Odd-M Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Det sier du kun fordi du kjører firer... Oj... dette var relativt enkle tanker... ... Jeg har hatt min dose rekkeseksere, boxerseksere, V8´ere og rekkefirere... alt til sitt bruk. Mener du også at rekkeseksere er mindreverdige hvis man selv kjører en bil med f.eks V8 motor ? Les min kommentar på nytt. Denne gang forsøk å forstå mitt forsøk på en humoristisk undertone. Smileyen min var ment å underbygge dette. Det var på ingen måte ment som en spydig kommentar rundt ditt bilvalg.. Mange av mine "drømmebiler" har rekkefirer, f.eks S14. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Det sier du kun fordi du kjører firer... Oj... dette var relativt enkle tanker... ... Jeg har hatt min dose rekkeseksere, boxerseksere, V8´ere og rekkefirere... alt til sitt bruk. Mener du også at rekkeseksere er mindreverdige hvis man selv kjører en bil med f.eks V8 motor ? Les min kommentar på nytt. Denne gang forsøk å forstå mitt forsøk på en humoristisk undertone. Smileyen min var ment å underbygge dette. Det var på ingen måte ment som en spydig kommentar rundt ditt bilvalg.. Mange av mine "drømmebiler" har rekkefirer, f.eks S14. S14? du er en skap japser? ser du har en slik F7? hvilken modell er det du har? hadde en F7 orange for en stund siden som jeg solgte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReWrite- Skrevet August 6, 2007 Forfatter Share Skrevet August 6, 2007 Eneste jeg vet er at min m20 elsker turtall, så virker jo rart at BMW har gjort m52b28en lite turtallsvillig? Men hva vet vel jeg, jeg har ikke god nok erfaring med R6 og bmw til og uttale meg. M10b18 derimot har jeg hatt min tid med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 S14? du er en skap japser? ser du har en slik F7? hvilken modell er det du har? hadde en F7 orange for en stund siden som jeg solgte.. Skap japser? Tja, var veldig ivrig med turtallsvillig Honda i mine tidligste ungdomsår. Første prøvetur i en motorsterk og leken bakhjulstrekker så var det slutt på den entusiasmen gitt... Hehe! Med S14 mener jeg selvsagt fireren som står i E30 M3, ikke Nissan. Jobber litt med tankegangen rundt en prosjekt med vanlig E30. Mange planer og drømmer foreløpig. Har en sort 04 EXT med 365 beltelengde. Artig leketøy! Har prioritert mc og snøscooter høyere enn bil de siste 5 årene. Har droppa mc grunnet diverse forhold (førerkortbeslag, kræsj/velt/påkjørsel osv), men snøscooter skal jeg ha. Har forøvrig også en 02 ZL 600 til fruen som vurderes solgt grunnet overgang til nyere redskap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Eneste jeg vet er at min m20 elsker turtall, så virker jo rart at BMW har gjort m52b28en lite turtallsvillig?Men hva vet vel jeg, jeg har ikke god nok erfaring med R6 og bmw til og uttale meg. M10b18 derimot har jeg hatt min tid med b28'n er gjort slik at den får maks dreimoment ca 1000omdr tidliger enn f.eks m50b25.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Ta et eksempel da 318is og 320 går ganske likt... Sa ganske!!! Men 6ern er jo mye "grommere" forde. Rå lyd og sykt drag. Prøv og dra en tungt lasta henger med 318is vs 320. Da finner du ut at 6ern er mye bedre. Er ikke orntelig bmw viss det ikke er 6ern. Det sier tilomed morra mi på 50 år. hehe Sykt drag i en 320i? Kanskje hvis det hadde vært nedoverbakke med 85% helling..Altså nesten rett ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mboy Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Ta et eksempel da 318is og 320 går ganske likt... Sa ganske!!! Men 6ern er jo mye "grommere" forde. Rå lyd og sykt drag. Prøv og dra en tungt lasta henger med 318is vs 320. Da finner du ut at 6ern er mye bedre. Er ikke orntelig bmw viss det ikke er 6ern. Det sier tilomed morra mi på 50 år. hehe Sykt drag i en 320i? Kanskje hvis det hadde vært nedoverbakke med 85% helling..Altså nesten rett ned. I forhold til andre merker med 2 liter så er det bra drag. Tenker ikke i forhold til m3 osv. Men sykt var kanskje feil ord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Rå lyd og sykt drag. Prøv og dra en tungt lasta henger med 318is vs 320. Da finner du ut at 6ern er mye bedre. Øh...? 320 er jo bare marginalt sterkere (150hk/190nm vs 140hk/175nm). Sliter 318is med å dra en henger, så gjør 320 det også. Og sykt drag? Honda har to-litere på 250hk og bmw også har hatt to-litere med langt mer effekt enn det 320 har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Det sier du kun fordi du kjører firer... Oj... dette var relativt enkle tanker... ... Jeg har hatt min dose rekkeseksere, boxerseksere, V8´ere og rekkefirere... alt til sitt bruk. Mener du også at rekkeseksere er mindreverdige hvis man selv kjører en bil med f.eks V8 motor ? Les min kommentar på nytt. Denne gang forsøk å forstå mitt forsøk på en humoristisk undertone. Smileyen min var ment å underbygge dette. Det var på ingen måte ment som en spydig kommentar rundt ditt bilvalg.. Mange av mine "drømmebiler" har rekkefirer, f.eks S14. Er vi blitt gamle og grinete? Det burde ikke være vanskelig å forstå at dette var humorsitisk ment fra "trippel-x". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mboy Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Jeg merka hvertfall forskjell. Seksern er sterkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Ja.. men er det fordi effekten er høyere eller fordi det er en sekser...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Er vi blitt gamle og grinete? Det burde ikke være vanskelig å forstå at dette var humorsitisk ment fra "trippel-x". Jeg tviler på om alder er et avgjørende poeng i denne diskusjonen, men hvis jeg misforsto "xxx"... beklager jeg naturligvis det. Jeg er forøvrig enig med ham i at S14B23 motoren er et godt eksempel på hva BMW kan få til med en rekkefirer... når de altså vil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mboy Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Ja.. men er det fordi effekten er høyere eller fordi det er en sekser...? Ca samme effekten. Men 6ern er mer villig til og dra TUNG. Selv om de går ca like bra. Men det er sikkert noe med motorvolum og gjøre. Sikkert noen med bra motorkunskaper her som han svare bra på hvorfor det er sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puyol Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Synes det blir dumt å si at sekseren er oppskrytt. At de ofte bruker mer bensin i forhold til ytelse er det ikke å si noe på. Men i forhold til en 4'er har en 6'er en helt annen gange, og gir en helt annen kjørefølelse mener nå jeg. Selv om mange firere går bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 b28'n er gjort slik at den får maks dreimoment ca 1000omdr tidliger enn f.eks m50b25.. Ikke kun dreiemomenttoppen ligger lavere, men faktisk selve effekttoppen på M52B28 motoren ligger 600 rpm lavere enn for M50B25 motoren. Det er litt ETA preg over M52 motorserien... der bensinøkonomi er i fokus på bekostning av turtallsvillighet. ETA betyr "e" på gresk og henspiller på "economy" i forbindelse med f.eks E30 325e som hadde en M20B27 motor som litt avhengig av marked utviklet 122 HK ved lave 4250 rpm og solide 230 Nm ved 3250 rpm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå