Odd-M Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Jeg vil se dyno tester med mine egne øyne! Skjønner ikke helt skepsisen til folk, det er jo akkurat samme motorvolum på M50B25 som det er på M52B25, ok så er det mange som mener at 523 leverer 185 hester, men 525 leverer jo 192 hester, så hvorfor skulle man ikke kunne hente ut 192 hester på en M52 med M50 manifold? De som ikke har prøvd dette i praksis burde egentlig ikke uttale seg, joda det er greitt og si at man er skeptisk, men å komme å si at, nei det er ikke mulig det blir for dumt, det er nå bare å lese litt rundt på diverse forum det, dessuten tviler jeg på at Eurosport hadde giddet å lage Manifold kit viss det ikke var vits i. Siden du er så sikker på at dette blir så mye bedre foreslår jeg at du hoster opp bevis i form av effekt- og dreiemomentkurver.
Haug530D Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Ja blir jo endel billigere derfra. Hvor mye kom det på med frakt totalt?Du får legge ut resultatene her når du er ferdig med å byge om, blir jo spennende å se. Edit: Ser jo nå at det står "free shipping" Dette var frakt alternativene fra Understeer: Global Express Mail (3-5 days) +$35 Global Priority Mail (6-10 days) +$25 jeg valgte det første + ett fuel rail cover kom på 409$ 2372,- i norske + moms
Toro Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 ikke ille pris det.. Nesten så jeg må vurdere å sette igang med det samme selv for å teste
hagenisse Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Er mer toppeffekt og mindre bunndrag det man vil ha i en 5-serie med automat da? Bilen vil jo gå _dårligere_ i det turtallsområdet man vanligvis bruker.
Haug530D Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Er mer toppeffekt og mindre bunndrag det man vil ha i en 5-serie med automat da?Bilen vil jo gå _dårligere_ i det turtallsområdet man vanligvis bruker. Dette løser man med større gasspjeld fra Alpina527, men jeg har heldigvis ikke Automat på min
Gustav C. Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Jeg tviler ikke på at det hjelper, men viss den for mer krefter på topp burde den også fått bittelittegranne mere bensin enn bilen får orginalt på topp. Så jeg hadde prøvd med adapsjon og så hørt med et tuning verksted om jeg måtte mappe bilen for den nye effektkurven eller om det holdt med bare adapsjon.
helgeb Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 har skiftet innsug på min 528i. tror jeg brukte ca. 4 timer å bygge om dette inkl. av/på montering av innsuget så det er ikke et så stort problem.merket et helt annet drag på det øvre turtalls registeret. hjelper også og skifte gasspjeld, noe jeg ikke har foretatt meg ennå men det kommer vel. så det er ikke noe å lure på- kjør på!! Kjøpte du ferdig kit? Fra hvor? flyttet bare over den plastenheten som sitter i bunn av innsuget. maatte skjaere hull i m50 innsuget da men ikke noe problem. saa lagde jeg noen plater til dyserailen
Bmw 523iat Skrevet August 17, 2007 Forfatter Skrevet August 17, 2007 her var det mange meninger:) ble litt i tvil, ville helst hatt litt jevnere drag på mellomregisteret å litt mer hk. men passer disse 528 kittene på 523i? Snakka, med trimchip.com å de mente at med å skifte til m50 innsugsmanifold å en chip skulle jeg lande rett over 200hk, men dem skulle ha 12000 for jobben, da kan jeg vel heller slenge i en 3,8l m5 motor. Hvor mye må til for å bygge inn en m5 3,8l da hehe. passer motorfester? gearkasse? må vel ha med hjerne til motoren å muligens ledningsnett. Hvor mye tåler en steptronic kasse på 523? Ble litt mange spørsmål på en gang dette:) men men
Haug530D Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 her var det mange meninger:) ble litt i tvil, ville helst hatt litt jevnere drag på mellomregisteret å litt mer hk. men passer disse 528 kittene på 523i?Snakka, med trimchip.com å de mente at med å skifte til m50 innsugsmanifold å en chip skulle jeg lande rett over 200hk, men dem skulle ha 12000 for jobben, da kan jeg vel heller slenge i en 3,8l m5 motor. Hvor mye må til for å bygge inn en m5 3,8l da hehe. passer motorfester? gearkasse? må vel ha med hjerne til motoren å muligens ledningsnett. Hvor mye tåler en steptronic kasse på 523? Ble litt mange spørsmål på en gang dette:) men men For å ta det ene spørsmålet først da, det er ikke noe 528 eller 523 kit, dette er kit som skal passe på M52B25 og M52B28 og disse sitter i 323,328 og 523,528, kittene passer vel også til M3.
