badsha Skrevet September 28, 2007 Forfatter Share Skrevet September 28, 2007 ikke det at jeg driver å griserkjører 24/7 men ja jeg pleier å ligge 10-25 km/h over fartsgrensen, det skal jeg inrømme, det at jeg inrømmer at jeg kjører den farten, tviler jeg mange ikke tørr å innrømme selv om de gjør det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 28, 2007 Share Skrevet September 28, 2007 Jeg forstår deg litt iogmed at motorveiene her er ganske bra. Jeg ligger ofte i 120 i 100 sonen på speedometeret, men jeg har enda ikke blitt tatt så har ikke fått "lært" (Bank i bordet ) Men da følger jeg litt med rundt meg og legger meg ut når det kommer opp biler bak osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 17, 2007 Share Skrevet Oktober 17, 2007 Kverulant... ... dette med "guds gave til menn og/eller kvinner" er normalt først og fremst en uttrykksform mer enn det er et konkret utsagn. Jeg er forøvrig litt usikker på hvordan jeg skal definere Gud eller en gud, men jeg er enig i at ørkenreligionene har bommet litt på målet. I forhold til en etablert religion har jeg personlig mest sansen for den buddhistiske tro. Jeg liker konseptet om at religionen er en slags modell av menneskesinnet som søker å kartlegge de mekanismene som gjør at vi tenker, føler og handler slik vi gjør. Buddhismen er et forsøk på å gjenkjenne og forstå seg selv i henhold til denne modellen slik at ens tanker og handlinger kommer over i et fruktbart, konstruktivt og etisk gavnlig spor. Buddhismens etikk bygger på prinsippene om respekt for alt liv, samt en måteholden livsførsel. Den mentale praksisen fokuserer på etisk-moralsk selvdisiplin, meditativ konsentrasjon, uforbeholden kjærlighet og visdom. I tillegg har jeg sansen for den dypøkoligiske filosofiske retning bl.a filosofen Arne Næss er en representant for. Ikke at filosofi kan betraktes som religion, men i praksis er de beslektet ved at de søker å påvirke eller stimulere menneskesinnet og intellektet. Dypøkologien søker å gi en forståelse av at all liv har en verdi i seg selv og ikke bare ut ifra hvilke nytte den har for mennesket. Med andre ord må mennesket tilpasse menneskeheten etter naturens behov og krav. Dypøkologiens hovedmål er å sette spørsmålstegn ved tradisjonelle tankemodeller som eiendomsrett til større landområder og industrialisert matproduksjon... og foreslå et alternativ til disse. Dette er en stor, stor nyhet og trolig noe av det mest fornuftige George W. Bush har gjort i løpet av sine nesten 7 år som amerikansk president. Kina kan dra et bestemt sted når det gjelder Tibet og Taiwan... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå