Gå til innhold

Diesel støy!

fast Dog
 Share

Anbefalte innlegg

Var ute å prøvde E39 520d i helgen! Den var chippet og gikk langt bedre enn hva jeg hadde forventet! Det eneste jeg hadde å sette fingeren på var en del støy/bråk fra motoren!Lurer da hvordan 525D er i forhold!

Dempes støyet samt en litt finere gange på sekser så vet jeg nå hva jeg vil ha 8)

Har for tiden ingen 525 eller 530 me "sekseren" som jeg kan sjekke ut, kanskje dere kan dele deres erfaringer :lol:

Mulig å hente noe gromlyd ut fra sekseren me effektanlegg?

Har mast noe grusomt om E39 idet siste, men er jo en grunn te at jeg bruker dere :twisted: hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil aldri få grom lyd i en dieselmotor. Det beste er å få lyden så lav og sivilisert som mulig, og heller trøste seg med at en diesel 6'er låter betraktelig mye bedre enn en rekke 4.

Vet at det aldri kan sammelignes me en rekker sekser, men har faktisk høres dieselmotoren som høres ganske bra ut! F.eks 730 me effektanlegg og benz E280 cdi! v6 i denne! Mercen høres ikke dum ut i det hele tatt!

SYNES JEG :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ein med ein E46 330d. Lyden er noko heilt anna enn med ein liten firsylindra...spesielt under pådrag har du ikkje den forferdelege "klakkelyden" som kjennetegnar mange dieselmotorar. På tomgang høyrer godt at det er diesel, men det er ikkje vanskeleg å høyre at det er eit lite kraftverk som er under panseret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden er noko heilt anna enn med ein liten firsylindra...spesielt under pådrag har du ikkje den forferdelege "klakkelyden" som kjennetegnar mange dieselmotorar.

Det er jo en kjent sak at moderne dieselbiler (inkl. rekkefirere) nettopp ikke har en typisk "raklelyd" under pådrag/akselerasjon. Jeg kan iallefall knapt høre at jeg kjører en dieselbil så lenge bilen er i bevegelse. Når motoren startes en kald vintermorgen høres den imidlertid ut som en liten traktor... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin lyd i diesel 6ern til BMW, eneste som er et irritasjons moment er vininga fra turbo'n. Kjører du med takluka åpen eller vindu oppe så viner det en del fra turbo'n ved pådrag.

Synes egentlig at denne lyden er ganske så hyggelig å høre på :D

Når det gjelder selve lydbildet så er jeg svært overrasket over hvor "sivilisert" dieselen er - selv ved høyere turtall. Regner imidlertid med at dette kan endre seg litt i vinter (som Fredrik er inne på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over her er diesellyden mest hørbar når motoren er kald, ellers så er det helt minimalt også ved akselrasjon. 730d'n min slipper dessuten ikke mye lyd inn. Men kjører man med åpen takluke høres den sinnsyk råe lyden av turboen som jeg forøvrig også hørte på 530d'n.

Helt rått :!::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...