Gå til innhold

McLaren-Mercedes utestengt fra fabrikksmesterskapet?

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Jada, flott måte å stige i gradene på dette.... NOT

Husker du hvor McLaren-Mercedes lå i fjor?

De lå på 3. plass, nesten 100 poeng etter Ferrari og Renault. De vant ikke et eneste løp hele sesongen.

Dermed kan en jo bare spekulere i hvor de hadde vært uten juks. Kanskje de virkelig hadde klart å bli best på så kort tid, eller kanskje ikke. Dette blir et slikt tilfelle hvor man bare må ta lista for det den er, og ikke tenke for mye rundt, da det uansett er usikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En både trist og håpløs sak... :roll:... Apropos McLaren... CAR Magazine påstår at de jobber med en ny F1 og at den kommer til å ta opp arven etter Gordon Murray´s genistrek fra 1994. Ryktene skal ha det til at prototypen har en vektbegrensning på maksimalt 1200 Kg, har en V8 motor på 6,2 liter fra Mercedes-Benz uten turbo, at den skal klare 0-100 Km/t på godt under fire sekunder og at den kommer på markedet i 2010. Den vil bli mindre enn Audi R8 og heldigvis mye, mye mer fokusert enn Mercedes-Benz SLR som er McLarens siste større "sivile" prosjekt... :P

En kvalifisert illustrasjon på McLaren F1 Mark II

Proto_F1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omvendt, så gjør jo renault det en god del dårligere uten alonso... :)

Uansett.. bra for førerene som sagt.

Men Hamilton gjør det jo også like bra som Alonso, så det er vanskelig å lese noe utav det..

Så det for noen minutter siden på nyhetene..

Førerene har uansett mulighet til å vinne.. Men 600mil i bot er jo ganske mye. Er det mye penger i omløp i et sånt VM sirkus?

Årsbudsjettet til McLaren-Mercedes er over 400 millioner dollar, så det er en del penger inne i bildet ja. De har det største budsjettet av alle teamene. Toyota har det nest største.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se dette ja. Egentlig kan jeg vel ikke si at endelig noen har lært det - hadde man hadde slike straffer i andre sportsgrener/idretter som f. eks fotball, hadde man unngått slike problemer i andre idretter :)

Hva synes folket forøvrig om straffen? Jeg mener vertfall den er som den bør være for en slik forseelse..

Og til sist; er det andre enn meg som har lagt merke til at BMW nå er på 2.plass i fabrikkmesterskapet? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, flott måte å stige i gradene på dette.... NOT

Husker du hvor McLaren-Mercedes lå i fjor?

De lå på 3. plass, nesten 100 poeng etter Ferrari og Renault. De vant ikke et eneste løp hele sesongen.

Dermed kan en jo bare spekulere i hvor de hadde vært uten juks. Kanskje de virkelig hadde klart å bli best på så kort tid, eller kanskje ikke. Dette blir et slikt tilfelle hvor man bare må ta lista for det den er, og ikke tenke for mye rundt, da det uansett er usikkerhet.

Husker ikke fordi jeg egentlig ikke bryr meg. F1 er urdøll å se på og minimalt interesant sammenlignet med annen motorsport hvor løpene faktisk blir avgjort på andre vilkår enn budsjett og hurtiget på pit-stop. Men å "vinne" fordi andre blir fratatt poeng er ikke en seier slik jeg ser det. Det er i såfall en seier med kraftig bismak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke fordi jeg egentlig ikke bryr meg. F1 er urdøll å se på og minimalt interesant sammenlignet med annen motorsport hvor løpene faktisk blir avgjort på andre vilkår enn budsjett og hurtiget på pit-stop. Men å "vinne" fordi andre blir fratatt poeng er ikke en seier slik jeg ser det. Det er i såfall en seier med kraftig bismak.

Ifølge Gunnar så har McLaren størst budsjett. Jeg trodde det var Toyota, med god margin, men Gunnar har sikkert rett. Poenget mitt er at det største budsjettet ikke gir det beste teamet. Selvsagt, pengene styrer mye, slik er det overalt, men mest penger gir ikke automatisk seier.

Det er lite vits i å diskutere hvorvidt en sport er interesant. Dersom man setter seg inn i det, så blir det interesant. Du husker kanskje den lille epoken da curling plutselig var en folkesport, etter at norge ble mestere? Uansett, F1 er en voksende sport på verdensbasis. Mest sannsynlig ikke helt tilfeldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...