Gå til innhold

Synspunkter på felger til E46 touring

larserso
 Share

Felgalternativer  

24 stemmer

1. 1. Felgalternativer

• BBS CH
      8
    • Hamann HM2
      6
    • Hartge Classic replica
      10

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal ha nye felger og dekk på bilen min. Det er forferdelig vanskelig å bestemme seg for hva man skal kjøpe. Er usikker på hvilken stil jeg skal gå for, så vil spørre folket :)

Jeg skal ha 18" felger. Har i utgangspunktet tenkt meg 8-8,5" brede med 225 dekk rundt om. Men, BBS CH frister veldig med 10" og 255 bak. Vil denne dimensjonen subbe på touring mon tro?

Har dere andre gode forslag til alternativene under?

Her er mine tre hovedalternativer:

BBS CH:

(Stilig motorsportfelg, men blir kanskje seende litt liten ut i 18" med så stort parti i midten og litt for lite kant?)

bbschip4.jpg

Hamann HM2:

(Veldig stilige og rene, men kanskje for bred kant? Har ikke sett denne i virkeligheten selv. Noen som vet om noen i Oslo?)

hm2alpinewhitexa9.jpg

Hartge Classic Replica:

(Klassisk og tidløs, men kanskje noe kjedelig i forhold til de andre?)

hartgeclassicmh2.jpg

(håper folk ikke tar seg nær av lån av bilder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at BBS CH evt kommer med Michelin Pilot Exsalto, Hamann kommer med Hankook S1 Evo, mens Hartge Classic Replica kommer med Kumho KU31.

Noen meninger om forskjellig eller samme bredde rundt om mtp. subbing og sporing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen der var jo gamlebilen jo! :)

Ikke noe subbing der med 8,5" og ET40.

Siden jeg har hatt Hartge-felgene, ville jeg nok valgt BBS CH. Men synes de blir mye penere i 19" da, nettopp pga det du sier med stort parti i midten. Og absolutt penest med litt bredere bak.

Ang Hamann-felgene synes jeg generelt at BMW kler felger med litt flere eiker. Er jo pene felger, men synes det blir litt Golf-preg over 5-eiker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamann-felgene har jeg aldri sett i levende live, det eneste jeg vet er at de er grisedyre. Når det gjelder 18" CH så kan jeg i hvertfall love at de ser større ut i virkeligheten enn de gjør på bilder.

Hvis det står mellom HM2, CH og Hartge så ville jeg personlig droppet sistnevnte. Pen felg, men ikke i nærheten av de to førstnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felger må du velge utfra hvilken farge du har på bilen, og evt styling.

HC er mer en pen type felg. Dene passer den "cleane" bilen. Spesielt søvlgrå e46 med helt lett sotede ruter.

CH er råere. Dersom du har mtech 2 eller lignede passer denne bedre. Også da om du har en flott blåfarge på bilen.

HM2 er mer en brutal felg. Trimma bil og barskt utseende.

Breyton blir mer en rånefelg.

Dette er da mine synspunkter ihvertfall. Sleng ut et bilde av bilen dem skal stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felger må du velge utfra hvilken farge du har på bilen, og evt styling.

HC er mer en pen type felg. Dene passer den "cleane" bilen. Spesielt søvlgrå e46 med helt lett sotede ruter.

CH er råere. Dersom du har mtech 2 eller lignede passer denne bedre. Også da om du har en flott blåfarge på bilen.

HM2 er mer en brutal felg. Trimma bil og barskt utseende.

Breyton blir mer en rånefelg.

Dette er da mine synspunkter ihvertfall. Sleng ut et bilde av bilen dem skal stå på

Bilen er en 2004 320d M-tech. Fargen er Orientblå, så det du sier om BBS CH kan jo passe bra:) Den

Har dessverre ikke noen gode bilder av bilen enda da jeg vil få på senk og felger før jeg skal ta en ordentlig fotoshoot. Fikk forøvrig på skilt uten flagg i dag, og det ble mye (!) penere.

Virker som om vi har som om vi har ganske like synspunkter;) Jeg klarer ikke helt å bestemme meg, men slik det er nå står jeg mellom BBS CH og Hamann HM2 (eller noe i den stilen). Kunne tenkt meg O.Z. Gallileo III helt til jeg sjekka prisen... Jeg har fått ganske lik pris (og hyggelig :) ) for BBS og Hamann.

Dårlig bilde av bilen:

cimg0454smallqz4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for innspill! Deres smak er like delt som min skjønner jeg ;)

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg, men valget står nok mellom BBS CH eller Hamann HM2-lignende felg.

Jeg kjører på Michelin Pilot Sport nå med 225 framme og 245 bak. Jeg synes dette sporer noe på dårlig vei, men er helt topp på fin vei (som vi jo har så mye av...). Ble derfor Michelin Pilot Exalto da denne ikke var riktig så retningsfølsomt, men likevel et veldig godt dekk. Fikk beskjed om at Pilot Sport var et ganske ekstremt dekk. Synspunkter?

Om jeg går for BBS CH har jeg veldig lyst til å ha 225/40/18 framme og 255/35/18 bak på hhv. 8.5" og 10" felg. Hamann har så bred kant at der tror jeg at jeg vil kjøre 225 rundt om. Skulle gjerne hatt 19", men fruen bruker faktisk bilen mest så jeg tror det blir for ukomfortabelt på trikkeskinnene i byen...

Noen steder i Oslo de har stort felgutvalg så jeg kan reise og se på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg vet det sikkert så tror jeg du skal slite med 10" bak. Antar det må valsing til da. Har selv bestilt meg 19x8,5" BBS CH til min touring. Vurderte 9,5" bak men etter litt undersøking og tips fant jeg ut at det var lurest med 8,5" fram og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...