Gå til innhold

Carsoft, og valgets kval

Rayb
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Alle

Greit... Fikk kablene, og kjøpte en com til usb overgang på clas ohlson, installerte carsoft fra piratbay på maskinen og byttet til com port 1, fikk kontakt med bilen og tok en komplett diagnose.

Den viste at jeg hadde noen feilmeldinger men hvor leser jeg disse av i carsoft???

Tele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg har utstyr for tilkobling til bmw men mangler programmvare. Hadde vært greit med diagnose og kilometer stille software. Skal bytte speedometer i bilen til en kamerat(e36) og da hadde det vært greit å fått lagt inn rett km stand etterpå.

Er det noen som har program å anbefale, evt downloade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kjøpe med interface boksen. Den har en RS232 tilkobling og en tilkobling for bilen. Har nettopp fått dette fra One-stop og fungerte utmerket. Kjøpte den til 99 dollar med DHL frakt, fikk den etter 2 dager :shock:

Slapp du å betale moms? Jeg bestilte det samme for et par dager siden. Kjekt verktøy for prisen av en tur på byen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fleste laptopper så har du en sprekk på siden eller fronten , ganske lik den til floppydisk , men litt smalere , denne heter PCMIA , og for å få koblet USBen til denne trenger du et PCMIA kort til å plugge inn i PCen og som har et USB inntak i enden av PCMIA-kortet.

Jeg skjønner personlig ikke hvorfor ikke USBen på PCen hvis der er et ikke kan brukes men jeg fant en artikkel i et forum der det sto at ikke alle funksjoner ville kunne garanteres at virket hvis en brukte USB direkte til PCen , men det var mulig via et PCMIA kort.

PS!

Har du en COM-port på PCen trenger du ikke PCMIA kortet!!!

COM port har 4 kontakter på nederste rad og 5 på øverste , ligner litt på SVGA kontakten du har til PC-skjerm.

Det følger vanligvis med USB og COM kabel på diagnose settene.

Trenger du en PCMIA adapter så finnes de i de fleste PC-butikker

komplett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kjøpe med interface boksen. Den har en RS232 tilkobling og en tilkobling for bilen. Har nettopp fått dette fra One-stop og fungerte utmerket. Kjøpte den til 99 dollar med DHL frakt, fikk den etter 2 dager :shock:

kan du vise link til den pakken du kjøpte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk carsoft interface for en uke siden og den var dau som ei sild ved tilkobling med usb overgang...men med en laptop med com utgang, gikk det utmerket

Min funket fint med PCmcia adapter, du må inn i programmet å forandre Com port, på min var det Com4 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fleste laptopper så har du en sprekk på siden eller fronten , ganske lik den til floppydisk , men litt smalere , denne heter PCMIA , og for å få koblet USBen til denne trenger du et PCMIA kort til å plugge inn i PCen og som har et USB inntak i enden av PCMIA-kortet.

Jeg skjønner personlig ikke hvorfor ikke USBen på PCen hvis der er et ikke kan brukes men jeg fant en artikkel i et forum der det sto at ikke alle funksjoner ville kunne garanteres at virket hvis en brukte USB direkte til PCen , men det var mulig via et PCMIA kort.

PS!

Har du en COM-port på PCen trenger du ikke PCMIA kortet!!!

COM port har 4 kontakter på nederste rad og 5 på øverste , ligner litt på SVGA kontakten du har til PC-skjerm.

Det følger vanligvis med USB og COM kabel på diagnose settene.

Trenger du en PCMIA adapter så finnes de i de fleste PC-butikker

komplett.no

Men hvis en først skal kjøpe PMCIA overgang så kan en vel /er det vel best å kjøpe overgang til com-port da? I forhold til USB. Så har en jo com-port til senere også, USB er det jo som regel nok av... Eller må det være USB til PMCIA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg har utstyr for tilkobling til bmw men mangler programmvare. Hadde vært greit med diagnose og kilometer stille software. Skal bytte speedometer i bilen til en kamerat(e36) og da hadde det vært greit å fått lagt inn rett km stand etterpå.

Er det noen som har program å anbefale, evt downloade?

jeg har Carsoft BMW 6.1 SP 4 kan sende det til deg på mail hvis du vil.. litt over 12mb bare.,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...