Gjest Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 finnes ikke noe mer irriterende enn en bil som girer når du ikke hadde tenkt det...hjelper ikke om det skjer sjeldent, er vanvittig irriterende! behagelig er det, men er jo ikke tvil om at forbruket blir lavere på manuell, og at du får mer kontante krefter.. og at de råeste bilene har automat er bare piss.. smg er på ingen måte en automat kasse, det er en sekvensiell (manuell med andre sjalter) som er elektonisk styrt.. du får ikke M5 med automat for å si det sånn..
morteym Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Jajaja, jeg satt jo skråstrek. Og med smg så slipper du jo å clutche og gjøre jobben selv..
Odd-M Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 finnes ikke noe mer irriterende enn en bil som girer når du ikke hadde tenkt det...hjelper ikke om det skjer sjeldent, er vanvittig irriterende! Du har vel hørt om steptronic? Uansett, dette er vel mest en smakssak. E39 er nok mer lettsolgt med automatkasse og ligger muligens høyere i verdi. Dette er tunge og litt "sedate" biler som ikke i utgangspunktet ikke inspirerer til sportslig kjøring. Likevel har den mer sportslig handling enn konkurrentene E-klasse og A6. E46 er nok mye mer rett bil for den som leter etter utpreget sportslig karrakter.
Gustav C. Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 SMG kassa er jo på en måte automat, samma med Audi R8 sin sån "wanna be manuell, men jeg gidder ikke gire selv kasse"! Så jo, mange av de råeste bilene har automat! Se på alle Mercene og bld annet Bugatthi Veyron.. In your face!
morteym Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Toyota Supra med automat slår manuell-kassa på alle punkter
Beivakongen Skrevet September 22, 2007 Forfatter Skrevet September 22, 2007 Noen som vet hvor mye nm den E39 530da kassa tåler? Til 2001-2002 mod. Søk og man finner...... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... ip+automat
Kjennern Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Automat er nice det. Skal ha det på neste bil også. Kan ikke forstå hvorfor man skal være enten eller om dette. Skulle jeg hatt en sportsbil ville jeg nok hatt manuel. Men til daglig ikke snakk om noe annet en automat. Er så utrolig kje av å sitte å slure å gire i kø med manuell at det er til å spy av...
CEJ Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 synes manuell er mye bedre enn steptronic, men er jo smaks sak.. steptronic er absolutt mye bedre enn vanlig automat, kan jo ikke sammenlignes.
Ole@Automote Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 synes manuell er mye bedre enn steptronic, men er jo smaks sak..steptronic er absolutt mye bedre enn vanlig automat, kan jo ikke sammenlignes. Steptronic er vell en vanlig Automat kasse med mulighet til å tvangs gire kassen. Jeg har erfart att bilen blir satt i D uansett om det er steptronic eller vanlig. Eller?
jäger Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Hiver med på debatten her... Har E39 525tds, en herlig bil som jeg blir mer og mer glad i. Eneste jeg HATER med den er automatkassa. En ting er at den ALDRI girer slik jeg vil, men det vil vel bli bedre med steptronic-kassa. Men å kjøre en slik bil med automat er så utrolig kjedelig. Du kjører liksom ikke bil, du bare styrer farten. Som å spille playstation, du bare gasser og bremser, gasser og bremser.
Dag Thomas Skrevet September 23, 2007 Skrevet September 23, 2007 Her kommer det jo helt ann på hva man har av behov. Noen liker å gire andre ikke. Men ser du på bilen du vurderer så er det en stor bil med diesel noe som feks ikke er noe gøy på bane uansett. Tenker du på verdien på bilen er vel alle her enig om at dette er en bil som er mer lettsolgt med aut. Uansett er diskusjonen ganske lite int. da dette er en smaksak og etter behov.
Gustav C. Skrevet September 23, 2007 Skrevet September 23, 2007 Tips til dere med triptronic kasse.. Nullstill kassa. Det gjorde jeg på et verksed som anbefalte det fordi jeg syntes kassa alltid var så "kjedelig" og å ha den i D. Og i DS brukte den for mye bensing og lå på for høyt turtall til at jeg kunne kose meg. Hadde likssom ingen mellom ting. Så de null stilte kassa og sa ikke kjør for aktivt de neste 200 km. Etter det byttet kassen litt personlighet. Ikke at den ble en sinnsyk forandring, men akkurat nok til at jeg kunne kjøre i D stort sett hele tiden. Tror den begynte å gire kjappere og dra ut gira mer. Litt syke oppi knotten også sikkert da, men kostet bare 250 kr og jeg fikk det gratis så skal uansett ikke klage. DS ble kun brukt når faren nærmet seg i speilet etter det
KeRu (Joavg) Skrevet September 23, 2007 Skrevet September 23, 2007 Det er ikke tvil i min sjel når det gjelder en bil til vanlig kjøring så er automat å foretrekke. Helt klart det mest behagelige valget, hva er vitsen i å sitte med den stikka i hånda til enhver tid!! Nei bare sett den i D og kjør ENIG Har "S" også jeg, så det er faktisk sportskasse på min..! WOW! hehe
Gjest Skrevet September 24, 2007 Skrevet September 24, 2007 automatkasse i sportsbiler? ærlig talt.. en automatkasse har konverter.. vis meg sportsbilen som har det... og gustav, steike du virker seriøs.. in your face? skikkelig... lær deg hva en automat kasse er før du begynner å diskutere en slik kasse.. og hvis du først skal ha automat, så ikke prøv å inbille noen her at dere sitter å tvangsstyrer kassa heletiden.. da kunne man jo like gjerne kjørt manuell.. en gammel 524td e34 automat kunnne tvangsstyres, girte ikke opp om du så lå på turtallsperra og motoren kutta igjen og igjen og igjen.. så steptronic er ikke noe nye fantastisk greier, er jo bare at kassa ikke får lov til å gjøre som den vil akkurat mens du styrer den selv.. og da er man tilbake til problemet, til vanlig kjøring så vil en automatkasse ofte gire når det ikke helt var sånn føreren hadde tenkt det..
Gjest Skrevet September 24, 2007 Skrevet September 24, 2007 Har hatt E39 528ia med steptronic og var veldig fornøyd med den. Kommer jo veldig an på behov dette her, skal du kjøre masse i by osv hadde jeg gått for automat - for de kassene er GODE. Om du vil kjøre mer aktivt er kanskje manuell et bra alternativ, nå har jeg kjøpt e39 540i med manuellkasse og må si meg MEGET fornøyd med den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå