrite-
 Share

Anbefalte innlegg

Rekke 6"er noe for seg sjøl ja(lyden er halve opplevelsen), har riktig nok ikke eid en rekke 6"er enda, så vannet i munnen begynner å renne ut snart, blir mest sannsynelig å selge min E36 318is til fordel for en E46 coupe med rekke 6"er. Dette er noe jeg har hatt lyst til på lenge, og nu ser det ut som det kan bli en realitet.

Det er den lyden som gjør all forskjell for min del, selfølgelig litt mer drag med større motor da, men hakke tenkt å kjøre drag heller, bare å eie en rekke 6"er blir nok med en ok effektanlegg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg personlig synes ikke 6erne til BMW er oppskrytt, men det er ingen som har skrytt hemningsløst av m20b20, men jeg syntes det var en gledelig overraskelse, og som folk sier så er lyden halve opplevelsen.

Motoren går som en dass på lavt turtall, men den er fortsatt elastisk nok til og dra seg greit opp. Og deilig og vøre kvitt de kjipe rekke 4 ristingen..

Nå har jeg ikke vært så heldig at jeg har fått kjørt noe særlig med m50 maskiner, men min neste BMW vil nok være en E34 med en 2,5 evt en 3l v8.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips:

Styr unna 530. Ihht det jeg har lest tørst maskin som i realiteten ikke går noe særlig bedre enn 525 og vil ha mye turtall for å yte. Det hevdes at det var en god grunn til at BMW droppet denne maskinen etter kun to år på markedet.

540 derimot...myyye bedre drag enn disse mindre maskinene og omtrent samme forbruk som 530. Dog har jeg ikke prøvd 530/540 selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver person som har kjørt 4 og 6"er vet at det er store forskjeller, ja nå snakker jeg om lydopplevelsen, den er helt unik :D

Klart en 318is med 140hk går ca like godt som en 320i 150hk. Er inne på E36 nu, da jeg vet dette med sikkerhet. Men 320i har jo denne 6"er lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At seksere er oppskrytt vel! :wink::twisted:

Du kan ikke mene at du får samme type lyd av rekke 6 som du får av rekke er 4 selvom det er samme volum? Det blir en annen tone. Sånn er det også med v8 osv. En annen tone.

Det at du kan få "rå" lyd av både 4, 6, 8, 10 er ikke umulig. Hvilken tone er det du ønsker? Tone ble kanskje litt feil forklart. Det mye man kan gjøre med et godt bygd eksosannlegg. Men du får ikke flere hull i blokka :shock:

glemte bare, på hvilken måte er 6er oppskryt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips:

Styr unna 530. Ihht det jeg har lest tørst maskin som i realiteten ikke går noe særlig bedre enn 525 og vil ha mye turtall for å yte. Det hevdes at det var en god grunn til at BMW droppet denne maskinen etter kun to år på markedet.

540 derimot...myyye bedre drag enn disse mindre maskinene og omtrent samme forbruk som 530. Dog har jeg ikke prøvd 530/540 selv...

BMW E34 530iV8 bruker faktisk OVERRASKENDE lite bensin..Så tror du har hørt feil. Den bruker mindre enn 525i. Har kjørt mange forskjellige og syns de er flotte å kjøre og klarer vel å kjøre greit på 0.8 på mila..

Fra r6 til V8..Syns jeg nesten er like stor overgang som fra rekke6 til rekke6.. :)

M20B20/25 har veldig flott lyd..Mye finere enn M52 syns jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et eksempel da 318is og 320 går ganske likt... Sa ganske!!! Men 6ern er jo mye "grommere" forde. Rå lyd og sykt drag. Prøv og dra en tungt lasta henger med 318is vs 320. Da finner du ut at 6ern er mye bedre. Er ikke orntelig bmw viss det ikke er 6ern. Det sier tilomed morra mi på 50 år. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier du kun fordi du kjører firer... :lol:

Oj... dette var relativt enkle tanker... :roll: ... Jeg har hatt min dose rekkeseksere, boxerseksere, V8´ere og rekkefirere... alt til sitt bruk. Mener du også at rekkeseksere er mindreverdige hvis man selv kjører en bil med f.eks V8 motor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt at "det er ikke bmw uten rekke6" osv - og bare i denne tråden er det jo flere som prater om hvor fantastiske de er.

Men hva er egentlig fordelen med sekser? Finere lyd og behagelig gange ja, men der stopper det også. De tar større plass, veier mer, bruker mer bensin, og i min M52B28 sitt tilfelle - så mangler den også det kule med gode sugemotorer - turtallsvillighet og respons. Motorene i E36 og E46 M3 (f.eks) er sikkert fantastiske - men det er ikke fordi det er seksere.

Så ja.. oppskrytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt at "det er ikke bmw uten rekke6" osv - og bare i denne tråden er det jo flere som prater om hvor fantastiske de er.

Men hva er egentlig fordelen med sekser? Finere lyd og behagelig gange ja, men der stopper det også. De tar større plass, veier mer, bruker mer bensin, og i min M52B28 sitt tilfelle - så mangler den også det kule med gode sugemotorer - turtallsvillighet og respons. Motorene i E36 og E46 M3 (f.eks) er sikkert fantastiske - men det er ikke fordi det er seksere.

Så ja.. oppskrytt.

Ja, Enkelte tror R6er er bmw, noe jeg syns er teit! iom at de lager biler med 4, 6, 8, 10 sylindre.. Men så var det sånn at R6 er lett å få tak i, koster lite. spesielt de litt eldre bilene. Men jeg er helt enig med hagenisse når det gjelder turtallsvillighet og respons. Syns rett og slett m50b25en jeg hadde var treig. men etter mange modifikasjoner, så begynner det å bli bedre! Men kan ikke akkurat sammenlignes med Lyden og Responsen gunner har på sin M5! Hører den fortsatt synge når han gir på og går av gassen på glatta :lol:

xxx: ta og gjøre litt mer research før du lar dine enkle tanker rakke ned på fredrik. Han har kjørt MANGE raske biler, med store, små, billige motorer. Grunnen til at han har den bilen han har idag. er vel at han har blitt eldre( gammel?;) ) Og vet at han trenger noe bil med stooor motor! Han vet at han klarer seg med det han har.

For min del, bryr jeg meg ikke så mye om motor. Har hørt "ROPA" sin Is motor flere ganger og liker lyden på den, Har hørt min egen bil og liker lyden på den.

BTW: R6er er borte.. M3en har gått over til V8! M5 har V10.

enda en edit: kan ikke vi ropa ta oss en tur og grensen, mangler voksen brus :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...