Ellingsen B. Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 var på vei fra BI og hjemover til sandvika da en rød peugot 406 la seg bak meg fra blommenholm fartsgrensen var 80, og jeg lå gj i 112 km/h og fikk en saftig og en ufornuftig bot på 7800 kr:S var 3 km/h fra å miste lappen, ser sørn meg ingen fornuft å gi så høye bøter i det forbanna landet, nå som det er forbanna dyrt å bo her allerede... Kjipt det der ja..Men fins det noen bøter som er fornuftig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 frorbanna idiot kjører hele 32 KM over fartsgrensa i en 80 sona du er jo helt gal mann, burde sperres inne Makan te råekjøring P ja! helt enig.. Idag kjørte jeg i 120 i 100 sona! følte rushet komme jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ågedal Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Dere som klager over at man skal ikke kjøre for fort, for da bryter man lover o.s.v. Har dere noen gang jobbet svart?? Nei. har dere noen gang handla røyk/brennevin/snus/øl til en kompis som akkurat ikke er gammel nok? Nei. har dere noen gang brukt piratkort i parabolen? Nei. Så..? Er du snut/prest? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Dere som klager over at man skal ikke kjøre for fort, for da bryter man lover o.s.v. Har dere noen gang jobbet svart?? Nei. har dere noen gang handla røyk/brennevin/snus/øl til en kompis som akkurat ikke er gammel nok? Nei. har dere noen gang brukt piratkort i parabolen? Nei. Så..? Hehehe... dagens skriftemål... Har jeg noen gang jobbet svart ? Nei. Har jeg handlet røyk/brennevin/snus/øl til en kompis som akkurat ikke er gammel nok ? Nei. Har jeg noen gang brukt piratkort i parabolen ? Nei. Har jeg klipp i førerkortet ? Nei. Har jeg kjørt i mer enn 135 Km/t i Norge ? Nei. Har jeg kjørt i over 260 Km/t på Autobahn ? Ja. Har jeg med overlegg prøvd å snyte på skatten ? Nei. Har jeg noen gang kjøpt tyvegods eller stjålet selv ? Nei. Er jeg personlig kristen og går i kirken hver søndag ? Nei. Er jeg agnostiker og et mulig fremtidig medlem av Humanetisk forbund ? Ja. Er jeg skapfrankofil og liker franske biler ? Ja. Mener jeg at kvinner, Porscher og god vin er guds gave til mannen ? Ja. Er jeg for 100% likestilling mellom kjønnene ? Ja. Er jeg sosialist, kommunist, miljøfreaker eller bare generelt forvirret ? Nei. Røyker jeg, bruker narkotika eller andre vanedannende stoffer ? Nei. Liker jeg SUV konseptet og forstår hva som er poenget med X-Serien ? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Dere som klager over at man skal ikke kjøre for fort, for da bryter man lover o.s.v. Har dere noen gang jobbet svart?? Nei. har dere noen gang handla røyk/brennevin/snus/øl til en kompis som akkurat ikke er gammel nok? Nei. har dere noen gang brukt piratkort i parabolen? Nei. Så..? Hehehe... dagens skriftemål... Har jeg noen gang jobbet svart ? Nei. Har jeg handlet røyk/brennevin/snus/øl til en kompis som akkurat ikke er gammel nok ? Nei. Har jeg noen gang brukt piratkort i parabolen ? Nei. Har jeg klipp i førerkortet ? Nei. Har jeg kjørt i mer enn 135 Km/t i Norge ? Nei. Har jeg kjørt i over 260 Km/t på Autobahn ? Ja. Har jeg med overlegg prøvd å snyte på skatten ? Nei. Har jeg noen gang kjøpt tyvegods eller stjålet selv ? Nei. Er jeg personlig kristen og går i kirken hver søndag ? Nei. Er jeg agnostiker og et mulig fremtidig medlem av Humanetisk forbund ? Ja. Er jeg skapfrankofil og liker franske biler ? Ja. Mener jeg at kvinner, Porscher og god vin er guds gave til mannen ? Ja. Er jeg for 100% likestilling mellom kjønnene ? Ja. Er jeg sosialist, kommunist, miljøfreaker eller bare generelt forvirret ? Nei. Røyker jeg, bruker narkotika eller andre vanedannende stoffer ? Nei. Liker jeg SUV konseptet og forstår hva som er poenget med X-Serien ? Nei. Du Er Seriøst Orginal! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Er jeg agnostiker og et mulig fremtidig medlem av Humanetisk forbund ?Ja. Mener jeg at kvinner, Porscher og god vin er guds gave til mannen ?Ja. Hmmmm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Er du snut/prest? Nei. Men av det du nevnte så har jeg en normal jobb, jeg røyker/drikker ikke (og gidder dermed neppe kjøpe til andre) og hvis jeg en sjelden gang ser på tv - så er det på NRK - hvor man ikke akkurat trenger parabol... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Er jeg agnostiker og et mulig fremtidig medlem av Humanetisk forbund ?Ja. Mener jeg at kvinner, Porscher og god vin er guds gave til mannen ?Ja. Hmmmm. Hehehe... jeg ser poenget, men jeg er en agnostiker (tvilende til om Gud eksisterer)... jeg er ikke en ateist (en som absolut ikke tror på Gud). Jeg mener derfor at det ikke er mulig å vite om det finnes en gud eller guder... og jeg tror derfor heller på at det finnes en slags grunnleggende tro på medmenneskelighet hos oss alle - iallefall hvis man er vel bevart. Lysfontener og engler er heller ikke min greie... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Så du mener at du har fått gaver av en du tviler på om eksisterer? Hva definerer du som Gud forresten? Kristne gud? I så fall, no way, ekke mulig, bare tøys og oppspinn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 mulig jeg går offtopic nå, men går du på BI i Nydalen? Det gjør jeg og Har ikke møtt på noen bilinteresserte der enda! hmmm mexos har ikke sett en annen BMW uten om en 5 serie der som er stylet, og en E46 M3 som er svensk registrert, men jeg kjører som oftest hverdag til Bydalen ja;) og når det gjelder bøter har jeg betalt en sum på 7800+4800+6500 det sisste året. Tenker jeg på det er det hårreisende å tenke på at jeg er student:S Det kan være pga. jeg kun har kjørt til skolen 2 ganger Min er heller ikke no spes stylet. Kun m-tech felger, men det kommer Bilen min står i trondheim no for ombygging så den blir ikke å se på en stund Har sett Schnellfahren sin. Parkerte foran han onsdagen for litt over 2 uker siden. Likte den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 det var litt av en ramse. En ærlig sjel må du være hvis den er 100% sann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Kjipt likevel .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Så du mener at du har fått gaver av en du tviler på om eksisterer? Hva definerer du som Gud forresten? Kristne gud? I så fall, no way, ekke mulig, bare tøys og oppspinn. Kverulant... ... dette med "guds gave til menn og/eller kvinner" er normalt først og fremst en uttrykksform mer enn det er et konkret utsagn. Jeg er forøvrig litt usikker på hvordan jeg skal definere Gud eller en gud, men jeg er enig i at ørkenreligionene har bommet litt på målet. I forhold til en etablert religion har jeg personlig mest sansen for den buddhistiske tro. Jeg liker konseptet om at religionen er en slags modell av menneskesinnet som søker å kartlegge de mekanismene som gjør at vi tenker, føler og handler slik vi gjør. Buddhismen er et forsøk på å gjenkjenne og forstå seg selv i henhold til denne modellen slik at ens tanker og handlinger kommer over i et fruktbart, konstruktivt og etisk gavnlig spor. Buddhismens etikk bygger på prinsippene om respekt for alt liv, samt en måteholden livsførsel. Den mentale praksisen fokuserer på etisk-moralsk selvdisiplin, meditativ konsentrasjon, uforbeholden kjærlighet og visdom. I tillegg har jeg sansen for den dypøkoligiske filosofiske retning bl.a filosofen Arne Næss er en representant for. Ikke at filosofi kan betraktes som religion, men i praksis er de beslektet ved at de søker å påvirke eller stimulere menneskesinnet og intellektet. Dypøkologien søker å gi en forståelse av at all liv har en verdi i seg selv og ikke bare ut ifra hvilke nytte den har for mennesket. Med andre ord må mennesket tilpasse menneskeheten etter naturens behov og krav. Dypøkologiens hovedmål er å sette spørsmålstegn ved tradisjonelle tankemodeller som eiendomsrett til større landområder og industrialisert matproduksjon... og foreslå et alternativ til disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet September 27, 2007 Forfatter Share Skrevet September 27, 2007 etter min oppfatning så må jo det finnes en gud siden alt er på en måte er satt opp systematisk, for eksempel kroppen. Det trengs en mann og en kvinne til danne et nytt menneske, og det virker så liksom systematisk riktig, at noe må jo det være, noe må jo ha oppstått siden vi er som som vi er, men dette er mitt synnspunkt da, selv om jeg mener den boten kunne unngås men gud bestemmte denne skulle jeg få, og slik ble det:= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 etter min oppfatning så må jo det finnes en gud siden alt er på en måte er satt opp systematisk, for eksempel kroppen. Det trengs en mann og en kvinne til danne et nytt menneske, og det virker så liksom systematisk riktig, at noe må jo det være, noe må jo ha oppstått siden vi er som som vi er, men dette er mitt synnspunkt da, selv om jeg mener den boten kunne unngås men gud bestemmte denne skulle jeg få, og slik ble det:= Jeg er nå en tilhenger Charles Darwin og darwinismen jeg da... naturlig seleksjon (survival of the fittest), seksuell seleksjon, tilfeldige mutasjoner, rekombinasjon, migrasjon og gendrift bestemmer hvordan og hvorfor vi er som vi er. Når det gjelder hvorfor nettopp du eller jeg blir stoppet i en politikontroll vil jeg mene at det hele er en stor tilfeldighet og at Gud neppe har noe med det å gjøre. Det blir helt feil å blande Gud inn i menneskelige gjøremål... som om Gud bestemte at nazistene under den annen verdenskrig skulle likvidere 5-6 millioner jøder... eller at Gud bestemte at en kvart million japanere skulle dø pga. to atombomber... eller at Gud bestemte at 1 million mennesker skulle dø i krigen i Rwanda. Vi er som mennesker selv ansvarlige for våre handlinger... og alt vi kan gjøre er å bli bedre mennesker. Vi må arbeide med oss selv uten å be om hjelp fra en gud hele tiden... og det er etter min mening her ørkenreligionene (jødedommen, kristendommen og islam) kommer til kort i en moderne verden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå