Kjennern Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Da fikk jeg telefon tilbake fra politiadvokaten og hun sa hun var meget flau, for den regelen hun framstilte for meg igår finns neppe. Har nok gått litt vell fort hos hun også.Ny dom. 4mnd, og nå ble jeg rimelig lettet. Hørtes mer korrekt ut der ja. 2 år er ganske så villt spør du meg for den farta der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Flott at de ordent opp, men resten er fortjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet August 15, 2007 Forfatter Share Skrevet August 15, 2007 Flott at de ordent opp, men resten er fortjent Ja resten er fortjent, regna med 3-4mnd så nå kommer jeg til å samtykke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 jaja, gratulerer. Slike feil burde overhode ikke forekomme. Mange ville nok samtykket og bitt tenna sammen i 2år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet August 15, 2007 Forfatter Share Skrevet August 15, 2007 Slike feil burde overhode ikke forekomme. Mange ville nok samtykket og bitt tenna sammen i 2år Nei det er nettopp det, tenk hvor mye feil det er når man ser hvor fort det kan skje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Ja nå kan alle de bedrevitende idiotene som synes to år bare var rett og rimelig knipe igjen, ingen skal komme og fortelle at de hadde akseptert en straff på to år for en så latterlig liten overtredelse Bra at ho dama tok til fornuft, ganske fantastisk at folk med så lite peiling på lover og regler skal ha mulighet til å ødelegge livene til folk så lett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 [qoute]Kjører ikke sånn med caravellen nei, kjørte mors 320. er du politimann eller? eller er det kanskje du som har satt den regelen i prøvetiden? Jeg er verken politimann eller jobber for trafikkmyndighetene. Men er opptatte av at folk skal følge trafikkloven, slik at vi slipper at flere 100 mennesker dør eller blir lemlestet i trafikken hvert år. Da er det ikke rom for noen med lite eller ingen erfaring skal selv bestemme hva som er forsvarlig fartsgrense. Det at karantenetiden for hvor lenge lappe blir inndratte bør økes betraktelig. Eller så ser man tendensen til at rikfolk og pappagutter kjører på og betaler gladelig boten uten at det svir. Det underbygges også av rikfolk kjøper seg fri fra prikkbelasting fra fotobokser ved å la andre si at de kjørte bilen... Jeg har selv vært vært ung og glad i flat pedal. Men etter en del år på veien har jeg erfart at i lange løp ikke er vert ligge presse på grensa til det uforsvarlige, en dag smeller det. Man må tenke på at man ikke er alene på veien. Interssant tråd forresten, som viser hvilke holdninger folk har til bil og trafikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet August 15, 2007 Forfatter Share Skrevet August 15, 2007 Ja jeg skjønner hva du er inne på, men det å utestenge yngre folk lengre og lengre kan vell umulig være løsningen. Straffen som jeg nå fikk ble 9500kr (som faktisk går fra min egen lomme) 4 mnd uten, ny teori og ny oppkjøring ( 2 sistnevnte pukter pga prøvetid) Den straffen kan jeg forstå. Jeg vill bare forsvare meg litt med å si at jeg ikke er i den gruppen totalt uerfaren i trafikken for jeg kjører bil utolig mye vær dag året rundt pga min jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Ja jeg skjønner hva du er inne på, men det å utestenge yngre folk lengre og lengre kan vell umulig være løsningen. Straffen som jeg nå fikk ble 9500kr (som faktisk går fra min egen lomme) 4 mnd uten, ny teori og ny oppkjøring ( 2 sistnevnte pukter pga prøvetid) Den straffen kan jeg forstå. Jeg vill bare forsvare meg litt med å si at jeg ikke er i den gruppen totalt uerfaren i trafikken for jeg kjører bil utolig mye vær dag året rundt pga min jobb. Jeg kan forstå at man i enkelte tilfeller føler seg uretferdig hardt straffet pga. f.eks mindre foreelser i trafikken, men loven er som den er og skal følges av alle. Det hjelper ikke å klage over straffen i ettertid... ønsker man å endre på loven må man i tilfelle påvirke politikerne på Stortinget... som er den lovgivende myndighet i Norge. Jeg er