Gå til innhold

Har så jævlig lyst på 530d!!


Kenneth BMW
 Share

Anbefalte innlegg

Prisen er bra for de som skal selge , og høy for de som skal kjøpe.

Ofte slik i et ikke oversvømt marked. Det er bra.

Betyr vel desverre for deg at du enten må kjøpe til en pris som faktisk er riktig , eller du må styre lystene dine.

Leter du , og har litt tålodighet så vil det sikkert dukke opp noe som er en smule rimeligere av en eller annen årsak og som inneholder en del mangler som du kan rette opp i selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

530D E39 stasjonsvogn er en av mine drømmebiler. 8)

Men jeg syns de ligger så høyt i pris enda. Da tenker jeg på de første med den motoren.

Hva mener dere andre?

At de har en alt for høy pris til snart å være 10 år gamle bruksbiler er min første tanke. Dieselbiler har en kunstig høy pris og man skal absolut se seg for når man evt. tenker på å kjøpe en oljebrenner. Med mindre man ikke skal kjøre veldig langt kan det helt sikkert være klokt å vurdere en alternativ bensinbil istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha tulla når jeg søkte på de bilene.. :oops:

Det vil jeg ikke mene at du gjorde... selv de viste alternativene er for dyre når man f.eks sammenligner med E39 523i (og evt. 528i). Ved å velge en M52B25 motor istedenfor en M57D30 motor kan du spare 50000-100000 kroner... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreldra til madammen kjøpte seg en 530d som har gått som taxi for ett par års tid siden... ingenting å utsette på den. den har gått langt men har da også hatt faste serviceintervaller hver 20000 km (dvs ca hver andre mnd siden taxiene oppi her går minst 10000 km i mnd. Som regel.)

så finn gjerne en 530d som har gått mye, bare den har blitt fulgt opp på service så er det fortsatt en kjempegod bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisnivåene er vel generelt "kunstig" enten det er bensinbil eller diesel (blandt noen merker), men det er jo litt innlysende at diesel er hypa opp en del. Og det er jo ikke så rart egentlig. En får jo tross alt litt mer mil utav en tank med diesel enn hva en gjør med bensin.

Ser en det totale med tanke på rep.priser og kostnaden ved anskaffelse ,så får vel kanskje hypen en liten nedtur.

1999 mod 530 med 238' km til 200000.- sammelignet med en 523 med 130' km til 160000.- er jo uansett hvordan man snur på det 40000.- kroner en kan bruke på andre ting og kilometeren er jo ,hvis en kjører 25' i året ca 4 år med kilometer da.

Går en litt lenger i forhold til hk så er jo en 528 til samme prisen med omtrent samme kilometer tilgjengelig. Men da går jo forbruket virkelig i kræsj.

Det en oppnår med en 530 er dreiemoment og litt mer fleksibilitet og kanskje muligheten til å stjele noen ekstra hk med chip.

Råd i forhold til dette er derfor veldig vanskelig siden vi alle er så veldig forskjellig.

530 er en ypperlig bil på alle måter. 523 er også en ypperlig bil som er litt undervurdert. Den er ikke så dau som folk vil ha det til. Men , hvis du har hatt en M3 og skal over til en familiebil....vel da blir jo det meste helt dødt da , og valget burde vel kanskje gått mot en M5...og prisleiet de ligger på er jo ikke for alle.

Viktig å se litt på seg selv. Hva en forventer-hva en forlanger-hva en kan oppnå. Og der er det vel at 530'en kommer inn , men følelsen av å ha "fått litt mer".

Men uansett så finner du nok noe du liker og blir fornøyd med skal du se.

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner drømmen din, jeg realiserte min i vår.

Jeg hadde også mange runder i hva valg jeg skulle ta, bensin eller diesel. Problemet var at etter testkjøring med diverse motorer så ble valget ganske klart, desverre må jeg nesten si. Jeg føler at denne motoren gir så mye mer en både 520, 523 og 528 motorene. Riktig nok prøvde jeg bare en rimelig sliten 528, men allikevell, jeg var ikke i tvil. 520 og 523 når ikke opp i det hele tatt. Tror heller ikke verditapet er særlig større enn disse modellene, muligens tvert imot. Og da stod jeg igjen med valget: Hvor mye skulle jeg legge ut for til bil.

Jeg kjøpte min som sagt i vår, og betalte 250 for denne. Km stand var da 103.000, bilen var kjøpt hos Tronerud, kun to bilinteriserte eiere før meg og alle servicer var tatt hos Tronerud(Som også husket bilen godt når jeg ringte for historie). Han jeg kjøpte av hadde også en Ferrari 355, noe jeg faktisk la litt vekt på. Tror rett og slett slike folk både har råd til, og ønsker å stelle med bilene sine.

Bilen manglet Navi, Soltak, uttrekk bagasjegulv, M-Sport, massasje og dobble vindu. Ellers så hadde den alt jeg kunne komme på.

Synes selv dette ikke var noen upris, og er strålende fornøyd sålangt. Litt mer til saken, er 530d drømmen så hadde ihvertfall jeg trolig kommet til å angre om jeg hadde valgt noe annet. Det er fortsatt endel som ikke liker Diesel særlig, og jeg aksepterer det. Men jeg føler at en "moderne" dieselmaskin i det daglige føles mere fleksibel og komfortabel i det daglige.

Jeg var også å tittet på flere 530`er før valget falt, og jeg må si at det er virkelig stor forskjell på de som er godt behandlet og de som har blitt missholdt. Rådet mitt er derfor å ha litt is i magen, og ikke kjøp for å kjøp, det kan bli dyrt. Velg med omhu. I de aller fleste tilfeller sier også prisen deg mye om hva tilstand bilen er i, men innimellom er det også rent gode kjøp.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er IKKE dyrt.

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... FQ9h454324

Noen synes det er høy km.Javel....men slik er det

Dette er heller IKKE dyrt.

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... FQ9h454324

En til...

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... FQ9h454324

Også er det forskjell på dyr og for dyr.....

helt lik som min inni, sinnsykt med flott utstyr. TV GPS alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er prisnivået på E39 530d sykt så er prisnivået på E46 320d sinnsykt. Jeg mener E46 er kunstig høyt priset sammenlignet med E39.

Man skal kjøre endel for å gå i null økonomisk med å eie en 530d kontra 523/528. 520 tar jeg ikke med da den stiller minst to divisjoner lavere. Men draget og karakteristikken er så himla mye bedre til hverdagslig kjøring. Og bruktprisen vil nok alltid være høyere slik at man får igjen noe av det man betaler ekstra, med mindre det skjer noe radikalt med avgiftsnivået på diesel.

Av de vanlige motoralternativene mener jeg denne dieselen er den udiskutabelt beste motoren i E39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...