Gå til innhold

520 - Hvorfor disser folk denne helt ok,over standard bilen?

PIIIPower
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kort sagt ja.

Ikke nødvendigvis... testene er utført med tilfeldige svenskspesifiserte biler av Teknikens Värld. Modellene kan derfor ha forskjellig tungt ekstrautstyr som klimaautomatikk og soltak. Det er derfor viktig å bruke typegodkjente data når man sammenligner de forskjellige modellene. Jeg tror imidlertid at en standard E39 520i er marginalt lettere enn en standard E34 520i, men ikke mer enn 30-40 Kg.

M52motoren har forøvrig aluminiumsblokk... M50 motoren har stålblokk... vektforskjellen er i området rundt 20 Kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg kjøpte min første 520i E39 for ca to måneder siden, i løpet av disse to månedene har jeg blitt stoppa tre ganger pga for tung gassfot, dog sluppet unna med bare (?!?!?) en bot.. Det skal sies at jeg har en bot på samvittigheten fra før, men det var som ung og uerfaren 18 åring for snart 6 år siden.. Poenget mitt er at selv om det "bare" er 150hk i 520n og den veier 1590kg med meg bak rattet så er det en morsom bil å kjøre.. Ja effekten ligger øverst i registeret, men det er jo da du hører den deilige sekser lyden best..

520i er den av mange biler jeg har eid som gir mest kjøreglede og comfort.. Og jeg har eid mange forskjellige biler og merker..

Nå har E39er begynt å bli veldig billige, da jeg endte opp med å kjøpe denne hadde jeg lett etter bil i den prisklassen lenge.. Men det skal godt gjøres å finne et alternativ til E39 når det gjelder, utstyr, comfort, kjøreglede og hva man får for pengene..

My 2 cents..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også, sånn delvis ut av lufta, at 5-serien ble tyngre for hvert karosseri, helt til E60 kom på markedet, med betydelige mengder aluminium.

E39 hadde betydelig mengde aluminum.

Veldig mye alu i karosseriet. Ikke platene men rammekonstruksjonen. Ikke minst hjuloppheng i alu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kommentarer utover mine feil? :wink:

Ikke annet enn at VAG´s 2.0 TFSI motor er en fantastisk fin motor... rekkefirer med turbo eller ikke. Personlig ville jeg nok ha foretrukket denne motoren fremfor BMW´s kommende alternativ med N42B20 motoren. Dette har jeg forøvrig drøftet tidligere i denne tråden... :D

BMW's nye 4 sylindrede motorer er bedre enn VAG 2.0 (T) FSI på alle områder. De er en nyere konstruksjon med 2. generasjons direkte innsprøyting og har betydelig lavere forbruk (VAG sine har 1. gen).

Bare ta en titt på det helt sykt lave forbruket på nye 320i Coupe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På rett strekke, dvs flyplass var kanskje senatoren bedre på bunndrag, men prøvde du noen gang å bruke rattet og svinge, altså styre imens du kjører ?? ;)

Etter min mening så er BMW overlegen i veigrep og kurvekjøring, takket være 50/50 vektfordeling.

Forresten, finnes det noen andre bilmodeller som kan matche BMW's vektfordeling? (tenker da på mann-i-gatabiler og ikke racing :)

Forresten bra tråd!!! ;)

Noen som ser det komiske her?

Faktisk har den Senatoren sikkert veldig nærme 50/50 vektfordeling.

Så en gammel Opel her om dagen og det var interesant å se hvordan akslene var plassert på bilen. Omtrent akkurat som en moderne BMW eller GT biler.

50/50 vektfordeling er ikke noe nytt. Noen som husker hvordan en T-Ford så ut?

God vektfordling var mye viktigere før når hjuloppheng og dekk var elendige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...