Geir Anders Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Effektkurve http://www.eurosporthighperformance.com ... 36328i.pdf
Haug530D Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Ja blir jo endel billigere derfra. Hvor mye kom det på med frakt totalt?Du får legge ut resultatene her når du er ferdig med å byge om, blir jo spennende å se. Edit: Ser jo nå at det står "free shipping" Skal gjøre det, når jeg får tid å sette det på, har nylig blitt pappa for andre gang, eller snart 2mnd siden, så babyen tar mye tid, men jeg må uansett ha en momentnøkkel som takler 15nm, skulle vel hatt en i området 5-20nm eller noe sånn, noen som vet om en side som selger billige i det området? her på Bømlo er det jo ingen sjapper som har selvfølgelig.
Pauls1 Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Er mer toppeffekt og mindre bunndrag det man vil ha i en 5-serie med automat da?Bilen vil jo gå _dårligere_ i det turtallsområdet man vanligvis bruker. tviler på at den vanlige mann i gata merker noe til dette bunndraget som man mister. mistet vel ca 10nm(tror jeg det var..) når jeg Bytta innsug på min gamle 328. jeg merket i allefall ikke at det manglet noe bunndrag. det jeg derimot merket var at jeg fikk betydelig bedre toppeffekt, råere lyd og at bilen gikk 0,5sek raskere fra 0-100
Haug530D Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 Er mer toppeffekt og mindre bunndrag det man vil ha i en 5-serie med automat da?Bilen vil jo gå _dårligere_ i det turtallsområdet man vanligvis bruker. tviler på at den vanlige mann i gata merker noe til dette bunndraget som man mister. mistet vel ca 10nm(tror jeg det var..) når jeg Bytta innsug på min gamle 328. jeg merket i allefall ikke at det manglet noe bunndrag. det jeg derimot merket var at jeg fikk betydelig bedre toppeffekt, råere lyd og at bilen gikk 0,5sek raskere fra 0-100 Jepp var litt råere lyd ja, merket heller ikke at jeg mistet noe særlig bunndrag.
Toro Skrevet August 27, 2007 Skrevet August 27, 2007 Jepp var litt råere lyd ja, merket heller ikke at jeg mistet noe særlig bunndrag. Så da har du fått bygd om? Hvordan var jobben, grei eller vanskelig? Var det bra passform? Fornøyd med resultatet?
Haug530D Skrevet August 27, 2007 Skrevet August 27, 2007 Jepp var litt råere lyd ja, merket heller ikke at jeg mistet noe særlig bunndrag. Så da har du fått bygd om? Hvordan var jobben, grei eller vanskelig? Var det bra passform? Fornøyd med resultatet? Joda, jobben var grei den og det samme var passformen, eneste er at den dingsen som står under manifolden (veivhus ventilator) ikke passet helt, pga at manifolden bygger litt mer ned, sånn at den krasjer med motorfestet, så jeg må få en lenger slange til veivhus ventilasjonen, sånn at jeg kan vri den litt, da kan jeg feste den med en bolt, den er festet med 3 orginalt, mulig jeg lager en brakket. I tilegg så fikk jeg bare festet servo beholderen med 1 skrue da jeg måtte svinge den litt ut fra manifolden, men det skal være en grei løsning å fikse til noe. Jeg følgte bruksanvisningen som fulgte med, den var til en E36 M3, så det var jo ikke 100% likt, trengte blant annet ikke fjerne gasspjeldet helt, skrudde det løst og vridde det litt til siden. jeg måtte også ta vekk den som leder luften inn i coupeen fra pollenfilteret, men det var bare når jeg skulle montere manifolden. brukte vel ca 6 timer, men jeg var litt stresset pga samboer og barna mine var litt utolmodige og sånn, jeg sa det tok ca 2 timer, hehe Jeg har heller ikke satt på Fuel rail coveret, dette er for at jeg vil følge med litt på at ikke dysene lekker å sånn, men jeg tror det skal gå greitt, så alt i alt er jeg ganske fornøyd. merket ikke noe til dårligere bunndrag og jeg synes bilen drar mye bedre fra 3500 omdreininger ca, men nå har jeg ikke hatt tid til å teste så mye heller da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå