alek-m@online.no Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Hjelp... Fikk ikke starte da jeg skulle reise hjem fra oslo sist tirsdag, bilen gikk bare på starteren. Fikk ikke liv i den så måtte ringe NAF. De skjekket litt rundt og fant ut at det var metall spon i diesel filteret. ISJ... Jeg fikk fraktet bilen hjem til Gjøvik og har nå satt den inn på Fyksen. De har nå begynnt å demontere og funnet ut at det mest sansynlig er diesel pumpa i motoren som har røket. ( DYRT?) Dette trodde jeg ikke var så ille, men akk.. De trodde det kunne komme på en plass mellom 30' og 50 tusen kroner..... Hjelp, er det mulig?? Hva skal en stakkar gjøra? Hvordan kan ei diesel pumpe ryke etter kun 130' km.??
Fredrik Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Dieselpumpen (Bosch) er en kjent svakhet på M47D20 motoren uten common-rail (E46 320d og E39 520d med 136 HK - og muligens E46 318d uten common-rail, men den har et annet delenummer). 30-50000 kroner er for dyrt... det bør ikke koste mer enn rundt 10-15000 kroner å overhale diesel høyttrykkspumpen... i Sverige trolig under 10000 kroner.
FritzP Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 Hadde dette problemet på min -99 320D. Demonterte pumpa og sendte den til Fyksen, reparasjonen kom på ca 10 000,- mener jeg å huske. Ut-, og innmontering gjorde jeg selv. Det var da en elektronikkmodul som var defekt, og det var visst ikke et ukjent problem, dem hadde sågar delen på lager. Burde ikke komme på de summene du nevner her. Kan nevne at BMW skulle ha 22 000,- inkl. arbeide for å bytte pumpe (byttepumpe).
alek-m@online.no Skrevet September 18, 2007 Forfatter Skrevet September 18, 2007 Var det metall spon i filteret da eller?? Skjedde det plutselig? Fikk ikke starta?
FritzP Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 Metallspon i filteret,? det vet jeg ikke, ble ikke sjekket, bytter det jevnlig imidlertid. Har vel ikke noen grunn til å tro det all den tid feilen lå i innsprøytingpumpen som jo ligger etter filteret. Motoren stoppet under kjøring helt uten forvarsel, som om en slo av tenninga. Denne pumpa (Bosch VP44) har en kjent svakhet, den er også brukt av andre bilfabrikanter og har hatt feil der også (bl.a Audi).
BMWindividual Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Hjelp... Fikk ikke starte da jeg skulle reise hjem fra oslo sist tirsdag, bilen gikk bare på starteren. Fikk ikke liv i den så måtte ringe NAF. De skjekket litt rundt og fant ut at det var metall spon i diesel filteret. ISJ...Jeg fikk fraktet bilen hjem til Gjøvik og har nå satt den inn på Fyksen. De har nå begynnt å demontere og funnet ut at det mest sansynlig er diesel pumpa i motoren som har røket. ( DYRT?) Dette trodde jeg ikke var så ille, men akk.. De trodde det kunne komme på en plass mellom 30' og 50 tusen kroner..... Hjelp, er det mulig?? Hva skal en stakkar gjøra? Hvordan kan ei diesel pumpe ryke etter kun 130' km.?? HAR SAMME PROBLEM PÅ MIN..i Skien skal motorteknik ha 20000(15300,- for bare pumpa) for frdig montert ny pumpe.ringte selv til BMW Nürnberg i dag og spurte om pris, det koster 1309€ eller ca 10200,- kr.bestiler den til mandag fra tyskland.Har en venn som kjøper og sender den til norge.eller sverige da slipper man momsen.bilen min har gått 150 000- km
BMWindividual Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Dieselpumpen (Bosch) er en kjent svakhet på M47D20 motoren uten common-rail (E46 320d og E39 520d med 136 HK - og muligens E46 318d uten common-rail, men den har et annet delenummer). 30-50000 kroner er for dyrt... det bør ikke koste mer enn rundt 10-15000 kroner å overhale diesel høyttrykkspumpen... i Sverige trolig under 10000 kroner. Man kan sende pumpa til en kar i østerike for reparert den for fra ca 5000.- kr.sender din for nyoverhalt tilbake.På denne siden sier de mer om de fleste feil på denne pumpa http://www.bluechipdiesel.com/injection ... lures.html
badsha Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 finnes den samme pumpa på BMW e90 318d 2006 mod?
badsha Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 har du noen som helst peiling på hva som forsaker at motoren bare stopper helt opp uten forvarsel? må erstatte opp til 2 ganger før det igjen er helt normalt, har merket at det skjer som oftest når jeg svinger:( BMW finner ingen feil:(
TRF Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 kan være mye rart, ofte avviksfeil på ralitrykk. Men du sier ikke noe om hvilke forhold (motormessig) som er vanlig når feilen oppstår. At bmw ikke finner feilkoder skjønner jeg, men at de ikke finner noe feil høres jo rart ut? Dette må det uansett feilsøkes på, ikke noe som man finner ut uten å ha tilgang til bilen.
badsha Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 det skjer egenlig "tror" når det er litt fuktig ute, mottoren bare kutter uten forvarsel. dette kan plutselig gå hele 1-2 uker før det skjer noe, så er problemet der igjen... har som oftest skjedd når jeg gir på litt, eller har kutskjen inne og kjører i svak neover bakke uten at jeg kan si med sikkert at det kan være bare et tilfelle. men bmw har feilsøkt og sier de ikke finner ut av det da bilen går helt fint... sisst hadde de bilen 3 timer på tomgang uten at det skjedde noe... så jeg er tom for ideer:( håper noen kan pointe meg litt ut på hva d kan være. bilen er gått 191.000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå