larserso Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Skilt er et "nødvendig onde" som må være på bilen. Hvorfor da ikke gjøre dette så nøytralt og rent utseende som mulig? Derfor sier jeg uten flagg. Om du går til biltilsynet og leverer inn dine gamle skilt kan du få nye for 460,- Da kan du velge om du vil ha med flagg eller ikke. Kjøper du med flagg kan du få med en hvit lapp til å klistre over det blå feltet. Det er helt meningsløst og gir skråstilte tall og bokstaver. Men, om man ber om uten flagg er størrelsen den samme men tekst midtstilt. MYE penere å se på, spør du meg. Fruen ble overraska over hvor mye penere det ble da jeg bytta fra flagg til uten flagg. Helt uavhenig av EU eller ikke, og til tross for at det norske flagget er det fineste flagget;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Om det er greit å klistre en hvit lapp over det feltet, er det da også greit å klistre noe annet der? logoer, våpenskjold e.l. for de som har det? Må man bestille skilt først, og så får man de når man leverer de gamle? Får nye oblater også da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hindmost Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Små norske flagg passer best på juletre & kransekake spør du megNye kjennemerker uten, ser rent og pent ut Men husk at når du bestiller uten flagg, vil du få et større hvitt felt på ene siden. Trangsynet ville ikke "midtstille" nummeret når jeg spurte. H Feil, feil og atter feil. Du bare sier du skal ha uten felt med flagg og N. Blir ikke noe større felt på ene siden. Det var rart, jeg gjorde nettopp det, ba om skilt uten flagg, men med tall/bokstaver midtstilt. Det leverte de IKKE sa de... dette var sist uke på stavanger trafikkstasjon. Når bestillte du dine? Kan det være de har skiftet policy? H Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Ikke første og garantert ikke siste gang de forskjellige trafikkstasjonene behandler saker forskjellig.... Til og med politiet må dra ut av fredrikstad for å få godkjent bilene sine... http://www.f-b.no/article/20070809/NYHET/708090016 ..og alle her har vel lest om hvilke "snille" trafikkstasjoner en må dra til for å få godkjent turboer osv... Ganske artig sak egentlig. Trafikkstasjonene er ubrukelige... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Alle kan få velge om de vil ha med eller uten flagg! (Altså midtstilt) Når jeg bestilte til min bil sa jeg atjeg skulle ha uten flagg og midtstilt. Det gikk ikke sa hun! "jo, jeg vet at det finnes, og jeg godtar ikke noe annet" Da skulle hun sjekke opp i det og bestille slike til meg hvis hun fikk tak i... Men hun skjønte alldeles ikke hvorfor jeg ikke bare kunne ta de skiltene jeg fikk og være fornøyd! "Det er jo bare noen skilt" mente hun:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 ":3n0velvl]Må man bestille skilt først, og så får man de når man leverer de gamle? Får nye oblater også da? Jeg dro på trafikkstasjonen, sa jeg ville ha nye skilt, hun spurte om jeg ville ha med eller uten blått felt, jeg betalte, og hentet de nye skiltene en halvime etterpå på en bilrekvisitaforretning som tydligvis lager disse skiltene. Leverte inn de gamle der. Du får nye oblater på trafikkstasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Husker ikke helt når det var jeg fikk mine, men det var vel i vår engang. Dama i skranken sa det var litt uvanlig å bestille uten flagg Men det var intet problem for henne å bestille helt hvite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Bestilte nye skilt uten flagg tidligere i sommer og det var null problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hindmost Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Ja jeg fikk skilt uten jeg også, bare ikke med midstilt nummer..... H Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet August 23, 2007 Share Skrevet August 23, 2007 Ja jeg fikk skilt uten jeg også, bare ikke med midstilt nummer..... H Har du fysisk fått de? Eller bare at du ikke fikk bestilt det med midtstilte tall? Virker på meg som det bare er hun dama i skranken som ikke vet at det er midtstilt når man ikke har blått felt. Eller så tenker hun bare på den klistrelappen.... Og da burde hun skifte jobb til noe hun kanskje kan i så fall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet August 23, 2007 Share Skrevet August 23, 2007 jeg kjørte en kamerat til biltilsynet etter han hadde blitt frastjelt skiltene. I oslo så lager de skiltet mens du står å ser på. Han kunne velge imellom 3 forskjellige typer: uten flagg med samme font som flaggene. med flagg med den monospace fonten som kom for 2 år siden, som ble underkjent fordi den var vanskelig for politiet å lese. trenger kanskje ikke si hvem han valgte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hindmost Skrevet August 23, 2007 Share Skrevet August 23, 2007 Ja jeg fikk skilt uten jeg også, bare ikke med midstilt nummer..... H Har du fysisk fått de? Eller bare at du ikke fikk bestilt det med midtstilte tall? Virker på meg som det bare er hun dama i skranken som ikke vet at det er midtstilt når man ikke har blått felt. Eller så tenker hun bare på den klistrelappen.... Og da burde hun skifte jobb til noe hun kanskje kan i så fall.. Ja de står på bilen. Og de er ikke midstilt. Ser ikke så ille ut... bedre enn MED flagg IMHO. Kan være stavanger skiltmakeren ikke har peiling.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen86 Skrevet August 23, 2007 Share Skrevet August 23, 2007 Jeg skal bestille skilter med flagg når jeg kommer hjem fra jobb! Dette ser jo mye bedre ut, og jeg kan bruke bimmers.no skiltholder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet August 23, 2007 Share Skrevet August 23, 2007 Jeg skjønner ikke helt hvordan så mange synes det er pent med et blått felt på ene siden av skiltet???? (Selvfølgelig lov å ha sin egen mening) Men har inntrykk av at de fleste (Hvertfall på bimmers) synes det er mest pent med en clean look på bilen. Folk lakkerer lister, nyrer, speil og senker biler med store felger osv. Det synes DE FLESTE er blir jævlig pent! Men hvis du hadde montert et klistremerke i en helt annen farge enn bilen hadde det sett stygt ut og folk hadde reagert på at det hadde sett helt jævlig ut! Allikevel er det så mange som synes det blir penere når du monterer et skilt med et stort synlig blått felt og attpåtil et flagg på ene siden av skiltet??? Min mening er at det ser rett og slett ikke ut!! Men som sagt alle hver sin smak... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet August 24, 2007 Share Skrevet August 24, 2007 Jeg skjønner ikke helt hvordan så mange synes det er pent med et blått felt på ene siden av skiltet????(Selvfølgelig lov å ha sin egen mening) Men har inntrykk av at de fleste (Hvertfall på bimmers) synes det er mest pent med en clean look på bilen. Folk lakkerer lister, nyrer, speil og senker biler med store felger osv. Det synes DE FLESTE er blir jævlig pent! Men hvis du hadde montert et klistremerke i en helt annen farge enn bilen hadde det sett stygt ut og folk hadde reagert på at det hadde sett helt jævlig ut! Allikevel er det så mange som synes det blir penere når du monterer et skilt med et stort synlig blått felt og attpåtil et flagg på ene siden av skiltet??? Min mening er at det ser rett og slett ikke ut!! Men som sagt alle hver sin smak... Kan ikke få sagt hvor enig jeg er i det du sier:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå