Naitsirk Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Som en selfølge må jeg jo høre hva folket på forumet synes om denne bilen. -Vurdere å kjøpe denne- Som tidligere bmw eier, var valget lett:) Vet det er mange hær på forumet som kan myyye BMW, om feil og mangler. Brae kjøp osv osv. Derfor vil jeg ha deres mening om bilen, positiv og negativ mening. Hvilke planer jeg har framover vet jeg ikke enda, men kom gjerne med innspill (kunne tekt meg å byttet tre-intreøret til børstet-stål eller no slikt.) Bilen : -BMW 525 td 2001 sedan. -første reg. 16.11.2001 -105.800km -163 hk -diesel -manuell -Pris: 263.839,- litt mer utstyr: -ESP abs El.klima Xenonlys førerinfosystem fj.sentrallås Multifunksjonsratt el. vinduer el.speil cruise control skinn servostyring kollisjonsputer sideairbag justerbart ratt setevarmer metallic Radio/CD 8 alufelger avtagbar hengerfeste kurve/tåkelys Midtarmlene aircondition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Så ikke dum denne bilen azz:) Så ut som var bra med utstyr oxo gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Så ikke dum denne bilen azz:) Så ut som var bra med utstyr oxo gitt denne hadde ikke jeg kjøpt iallefall,flate kjipe skinnseter(har hatt slike i min bil før)ikke navi,ikke m pakke,kjipe rattet! var jo ikke akkurat godt utstyrt da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet September 27, 2007 Forfatter Share Skrevet September 27, 2007 Dær har jeg hatt bilen på prøve... Super bil å kjøre ingen tvil, komfort MEN 163 hk diesel, SATAN jeg er skuffet over hvor dårlig den gikk.. Mudern har en 2001 passat 1,9tdi med 130 hk, og kjører ifra BMWen uten problem.. Vi har å en passat `07 stv. med 170hk diesel, å den rævkjører BMWen.. er nesten slik at jeg går over til VAG nå...' er det mulig å få en 525td til å være sååå lat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trimchip Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Fullt mulig om luftmengdemåler el lignende er kaputt. En 525D som er i orden, og aller helst chippet - går meget godt. Du har ikke sjanse til å henge på med en PD 130 ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet September 27, 2007 Forfatter Share Skrevet September 27, 2007 Fullt mulig om luftmengdemåler el lignende er kaputt. En 525D som er i orden, og aller helst chippet - går meget godt. Du har ikke sjanse til å henge på med en PD 130 ihvertfall kan love deg at du henger på med en 130hk tdi passat.. bilen selges fra forhandler så regner sterkt med at den e 100% i orden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reedline Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 263.839,- er mye penger! ville heller gått for en værsting Bmw! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 28, 2007 Share Skrevet September 28, 2007 kan love deg at du henger på med en 130hk tdi passat.. bilen selges fra forhandler så regner sterkt med at den e 100% i orden... Hvis begge modellene er originale, i orden og med manuelt gear skal E39 525d med 163 HK klare 0-100 Km/t på 8,9 sekunder og ha en topphastighet på 219 Km/t. Passat 1,9 TDI med 130 HK skal klare 0-100 Km/t på 9,9 sekunder og ha en topphastighet på 208 Km/t. Det er forøvrig ingen gode grunner til å tro at en bil som kjøpes av en forhandler alltid er i orden... den siste idioten er ennå ikke født. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 28, 2007 Share Skrevet September 28, 2007 kan love deg at du henger på med en 130hk tdi passat.. bilen selges fra forhandler så regner sterkt med at den e 100% i orden... Hvis begge modellene er originale, i orden og med manuelt gear skal E39 525d med 163 HK klare 0-100 Km/t på 8,9 sekunder og ha en topphastighet på 219 Km/t. Passat 1,9 TDI med 130 HK skal klare 0-100 Km/t på 9,9 sekunder og ha en topphastighet på 208 Km/t. Det er forøvrig ingen gode grunner til å tro at en bil som kjøpes av en forhandler alltid er i orden... den siste idioten er ennå ikke født. Enig Fredrik. Den første bilen jeg hadde, kjøpte jeg fra forhandler, han var t.o.m gammel barndoms kamerat av faren min, men jeg ble griselurt. For å sammenlikne litt, jeg kjøpte 01 model 530Dat med tilnærmelsesvis alt utstyr for få uker siden, for 280.000.- I mine øyne ligger 525D kunstig høyt i pris mtp 530D. Og E39 sedan og manuell, diesel eller ei, er ikke lett og selge, sølv er vel heller ikke den mest spenstige fargen i disse dager...? Sett deg heller grundig inn i markedet, både innland og utland, for å få et mer nyansert bilde mht pris og muligheter, da blir du mer opplyst, og mer fornøyd! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet September 30, 2007 Forfatter Share Skrevet September 30, 2007 må vell sette meg mer inn i markede takk for alle svar Ser at det er smart å høre med folk på forumet men synes fortsatt at en130hk tdi Passat har mye mer "trøkk" selv om dere oppgir den til å være tregere 0-100 osv . hm skulle kanskje gjort en real test med de to bilene ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 30, 2007 Share Skrevet September 30, 2007 men synes fortsatt at en130hk tdi Passat har mye mer "trøkk"selv om dere oppgir den til å være tregere 0-100 osv . Og allikevel sverger du fortsatt på at det ikke er noe feil med BMWen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwe39jente Skrevet September 30, 2007 Share Skrevet September 30, 2007 akkurat kjøpt touringen deilig bil!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet September 30, 2007 Share Skrevet September 30, 2007 må vell sette meg mer inn i markede takk for alle svar Ser at det er smart å høre med folk på forumet men synes fortsatt at en130hk tdi Passat har mye mer "trøkk" selv om dere oppgir den til å være tregere 0-100 osv . hm skulle kanskje gjort en real test med de to bilene ... Du må huske at disse bilene har en ganske betydelig vektforskjell og komfort forskjell slik at en 0-100 aks bil oppleves ganske forskjellig. I tilegg har de en del forskjellig effekt kurve. Til sammenlikning får min 525tds ikke skikkelig trøkk før 3000rpm, mens passaten til kompisen min ikke har noe særlig mer å gi etter 3500rpm. Dermed oppleves de litt forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 30, 2007 Share Skrevet September 30, 2007 Du må huske at disse bilene har en ganske betydelig vektforskjell og komfort forskjell slik at en 0-100 aks bil oppleves ganske forskjellig. I tilegg har de en del forskjellig effekt kurve. Til sammenlikning får min 525tds ikke skikkelig trøkk før 3000rpm, mens passaten til kompisen min ikke har noe særlig mer å gi etter 3500rpm. Dermed oppleves de litt forskjellig. Det er iallfall få dieselmotorer til alminnelige biler som bråker mer enn VAG´s gamle pumpe-dyse dieselmotorer... selvom de faktisk er ganske agile og kraftige i forhold til motorstørrelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 1, 2007 Share Skrevet Oktober 1, 2007 akkurat kjøpt touringen deilig bil!!!!!! Usikker, hvem touring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå