DieselDog Skrevet September 18, 2007 Share Skrevet September 18, 2007 W.T.F.... Ikke det at det betyr så enormt mye, men den siste utgaven av 118d som jeg har bestilt ble sagt/skrevet at kommer med en 2L Diesel på 143Hk og 300Nm ..... Men når jeg nå går inn på BMW sine sider og ser, opplyses det at bilen har 136Hk!!!! Er det noen her inne som vet hva som er korrekt??? Ikke det at de 7Hk'ene kommer til å bety all verdens.... Så er jo spørsmålet om jeg får 143 eller 136Hk, da bilen ble produsert i slutten av Aug. og nå står på kaja for shipping? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 18, 2007 Share Skrevet September 18, 2007 W.T.F.... Ikke det at det betyr så enormt mye, men den siste utgaven av 118d som jeg har bestilt ble sagt/skrevet at kommer med en 2L Diesel på 143Hk og 300Nm .....Men når jeg nå går inn på BMW sine sider og ser, opplyses det at bilen har 136Hk!!!! Er det noen her inne som vet hva som er korrekt??? Ikke det at de 7Hk'ene kommer til å bety all verdens.... Så er jo spørsmålet om jeg får 143 eller 136Hk, da bilen ble produsert i slutten av Aug. og nå står på kaja for shipping? Hvis bilen ble produsert i slutten av august er det trolig en av de siste 2007 modellene du har kjøpt. BMW skifter normalt modellår fom. september produksjon. E87 118d har nå 143 HK ved 4000 rpm og 300 Nm ved 2000 rpm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet September 18, 2007 Share Skrevet September 18, 2007 118D var først på 122 hester så ble den på 143. Nå blir den vistnok levert med 136 hester, men man kan mot ett pristilegg på ett par tusen få 143 hestern. Dette kommer til å bli fantastisk moro når disse bilene kommer på bruktmarkedet. da skal man holde tungen rett i munnen for å ikke selge en feil bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet September 19, 2007 Share Skrevet September 19, 2007 Du har mest sannsynlig fått en 136 hester, men man merker ikke forskjell og det er spm om det i det hele tatt er noen forskjell. Hvor er det du har kjøpt bilen hen og hvordan blir den? Farge osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 19, 2007 Share Skrevet September 19, 2007 Jeg har aldri hørt om at den aktuelle motoren skal ha 136 HK... 122 HK og 143 HK ja, men ikke 136 HK. Er dette en spesiell "Norway Edition" ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet September 19, 2007 Share Skrevet September 19, 2007 det er norway edition, ja. BMW norge som har tunet den ned. Men mot ett pristilegg på 6000kr får du 143hestern. Det er jo også sånn på 3 serien og 5 serien. Norsk 320D LE har 150 hester men tysk har 163. Dette er dette som kommer til å bli moro på bruktmarkedet etterhvert. mange biler som komemr til å bli solgt "feil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselDog Skrevet September 20, 2007 Forfatter Share Skrevet September 20, 2007 Du har mest sannsynlig fått en 136 hester, men man merker ikke forskjell og det er spm om det i det hele tatt er noen forskjell. Hvor er det du har kjøpt bilen hen og hvordan blir den? Farge osv Bilen har jeg ikke mottatt enda, for den ble bestilt for å komme til landet som en 2008mod. da det kun skilte 1mnd. i lev tid på sen 2007 og tidlig 2008mod. Men da jeg la inn ordren på denne, var det helt klart at det er en 143Hk jeg skal ha, for da fantes ikke 136Hk varianten en gang. Jeg bestilte den i juni hos Tronrud på Billingstad, for levering nå. Farge blir Titansølv med full M-Styling 18"ere og annet snacks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet September 20, 2007 Share Skrevet September 20, 2007 De som blir produsert som 2008 modeller, kommer med 136hk, som følge av at de kutter på 200 o/min tidligere en 143hk motoren. Dette ble gjort for å spare 8000.- i avgifter til den norske stat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 hvis du vil kan jeg sjekke opp om det er 136 eller 143. Det er avhengig av at du har de 7 siste tallene av chassinr på bilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 Greit å vite hva man har bestilt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 det er norway edition, ja. BMW norge som har tunet den ned. Men mot ett pristilegg på 6000kr får du 143hestern. Det er jo også sånn på 3 serien og 5 serien. Norsk 320D LE har 150 hester men tysk har 163. Dette er dette som kommer til å bli moro på bruktmarkedet etterhvert. mange biler som komemr til å bli solgt "feil" Er ikke bare Norge det gjelder, mener også det er Belgia, som har disse LE (limited edition) utgavene. Har du bestilt bilen som 143 hk, hadde jeg forlangt å fått nettopp det! Om du merker det er noe annet. Morsom bil dette, du blir garantert fornøyd, selvom jeg syns Le mans er en mye finere farge personlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 det er norway edition, ja. BMW norge som har tunet den ned. Men mot ett pristilegg på 6000kr får du 143hestern. Det er jo også sånn på 3 serien og 5 serien. Norsk 320D LE har 150 hester men tysk har 163. Dette er dette som kommer til å bli moro på bruktmarkedet etterhvert. mange biler som komemr til å bli solgt "feil" Er ikke bare Norge det gjelder, mener også det er Belgia, som har disse LE (limited edition) utgavene. Har du bestilt bilen som 143 hk, hadde jeg forlangt å fått nettopp det! Om du merker det er noe annet. Morsom bil dette, du blir garantert fornøyd, selvom jeg syns Le mans er en mye finere farge personlig. Limited Edition var jammen et flott navn på en modell med svakere motor enn standard, kan vel faktisk risikere at disse får en høyere bruktpris enn den vanlige utgaven med 143 HK fordi det høres finere ut for folk som ikke vet hva forskjellen faktisk er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselDog Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Nå er det ca. 4 uker siden jeg mottok bilen, og er stråååålende fornøyd!! Den er en 2008mod. med 143Hk, så alt stemmer heldigvis. Står nå i alle fall 105Kw i vognkortet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Oktober 31, 2007 Share Skrevet Oktober 31, 2007 Grattulerer, jeg er litt missunelig ja. Nevøen venter også i disse dager en M-Sport utgave sedan. Det er dog en 320d i LeMannsblå. Dette er meget underholdende biler. EDIT:Leste ikke helt riktig, du har selvsagt kjøpt 1serie du Men det gjør ikke noen av disse mindre interessant av den grunn. Men 1 serien hadde blitt for liten for meg da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Oktober 31, 2007 Share Skrevet Oktober 31, 2007 Gratulerer med ny flott bil! Prøvekjørte akkurat en slik for ikke lenge siden fordi jeg vurderte den som firmabil. Flott å kjøre, men for liten til å ha barnesete baki dessverre.. Automat var forøvrig veldig feil i den bilen synes jeg og, men ser ikke ut som du har valgt det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå