Gå til innhold

Norske Politikere og deres tankegang

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Problemet er at politikerne ikke vil ta upopulære valg. De har kun saker som gjør at de skal bli valgt igjen ved neste valg.

Det burde være en regel, som i USA at man kun kan bli gjenvalgt 2 ganger.

Så lenge det er de samme suppehuene som sitter der, kommer det aldri til å skje noe som helst fra eller til.

De fleste politikerne har heller aldri hatt en skikkelig jobb. De har bare sittet og koka i politikken. Det kan umulig være bra.

Å lempe miljøsaken over på folket / bilistene er idiotisk. For å sitere fahrfreude/ssb: Av totalt utslipp fra veitrafikk på 43,1 mill tonn CO2, er 4,5 mill tonn fra lette kjøretøy (privatbiler).

..og ikke nevn miljøkvoter. Det er det tåpligste opplegget noen gang. Fordi vi er rike skal vi bare kunne betale litt mer avgift, så er utslippet godkjent? Det eneste som hjelper er jo bare å la vær å fly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke stemmer kan heller ikke klage, dere driter jo i hvordan det går. Da samtykker dere egentlig i at det er greit at f.eks SV eller Rødt styrer landet. Selv om man er uenig i mye av det alle partier sier er det alltid noen man syns er bedre enn andre, ingen har unnskyldning for ikke å stemme. Husk at "DEN SOM TIER SAMTYKKER" !!!!!!!!!!!!!!!

Kjøtt-hue..

Hvorfor i all verden skal man stemme på et parti som ikke samsvarer med ditt eget hode..? Sant, jeg og Hitler hadde sikkert et par ting til felles, da burde jeg stemme på han da mener du..?

Siden vi bare hadde et par uenigheter jevnt over lissom'...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke stemmer kan heller ikke klage, dere driter jo i hvordan det går. Da samtykker dere egentlig i at det er greit at f.eks SV eller Rødt styrer landet. Selv om man er uenig i mye av det alle partier sier er det alltid noen man syns er bedre enn andre, ingen har unnskyldning for ikke å stemme. Husk at "DEN SOM TIER SAMTYKKER" !!!!!!!!!!!!!!!

Kjøtt-hue..

Hvorfor i all verden skal man stemme på et parti som ikke samsvarer med ditt eget hode..? Sant, jeg og Hitler hadde sikkert et par ting til felles, da burde jeg stemme på han da mener du..?

Siden vi bare hadde et par uenigheter jevnt over lissom'...

Jeg er delvis enig i hva du sier Kjell Z3. Hvis du stemmer har du i hvertfall gjort ditt, men det må være lov og si hva man mener uansett om man har stemt eller ikke..

Og Stilzkin 86' det må gå ant å diskutere uten og kalle folk for kjøtt-hue osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor selv i Romsdalen og kjenner godt E136. I årevis har vi som bor her kjempa for å få noe gjort med veiene rundt her, men vi har sjelden fått noe gjennom uten tap av liv dessverre.

Jeg har selv mista nære venner på E136, noe som ikke akkurat gjør meg mer vennlig mot de som styrer veibudsjettene.

Vi har fått noen km med ny vei fra Åndalsnes mot Dombås, men ikke der det virkelig trengtes. Det som burde vært prioritert er strekket fra Åndalsnes mot Ålesund, det er det strekket som har krevd flest liv så vidt jeg vet. Men de som styrer har en merkelig tankegang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... vi liker ikke at man kaller hverandre kjøtthuer etc. her inne. Hvis man ikke kan skrive hva man mener om andres innlegg uten å fornerme folk får man heller la være å skrive innlegg her inne... så enkel er den saken... [-X

Jeg tror forøvrig i likhet med [space] at det er en god idé å legge inn en begrensning for hvor mange perioder man kan bli gjenvalgt til Stortinget og/eller sitte i regjeringen. Jeg er iallefall rimelig lei av en god del av politikertypene som vi i dag må forholde oss til... f.eks Fru Halvorsen som har sittet på Stortinget i fire og en halv periode á fire år. Det er minst 10 år for mye hvis man skulle følge praksisen som f.eks gjelder for President Bush i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se at folk er engasjerte, men poenget mitt, som jeg ikke klarte å få frem skikkelig fordi jeg har for mye på hjertet, er at vi som er forbrukere av veiene og skattebetalere må stå SAMMEN. Greit at vi her inne kan diskutere, men å sløse tid og energi på å stemple hverandre fordi noen stemmer og andre ikke stemmer hjelper ikke. Veiene er fortsatt like dårlig, risikoen for å bli skadd på vei til butikken er like høy, bilparken blir ikke yngre, avgiftene på miljøvennligere(som nye kjøremaskiner ala BMW)biler går bare oppover og alikevell så blir bilisten straffet med bompenger, køavgift, dekkavgift, årsavgift, 10000 kr omregistreringsavgift og andre totalt ulogiske kostnader som visstnok skal gi oss bedre og sikrere veier. Hvor går alle disse pengene?

I min kommuner Haugesund, brukte de 50 millioner norske kroner i fjor på å endre "Haugesund sykehus" til "Haugesund Sjukehus". Ufattelig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når 40% av norske borgere velger å ikke stemme, så må jo det tyde på at noen gjør noe veldig feil?

når altså halvparten av befolkninga ikke finner ett parti som er verdt å stemme på/ ikke passer osv.

selv hadde jeg ingen ANELSE om hva jeg skulle stemme på! tok å nesten å bare stemte noe tilfeldig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, problemet er at det er for mange partier i dette landet så det vil aldri bli et parti som styrer. Dette resulterer i brutte løfter pga flerparti styring. Noen løfter må brytes for at andre skal kunne holdes, nettopp fordi det er flere meninger på en konkret sak.

Veistandarden er forkastelig ihht alle de milliardene de skuffer inn i bilrelaterte avgifter, er vel bare noen prosent som tillbakeføres til veinettet og dens brukere. Resten havner i et sort hull. Det finnes land som er uland i forhold til oss, men de har et bra veinett og vettuge priser på biler og drivstoff. Hvorfor skal vi betale 12-13 kroner litern bensin når vi er et oljeriket? Husk olja tilhører folket, dvs deg og meg. Ikke staten. Se på dieselen, det er egentlig et avfallstoff som staten betalte for og bli kvitt før, nå selges den til heroinpris den oxo. Men ola dunk er for feig til og si ifra, jaja jeg fyller jo barer for en 100 lapp så det er ikke så farlig. Hallo, det blir mindre fuel på vogna når det blir dyrere. Har mye og lære av italienere der, satt opp prisen med 20 øre og det ble nesten borgerkrig. Husk at apene på tinget faktisk skal jobbe for OSS og ta vare på våre innterresser og innvesteringer, ikke motsatt som det faktisk er nå. Snart får vi vel en boks rundt halsen som registrerer pusten væres så vi kan betale avgift på lufta vi bruker oxo.

Lenge leve galskapen!!!

Ps: jeg stemte heller ikke, men burde ha gjort det for alle stemmene som ikke ble brukt ble delt mellom partiene anyway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en sak med noen innvandrere og en sønn av en politiker i oslo. Vi måtte ha tolmod og fortåelse til våre nye landsmenn. Men så fikk nå denne sønnen bank av disse nye landsmennene og da fikk pipa en annen låt. Da var det nok, disse udyrene skulle staffes, deporteres osv. Min mening er med dette er; Hva hvis en politiker el en i dennes familie hadde blitt drept i en stygg ulykke pga veistandarden? Kanskje det hadde skjedd noe da???? Tenke seg til at vi har hatt en samferdselminister som oxo var bilhater, hadde ikke lappen og dreit i hele greia, kun i norge dette går ann. Er jo nesten som og annsette en pedofil i en barnehage som sjef det!?! Se bare på hu vi har nå, hu bevilget masser av millioner til ei bru i hjemkommunen sin, som ble brukt av en håndfull biler vær dag. Hehe Dette var penger som skulle gå til viktigere formål som utbedring og mittrabatt på flere strekninger på ulykkesbelastede steder langs europaveiene...

Og hvem protesterer? kna, hehe glem de. Det eneste de klarer er og gi ut kartbøker og info om attraksjoner og overnatting. amcar- vel de prøver men er får få stemmer til og bli hørt. Viste dere at det er 3-5 heltidsannsatte på tinget som kun har til oppgave og finne på nye avgifter?? Og gjett om de har kommet med mange helt sinnsyke forslag, som til og med politikerne har stoppet. Da er det sjuke forslag eller?!?

Hvem er egentlig erstatnings ansvarlig når bilen min blir ødelagt pga veiene? Bunnpanner som sprekker, felger som blir skeive pga huller og dumper.. Det er din egen feil det siden du ikke har standard felger på vogna, men vil style den litt. Men hva med biler som kommer med 19-20" felger orginalt eller er godkjent med større felger? Neei, da må du annpasse farten etter forholdene da, selv om det betyr 15-20 kmt (eller mere) under fartsgrensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden jeg ikke har tid til å skrive noen lange politiske avhandlinger velger jeg å fokusere på dette:

Hvorfor gjør vi ikke noe med det???!! i frankrike hadde det jo vært rene opprøret, brent et par tusen biler ol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere krangler jo like mye som politikerne jo :P

HØR HER! Det jeg synes er sykt at kun 5% av inntektene fra olja går til statsbudsjettet, mens resten investeres i fond som vi aldri ser noe mer til. Dvs at 95% av pengene blir sendt ut i et system hvor de kommer til å svirre rundt til evig tid helt til systemet klapper sammen og ikke er verdt noe mer :P

Jeg har aldri stemt før, men jeg satt nettopp og tenkte på at jeg kanskje burde begynne. Det er bare det at jeg ikke har peiling på politikk. Hørte på mye debatter da jeg var 14-17 år, men ble til slutt lei av å høre på politikerne krangle og snakke dritt om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...