heller ikke enig i at man ikke lærer mer av en streng straff enn en mild straff (type fire måneder uten lappen istedenfor to år uten lappen)... strafferammene skal ha en avskrekkende virkning i tillegg til å ha en lærende effekt. Derfor har man i Norge en progressiv strafferamme som korresponderer med hvor alvorlig forseelsen/forbrytelsen var (det er iallefall teorien). Ergo vil jeg mene at du får en straff som fortjent og som du bør ta som en mann. Kan du kjøre bil fort kan du også tåle å bli straffet så det svir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 La oss feire med en pils Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet August 15, 2007 Forfatter Share Skrevet August 15, 2007 La oss feire med en pils Ja er det en ting jeg kan gjøre mens mnd går. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet August 15, 2007 Forfatter Share Skrevet August 15, 2007 Ja jeg skjønner hva du er inne på, men det å utestenge yngre folk lengre og lengre kan vell umulig være løsningen. Straffen som jeg nå fikk ble 9500kr (som faktisk går fra min egen lomme) 4 mnd uten, ny teori og ny oppkjøring ( 2 sistnevnte pukter pga prøvetid) Den straffen kan jeg forstå. Jeg vill bare forsvare meg litt med å si at jeg ikke er i den gruppen totalt uerfaren i trafikken for jeg kjører bil utolig mye vær dag året rundt pga min jobb. Jeg kan forstå at man i enkelte tilfeller føler seg uretferdig hardt straffet pga. f.eks mindre foreelser i trafikken, men loven er som den er og skal følges av alle. Det hjelper ikke å klage over straffen i ettertid... ønsker man å endre på loven må man i tilfelle påvirke politikerne på Stortinget... som er den lovgivende myndighet i Norge. Jeg er heller ikke enig i at man ikke lærer mer av en streng straff enn en mild straff (type fire måneder uten lappen istedenfor to år uten lappen)... strafferammene skal ha en avskrekkende virkning i tillegg til å ha en lærende effekt. Derfor har man i Norge en progressiv strafferamme som korresponderer med hvor alvorlig forseelsen/forbrytelsen var (det er iallefall teorien). Ergo vil jeg mene at du får en straff som fortjent og som du bør ta som en mann. Kan du kjøre bil fort kan du også tåle å bli straffet så det svir. Jo det er faktisk best å klage i ettertid, det gjør kanskje straffen mildere. 4mnd= helt greit 2år= helt uakseptabelt, er jo samme straff som om du setter deg i bil å kjører med 1.5 i promille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Etter ett par-tre måneder uten lappen har det blitt en vane.. når en så etter 2 år får tatt den igjen så er du akkurat like uerfaren å gassglad som en 18 åring!! (erfaring ja..) Syns heller folk som mister lappen på grunn av altfor stor fart,fyllekjøring osv. skulle blitt tvinga til å se opptak av konsekvenser av slike handlinger! Samfunnstjeneste i stedet for fengsel er en god ide!, koster staten cirka 2500nok i DØGNET å ha en mann i kasjotten! Fengsel er den desidert største rekruteringsplassen for narkotika i norge! satt selv 25 dager for rattfyll. vart tilbydt droger å røykelse i alle slags former! å er det god butikk for samfunnet så vet ikke jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Etter ett par-tre måneder uten lappen har det blitt en vane.. når en så etter 2 år får tatt den igjen så er du akkurat like uerfaren å gassglad som en 18 åring!! (erfaring ja..) Syns heller folk som mister lappen på grunn av altfor stor fart,fyllekjøring osv. skulle blitt tvinga til å se opptak av konsekvenser av slike handlinger! Samfunnstjeneste i stedet for fengsel er en god ide!, koster staten cirka 2500nok i DØGNET å ha en mann i kasjotten! Fengsel er den desidert største rekruteringsplassen for narkotika i norge! satt selv 25 dager for rattfyll. vart tilbydt droger å røykelse i alle slags former! å er det god butikk for samfunnet så vet ikke jeg.. Hmmm... du bør se filem, "A clockwork orange" av Stanley Kubrick... om du ikke allerede har sett den da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 ser vannvittig lite tv/film.. men den så direkte teit ut m.t.p bildene hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå