Gå til innhold

Enda en ny BMW

Diesel power
 Share

Anbefalte innlegg

Etter det jeg har sett på de bildene, kan jeg ikke skjønne at dette kan bli noen pen bil. Nok en stor flåte for det amerikanske markedet... Håpløst.

På den annen side vises jo 1-serie coupe på lillestrømmessa til uka. Må nok en tur og sjekke den ut :)

Vi har jo også muligens en annen grom maskin på trappene:

M5 biturbo med 575hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De avviser vel i den linken at det er snakk om en konkurent til R-Klassen.

Hvis du har lest litt av det Hanne Hattrem ellers har skrevet om biler vet du også at hun ikke kan så alt for mye om biler. Hvorvidt BMW´s nye hval kommer til å være en "ekte" fastback eller om den kommer til å ha ha 5 eller 7 sitteplasser forandrer ikke det faktum at bilen kommer til å bli markedsført som et slags "sportslig" alternativ til R-Klassen. Hva ellers når X6 skal være et slags "sportslig" alternativ til X5 ? BMW mangler en MPV modell (og markedet skriker etter en premium MPV), men jeg tror ikke at BMW vil strekke deres image så langt at de tør bygge en MPV. Ergo må de konstruere en slags crossover/hybrid som i funksjon er en kompakt MPV, men i design er en slags 5-Serie Touring på anabole steroider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lest litt av det Hanne Hattrem ellers har skrevet om biler vet du også at hun ikke kan så alt for mye om biler

Kan ikke si at det navnet sier meg noe nei, desverre, så du får ha meg unnskyldt.

Uansett vanskelig å si hva det blir ut av dette synes jeg. Det er en stor bil, "anabol" 5serie som du sier kan jo bli ett resultat. Synes også at den ser vel stor ut for det også.

Er jo også ett faktum at BMW på 5serie touringutgavene alltid har latt plassen måtte vike noe for en markert skrånende bakrute kontra sine konkurenter. De har aldri forsjøkt å skjule en firkantet bakende med skråskjærte sideruter. Om de følger den trenden så vil den passe veldig inn i bildet som en konkurent til R-klassen. Henger meg på den. Tror det blir meget lett å dra til kjenne bakenden en X6 når den kommer på veien, som jeg synes er rett rå :iwant:

8-bmw-concept-x6.jpg

7-bmw-concept-x6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke den "V klasse" bilen såg noe lovende ut. Men mann kan vell ikke like alle modellene til ett merke.

Men akuratt nå så er det faktisk ingen av BMW`ene jeg ikke kunne ha tenkt meg !! så vil si de gjør en rimelig bra jobb. Det eneste jeg har å utsette på BMW er de har for lite bruk av Turbo og design avdelingen for motorsykkler de suuuuger 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vi så linken din, men det passer kanskje bedre å snakke om det i de to trådene som allerede handler om dette, og spesielt den ene som linker til det samme som du..

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=60805&highlight=

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=587458#587458

BTW, det er ingen "ny" M5 for å være helt korrekt, og verken effekt eller pustehjelp er bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...