Gå til innhold

Vurderes kjøpt BMW 525d 2001


Naitsirk
 Share

Anbefalte innlegg

Som en selfølge må jeg jo høre hva folket på

forumet synes om denne bilen.

-Vurdere å kjøpe denne-

Som tidligere bmw eier, var valget lett:)

Vet det er mange hær på forumet som kan myyye BMW,

om feil og mangler. Brae kjøp osv osv.

Derfor vil jeg ha deres mening om bilen, positiv og negativ mening.

Hvilke planer jeg har framover vet jeg ikke enda, men kom

gjerne med innspill :)

(kunne tekt meg å byttet tre-intreøret til børstet-stål eller no slikt.)

08_-686822152.jpg

Bilen : -BMW 525 td 2001 sedan.

-første reg. 16.11.2001

-105.800km

-163 hk

-diesel

-manuell

-Pris: 263.839,-

litt mer utstyr:

-ESP

abs

El.klima

Xenonlys

førerinfosystem

fj.sentrallås

Multifunksjonsratt

el. vinduer

el.speil

cruise control

skinn

servostyring

kollisjonsputer

sideairbag

justerbart ratt

setevarmer

metallic

Radio/CD

8 alufelger

avtagbar hengerfeste

kurve/tåkelys

Midtarmlene

aircondition

08_-444469635.jpg

08_-1491475225.jpg

08_1697180422.jpg

08_855761127.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dær har jeg hatt bilen på prøve...

Super bil å kjøre ingen tvil, komfort :)

MEN 163 hk diesel, SATAN jeg er skuffet over hvor dårlig den gikk..

Mudern har en 2001 passat 1,9tdi med 130 hk, og kjører ifra BMWen uten problem..

Vi har å en passat `07 stv. med 170hk diesel, å den rævkjører BMWen..

er nesten slik at jeg går over til VAG nå...'

er det mulig å få en 525td til å være sååå lat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig om luftmengdemåler el lignende er kaputt. En 525D som er i orden, og aller helst chippet - går meget godt. Du har ikke sjanse til å henge på med en PD 130 ihvertfall :D

kan love deg at du henger på med en 130hk tdi passat..

bilen selges fra forhandler så regner sterkt med at den e 100% i orden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan love deg at du henger på med en 130hk tdi passat..

bilen selges fra forhandler så regner sterkt med at den e 100% i orden...

Hvis begge modellene er originale, i orden og med manuelt gear skal E39 525d med 163 HK klare 0-100 Km/t på 8,9 sekunder og ha en topphastighet på 219 Km/t. Passat 1,9 TDI med 130 HK skal klare 0-100 Km/t på 9,9 sekunder og ha en topphastighet på 208 Km/t. Det er forøvrig ingen gode grunner til å tro at en bil som kjøpes av en forhandler alltid er i orden... den siste idioten er ennå ikke født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan love deg at du henger på med en 130hk tdi passat..

bilen selges fra forhandler så regner sterkt med at den e 100% i orden...

Hvis begge modellene er originale, i orden og med manuelt gear skal E39 525d med 163 HK klare 0-100 Km/t på 8,9 sekunder og ha en topphastighet på 219 Km/t. Passat 1,9 TDI med 130 HK skal klare 0-100 Km/t på 9,9 sekunder og ha en topphastighet på 208 Km/t. Det er forøvrig ingen gode grunner til å tro at en bil som kjøpes av en forhandler alltid er i orden... den siste idioten er ennå ikke født.

Enig Fredrik.

Den første bilen jeg hadde, kjøpte jeg fra forhandler, han var t.o.m gammel barndoms kamerat av faren min, men jeg ble griselurt.

For å sammenlikne litt, jeg kjøpte 01 model 530Dat med tilnærmelsesvis alt utstyr for få uker siden, for 280.000.-

I mine øyne ligger 525D kunstig høyt i pris mtp 530D.

Og E39 sedan og manuell, diesel eller ei, er ikke lett og selge, sølv er vel heller ikke den mest spenstige fargen i disse dager...?

Sett deg heller grundig inn i markedet, både innland og utland, for å få et mer nyansert bilde mht pris og muligheter, da blir du mer opplyst, og mer fornøyd!

Lykke til

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vell sette meg mer inn i markede :)

takk for alle svar :)

Ser at det er smart å høre med folk på forumet :)

men synes fortsatt at en130hk tdi Passat har mye mer "trøkk"

selv om dere oppgir den til å være tregere 0-100 osv .

hm skulle kanskje gjort en real test med de to bilene ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vell sette meg mer inn i markede :)

takk for alle svar :)

Ser at det er smart å høre med folk på forumet :)

men synes fortsatt at en130hk tdi Passat har mye mer "trøkk"

selv om dere oppgir den til å være tregere 0-100 osv .

hm skulle kanskje gjort en real test med de to bilene ...

Du må huske at disse bilene har en ganske betydelig vektforskjell og komfort forskjell slik at en 0-100 aks bil oppleves ganske forskjellig. I tilegg har de en del forskjellig effekt kurve. Til sammenlikning får min 525tds ikke skikkelig trøkk før 3000rpm, mens passaten til kompisen min ikke har noe særlig mer å gi etter 3500rpm. Dermed oppleves de litt forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske at disse bilene har en ganske betydelig vektforskjell og komfort forskjell slik at en 0-100 aks bil oppleves ganske forskjellig. I tilegg har de en del forskjellig effekt kurve. Til sammenlikning får min 525tds ikke skikkelig trøkk før 3000rpm, mens passaten til kompisen min ikke har noe særlig mer å gi etter 3500rpm. Dermed oppleves de litt forskjellig.

Det er iallfall få dieselmotorer til alminnelige biler som bråker mer enn VAG´s gamle pumpe-dyse dieselmotorer... selvom de faktisk er ganske agile og kraftige i forhold til motorstørrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...