kazynor Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 vi har jo alle polert bilen, men aldri fått den så blank som man ønsker. sliter med dette selv, og lurer på om noen har noen triks/råd på metoder/typer voks/polish så lakken blir skikkelig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Bruk søkefunksjonen og ordet "polish". Les til øyet blir stort og vått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Diskuteres også her akkurat nå: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=395431 En bra voks: http://www.meguiars.com/?liquid-car-wax ... n-Tech-Wax Dette er ikke et "alt i ett" produkt, hvis noen skulle tro det, kun voks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Diskuteres også her akkurat nå:http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=395431 En bra voks: http://www.meguiars.com/?liquid-car-wax ... n-Tech-Wax Dette er ikke et "alt i ett" produkt, hvis noen skulle tro det, kun voks. Det er ikke ren voks. Det er litt rens i den også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Ja, det er nok litt, det jeg mente var at den ikke kan sammenlignes med Turtle voksen som man kjøper på Esso'n. Som er rens, polering og voks i ett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohanH Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Hagemans produkter er geniale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Jeg kjører Autoglym serien og er meget fornøyd http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=26387&start=15 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 hehe..jeg skjønner akkurat hva trådstarter vil fram til! Jeg har prøvd det meste av produkter, men blir aldri helt fornøyd. Virker mye lettere når andre gjør det...kanskje ens egne krav er for høye og at bilder lyger litt? Eller er alle mye bedre enn meg og har mye finere lakk fra før? Men kunne tenkt meg å vite ca hvor lang tid folket bruker på en ordentlig grunding omgang med lakkrens, polering og voks. Tror kanskje jeg er for ivrig og tar meg for liten tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dvil Skrevet September 7, 2007 Share Skrevet September 7, 2007 Brukte nylig polish på roterende poler-pute for første gang. Har aldri fått til så blank og glatt lakk før. Hadde på ren voks etterpå, men bilen ble ikke blankere av det. Voksen skal vel bare beskytte. Tror ikke merket betyr så mye, men jeg brukte Meguiars, visstnok fra "proffserien". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet September 7, 2007 Share Skrevet September 7, 2007 hehe..jeg skjønner akkurat hva trådstarter vil fram til!Jeg har prøvd det meste av produkter, men blir aldri helt fornøyd. Virker mye lettere når andre gjør det...kanskje ens egne krav er for høye og at bilder lyger litt? Eller er alle mye bedre enn meg og har mye finere lakk fra før? Men kunne tenkt meg å vite ca hvor lang tid folket bruker på en ordentlig grunding omgang med lakkrens, polering og voks. Tror kanskje jeg er for ivrig og tar meg for liten tid.. Jeg brukte 5 dager for hele bilen; Dag 1: Vask Dag 2: Lakkrens Dag 3: Polering Dag 4: Voksing/Lakkforsegler Og Dag 5: Vask av motorrom og felger. Da føler jeg at jeg fikk gjort det grundig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazynor Skrevet September 7, 2007 Forfatter Share Skrevet September 7, 2007 hehe..jeg skjønner akkurat hva trådstarter vil fram til!Jeg har prøvd det meste av produkter, men blir aldri helt fornøyd. Virker mye lettere når andre gjør det...kanskje ens egne krav er for høye og at bilder lyger litt? Eller er alle mye bedre enn meg og har mye finere lakk fra før? Men kunne tenkt meg å vite ca hvor lang tid folket bruker på en ordentlig grunding omgang med lakkrens, polering og voks. Tror kanskje jeg er for ivrig og tar meg for liten tid.. Jeg brukte 5 dager for hele bilen; Dag 1: Vask Dag 2: Lakkrens Dag 3: Polering Dag 4: Voksing/Lakkforsegler Og Dag 5: Vask av motorrom og felger. Da føler jeg at jeg fikk gjort det grundig hehe det var nice det der...prisen på det du brukte da? og hvor får man tak i slikt? ble skikkelig inspirert nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet September 7, 2007 Share Skrevet September 7, 2007 vaske motorrom er det første du bør gjøre viss du skal kjøre hele linja utvendig. Dette pga, søl fra heftig avfetting av motorrom herper den ellers strøkne lakkbehandlinga uttapå bilen. Logisk eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 vaske motorrom er det første du bør gjøre viss du skal kjøre hele linja utvendig. Dette pga, søl fra heftig avfetting av motorrom herper den ellers strøkne lakkbehandlinga uttapå bilen. Logisk eller? Det kan bli litt logisk ja, hvis man skal ta så grov vask av motoren. Det jeg gjorde var å gå over med filler, litt avfettning, vann, såpe og vinyl wipes. Da greide jeg å forholde rotet til kun motorrommet Men takk for heads up'n, skal presisere det litt nærmere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå